4K BT afstandsbediening

  • 3 November 2019
  • 24 reacties
  • 6075 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hey, ik heb een probleem met mijn nieuwe Arris 4K ontvanger. De afstandsbediening koppelt niet via Bluetooth alleen via IR terwijl ik bij de andere ontvangers geen enkel probleem heb met de Bluetooth verbinding. Ik heb de ontvanger ook al gereset en de batterijen een keer uit de afstandsbediening gehaald.


24 reacties

Hoi. Zie deze reactie van Susan_KPN hoe je je ab koppelt met de 5202.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hoe-stel-ik-mijn-bluetooth-afstandsbediening-in-482856#post851445 .

Reputatie 5
Badge +7

Hi@Lukas_! Ik heb van jouw vraag toch een nieuw topic gemaakt zoals@wjb aangaf 🙂 Op deze manier kunnen andere gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanlopen het onderwerp makkelijker vinden. Daar helpen we dan meer mensen mee. 

Je geeft aan dat alleen deze ontvanger problemen geeft. Kan je de tips uit het topic van @PeterG eens testen?  Als je nog andere 4K ontvangers hebt zou je dan kunnen controleren of ze allemaal dezelfde software geïnstalleerd hebben? Dat kan je vinden onder de systeem informatie. Ik hoor graag van je :)

Reputatie 4
Badge +4

Hey @PeterG en @Jiske_, ik heb het geprobeerd via de bovenstaande stappen maar geen resultaat. Ook staat er geen andere software versie op dan de andere ontvangers.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Lukas_  wat jammer dat het nog niet gelukt is! Zou je eens de andere afstandsbediening willen koppelen kijken of dat wel wil? Je mag hem dan eerst even loskoppelen van een andere 4K ontvanger. 

 

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

Reputatie 7

@Lukas_,

Welke afstandsbediening heb je?

Is het de eerste, tweede, derde of vierde op deze pagina?

Reputatie 5
Badge +7

Kan je misschien een foto maken van je afstandsbediening @Lukas_ ?

Reputatie 7

Bij 2) Gaat niet het groene ledje branden maar het blauwe, iig bij mij toch :sweat_smile:

Reputatie 4
Badge +4

Hi@Lukas_  wat jammer dat het nog niet gelukt is! Zou je eens de andere afstandsbediening willen koppelen kijken of dat wel wil? Je mag hem dan eerst even loskoppelen van een andere 4K ontvanger. 

 

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

Heeft geen effect, moet ik op de ontvanger zelf niet iets aanzetten of zo?

@Lukas_,

Welke afstandsbediening heb je?

Is het de eerste, tweede, derde of vierde op deze pagina?

 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Lukas_ , dat is inderdaad de goede afstandsbediening. Je gaf eerder aan dat je de televisie ontvanger al een keer een reset had gegeven en nieuwe batterijen in je afstandsbediening had gedaan. Ik heb je dus toch een nieuwe afstandsbediening gestuurd. Die ontvanger je via de normale post binnen 2-3 dagen. Laat je weten of dit het probleem oplost?

Reputatie 4
Badge +4

Hi@Lukas_ , dat is inderdaad de goede afstandsbediening. Je gaf eerder aan dat je de televisie ontvanger al een keer een reset had gegeven en nieuwe batterijen in je afstandsbediening had gedaan. Ik heb je dus toch een nieuwe afstandsbediening gestuurd. Die ontvanger je via de normale post binnen 2-3 dagen. Laat je weten of dit het probleem oplost?

Top, moet ik de ontvanger nog resetten als ik de nieuwe afstandsbediending wil koppelen als ik hem binnen heb?

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Lukas_ , doe voor de zekerheid maar wel! Dan weten we zeker dat we met een "schone” ontvanger gaan koppelen :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +4

Slecht nieuws, dit is de afstandsbediening van de ZTE 4K ontvanger.

 

Reputatie 5
Badge +7

Dat is inderdaad slecht nieuws @Lukas_, ik had hem wel aangevraagd voor de Arris VIP5202. Omdat je via het reguliere proces dan een verkeerde hebt gekregen heb ik handmatig onze logistieke afdeling aangestuurd voor een nieuwe. Zodra ik daar een reactie van heb plaats ik het bij je topic :) 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Lukas_ er is weer een nieuwe onderweg! Net zoals de eerste ontvang je die binnen 2-3 dagen :slight_smile:

Ik heb zelf net 3 kastjes geïnstalleerd en bij allen kon ik geen koppeling met de TV. maken. (alle 3 Samsung als dat wat uitmaakt).

Had van alles geprobeerd en liep tegen een oplossing aan mijn kant.

  • Haal de batterijen uit de afstandsbediening en doe ze er weer in.
  • Druk op een knop zodat deze verbinding maakt met kastje, blauw lampje gaat branden,
  • Meteen als het blauw lampje gaat branden druk je de combinatie knoppen in voor jouw specifieke merk TV. (5 sec. source knop + nummer 1 voor Samsung en daarna forward knop)  
  • Bij alle 3 de keren kreeg ik gelijk na een seconde of 3 connectie met de TV.. Hoop dat dit helpt.
Reputatie 7

En stuur die verkeerde nog even terug @Lukas_, anders zijn ze straks wellicht op als mijn bluetooth afstandsbediening het begeeft. :sunglasses:

Reputatie 4
Badge +4

En stuur die verkeerde nog even terug@Lukas_, anders zijn ze straks wellicht op als mijn bluetooth afstandsbediening het begeeft. :sunglasses:

Hahahahaha je moet hem ook niet zo vaak laten vallen he @wjb :) ik breng hem morgen ff naar een postnl punt.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Lukas_  heb je de goede inmiddels al binnen? En de andere weer ingeleverd bij een PostNL punt zodat @wjb nooit zonder komt te zitten :wink:

Reputatie 7

@Jiske_. Ik ben blij dat je er aan denkt dat ik niet zonder afstandsbediening voor mijn ZTE kom te zitten. :wink:

Reputatie 5
Badge +7

@wjb Altijd! Ik mag dan (nog) geen mooi 4K kastje hebben maar zonder afstandbediening zitten zou ik zelf ook nooit willen :innocent:

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Lukas_  heb je de goede inmiddels al binnen? En de andere weer ingeleverd bij een PostNL punt zodat@wjb nooit zonder komt te zitten :wink:

Heb hem binnen, maar ik krijg hem gewoon niet via Bluetooth gekoppeld. Heb de decoder opnieuw gereset en opgestart maar hij koppelt hem echt niet terwijl er wel een lampje knippert op de afstandsbediening dat hij wel een decoder zoekt.😥 

Reputatie 7

Het is zo simpel,... 

 

OK + P- knop tegelijk indrukken, dan gaat het blauwe ledje branden daarna loslaten, en opnieuw op de OK knop drukken. En knippert die 2 keer blauw. Tadaa, functie geactiveerd. 

Op deze wijze koppelen ontkoppel je iedere keer de bluetooth functie. Snap echt niet dat er de laatste tijd zoveel mensen met problemen zijn met de nieuwe afstands,... Aan de afstands zelf ligt het namelijk echt niet. (op een aantal verkeerd verzonden afstandsbedieningen na dan) 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Lukas_ , had je het op de manier van @JeroenB22 al geprobeerd? 

Reputatie 4
Badge +4

Hi@Lukas_ , had je het op de manier van@JeroenB22 al geprobeerd? 

Yes het is gelukt! Bedankt allemaal!

Reageer