Beantwoord

4K ontvanger

  • 13 January 2020
  • 13 reacties
  • 800 keer bekeken

Ik heb een 4K abonnement van kpn. Nu lees ik dat er nieuwe ontvangers zijn. Zijn deze ook voor bestaande klanten of alleen voor de nieuwe.

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 13 January 2020, 16:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Michael1975 

Welke TV ontvangers heb je nu van 4K? Als je de ZTE ZXV-8001 hebt, dan wordt deze zomaar niet omgeruild. Als iedereen dit wilt dan is KPN zo door hun voorraad heen. Mocht je bijvoorbeeld een Motorola 1853 hebben dan mocht je deze zo omruilen bij KPN. En klanten met een Arcadyan HMB2260 en een Arris 2952 krijgen ook niet zomaar een nieuwste 4K ontvanger van KPN. 

Reputatie 7

Hoi @Michael1975, Dennis slaat de spijker al op zijn kop met zijn reactie. Het is niet mogelijk om alle ontvangers die in omloop zijn om te ruilen. Als ontvangers goed werken, kunnen ze gewoon gebruikt blijven worden zoals je gewend bent. Als een ontvanger de geest geeft kunnen we die vervangen, dan zal er in eerste instantie gekeken worden of hetzelfde model nog kan worden geleverd. 

Werken jouw 4K ontvangers goed?

Badge +12

@Michael1975 : blijf voorlopige maar even bij de “witte” 4K-ontvanger. De nieuwe (VIP5202) kent nogal wat problemen (ervaring). KPN zal deze problemen eerst moeten herkennen, erkennen en vervolgens tot een oplossing zien te komen. Kort gezegd: dat duurt nog wel ff...

Reputatie 7
Badge +24

Beste @Michael1975 

Welke TV ontvangers heb je nu van 4K? Als je de ZTE ZXV-8001 hebt, dan wordt deze zomaar niet omgeruild. Als iedereen dit wilt dan is KPN zo door hun voorraad heen. Mocht je bijvoorbeeld een Motorola 1853 hebben dan mocht je deze zo omruilen bij KPN. En klanten met een Arcadyan HMB2260 en een Arris 2952 krijgen ook niet zomaar een nieuwste 4K ontvanger van KPN. 

En ook als je een Motorola hebt en deze inruilt krijg je niet zomaar de nieuwste ontvanger. Kans is groot dat je een 2260 ontvangt.

Het gaat me meer om de mogelijkheid van dolby atmos op de nieuwe decoder. Die heeft de witte niet maximaal dolby digital. En de nieuwe van ziggo schijnt ook goed te zijn. Dus maakt me wel aan het twijfelen. 

Reputatie 7

De ontvanger werkt verder wel goed begrijp ik, hiervoor kunnen we de ontvanger niet vervangen door een ander type. Waar het om gaat is dat je beeld en geluid hebt, en dat heb je.

ik Wil het beste uit m’n installatie halen en daar hoort atmos bij. Als er dus iets op de markt komt die het ondersteund wil ik het ook hebben. Kijk dat 4K is voor mij niet zo belangrijk. En zeker als er maar drie (slechte)zenders in 4K zijn bij kpn. 

Reputatie 7

En hoeveel content denk je dat er is met dolby atmos?

Ook nix .. maar wel via net

Netfl

Gebruik Netflix via de app op je tv, dat is sowieso beter.

Overigens heeft de nieuwe ontvanger geen display meer en dat is vooral bij radio luisteren via een soundbar erg lastig.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb een 4K abonnement van kpn. Nu lees ik dat er nieuwe ontvangers zijn. Zijn deze ook voor bestaande klanten of alleen voor de nieuwe.

@Michael1975

Allen voor nieuwe klanten en voor bestaande klanten die een aanvullende abonnement nemen op het 4K-programmapakket. 

 

Wat betekent dit voor mij? 

Word je na 1 oktober klant bij KPN? Dan krijg je de nieuwe tv-ontvanger met afstandsbediening. Om programma’s in 4K te kunnen kijken met deze tv-ontvanger, heb je wel een bijpassende abonnement nodig. Voor bestaande klanten blijft KPN de huidige tv-ontvangers ondersteunen en verbeteren.

https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/kpn-introduceert-nieuwe-tv-ontvanger-met-bluetooth-afstandsbediening.htm