Vraag

4K afstandsbediening

  • 14 March 2019
  • 2 reacties
  • 302 keer bekeken

Ik heb een LG 4K tv met een magic remote die ik gebruik voor TV en KPN hd ontvangers. Dit is een infrarood afstandsbediening. Nu wil ik over gaan op een 4K abbonement maar dit is een andere afstandsbediening. Ik wil graag mijn LG afstandsbediening behouden. Werk dit? Komt er in de toekomst misschien nog een afstandsbediening met ouderwets infrarood ipv bluetooth?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
De 4K Ultra-HD ontvangers zijn prima te bedienen met die magic remote, sterker nog, die zal het zonder enige wijziging gewoon doen. De 4K Ultra-HD ontvanger is immers ook via IR te bedienen.

Wel wil ik je de vraag stellen wat je verwacht van dat 4K abonnement want ik hoop dat je je realiseert dat je voor die 10 Euro per maand vrijwel niets extra geleverd krijgt.
Er zijn zegge en schrijven drie 4K Ultra-HD zenders die zo verschillend in genre zijn dat het vrijwel onmogelijk is dat er meer dan één binnen jouw interessegebied liggen. En o ja, dan is er ook nog een klein beetje 4K on-demand aanbod maar die films kosten €6,99 per stuk.

Nee, mijn advies ... niet aan beginnen, weggegooid geld.
Ik heb een LG OLED en de AB daarvan werkt ook via BT, bij voorkeur zelfs.
Toch gebruik ik de KPN AB, omdat niet alle functies van de KPN iTV-ontvanger via de LG AB te bedienen zijn. Alleen als ik gebruik maar van smart functies van de tv of instellingen wil veranderen gebruik ik de magic remote.