Beantwoord

3025 Fout ontstaan na het laden van de opname.

• 10 maart 2017
  • 7 reacties
  • 496 keer bekeken

Goede avond,

Een jaar geleden heb ik KPN aangevraagd voor onze nieuwe woning. Eerder met Ziggo had ik nooit problemen met mijn eigen router achter het modem van de provider. Met KPN ging alles in het begin al moeilijk en ik moest verschillende dingen activeren.

Uiteindelijk het internet en mijn nas goed draaiend gekregen ook voor buiten af. Nu heb ik alleen nog een probleem met het bekijken van opnamen in de woonkamer. Boven (waar de tv direct op het KPN modem is aangesloten) kan ik wel opnames terug kijken. Beneden waar mijn router er nog tussen zit krijg ik de volgende foutmelding

Er is een fout ontstaan bij het lade nvan de opname (3025)

Hoe los ik dit op? Ik dacht eerst dat het kastje het probleem was. Maar nadat ik het kastje van boven en beneden had omgeruild bleef het probleem nog steeds op de zelfde plek. Boven werkt het perfect en beneden waar mijn router er tussen zit geeft het problemen. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door WoutervanGelder 20 maart 2017, 18:59

Het kpn modem hangt in de meterkast bij de hoofdaansluiting, vanaf de meterkast lopen er voorgelegde kabels naar boven en naar de woonkamer. Omdat ik in de woonkamer teveel apparatuur heb staan heb ik daar mijn eigen router staan, voor bijvoorbeeld mijn Synology/TV/PS4/Q10 pro.

Op jou advies heb ik mijn router in Bridge modus gezet. Na een korte onderbreking heb ik het direct getest. Ik kan nu wel opnames terug kijken en mijn 7 dagen terug kijk functie werkt ook.

Mag ik je hartelijk bedanken weer @wjb 😉 Volgens mij had je mijn vorige issue toen ook verholpen namelijk! Goed bezig en nogmaals bedankt
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Wat is het merk en type van die tweede router?
Staat die router in bridge- of accesspoint-mode of in router-mode?
Het is niet mogelijk om alle functionaliteit van een TV ontvanger te gebruiken als de tweede router in router-mode staat.
Beter is het om voor de eigen router een switch te plaatsen die IGMP snooping ondersteunt zoals een Netgear GS105Ev2 en zowel de TV ontvanger als de eigen router daar op aan te sluiten. Succes verzekerd.
Reputatie 7
Badge +24
Welkom terug Wouter. Wjb verzekert succes als je zijn advies opvolgt! 🙂 Ik hoop dat het met zijn hulp lukt. Misschien heb je ook nog wat aan zijn topic: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.
Reputatie 7
Badge +24
Het is niet mogelijk om alle functionaliteit van een TV ontvanger te gebruiken als de tweede router in router-mode staat.
Beter is het om voor de eigen router een switch te plaatsen die IGMP snooping ondersteunt zoals een Netgear GS105Ev2 en zowel de TV ontvanger als de eigen router daar op aan te sluiten. Succes verzekerd.

We hebben niets meer van je gehoord Wouter. Ik hoop dat het is gelukt met het advies van wjb.

Goede avond,

sorry voor de late reactie 😃 ik dacht dat ik al gereageerd had.

Mijn tv werkt trouwens wel gewoon achter de router, ik kan alleen geen programma's terug kijken.

Router = linksys ea6700
Verbindingstype = Automatische configuratie DHCP

Bij de vorige provider nooit zulke problemen gehad met de zelfde router. Hopelijk kan je mij verder helpen.

mvg,

Wouter
Reputatie 7
...Mijn tv werkt trouwens wel gewoon achter de router, ik kan alleen geen programma's terug kijken...Dat was ook waarom ik schreef dat niet alle functionaliteit van de TV ontvanger gebruikt kan worden als de tweede router in router-mode staat.
Waarom heb je die Linksys in gebruik?
Is dat puur om de dekking van de wifi in de woning te verbeteren?
Zo ja: Zet de "Type of Internet Connection" van de Linksys in bridge mode of vervang die Linksys door een KPN Wifi "versterker".
Zo nee: Plaats een Netegear GS105Ev2 switch voor jouw Linksys en sluit de TV ontvanger aan op die Netgear.

Dat je dit probleem niet bij jouw vorige provider had vind ik niet zo gek, die maakt geen gebruik van IPTV. Het issue heeft niet met jouw router te maken, het functioneert ook niet achter mijn tweede router en andere tweede routers. Dat is inherent aan de architectuur van ITV van KPN.
Het kpn modem hangt in de meterkast bij de hoofdaansluiting, vanaf de meterkast lopen er voorgelegde kabels naar boven en naar de woonkamer. Omdat ik in de woonkamer teveel apparatuur heb staan heb ik daar mijn eigen router staan, voor bijvoorbeeld mijn Synology/TV/PS4/Q10 pro.

Op jou advies heb ik mijn router in Bridge modus gezet. Na een korte onderbreking heb ik het direct getest. Ik kan nu wel opnames terug kijken en mijn 7 dagen terug kijk functie werkt ook.

Mag ik je hartelijk bedanken weer @wjb 😉 Volgens mij had je mijn vorige issue toen ook verholpen namelijk! Goed bezig en nogmaals bedankt
Reputatie 7
Badge +24
Gaaf dat het is opgelost! Thanks wjb!

Reageer