Beantwoord

4K ontvanger 5220 afstandbediening en sonos playbar

  • 1 June 2020
  • 17 reacties
  • 1515 keer bekeken

4K ontvanger 5220 afstandbediening en sonos playbar, 

De 4 K ontvanger werkt op bluetooth en de Sonos playbar op infrarood . Alles werkt alleen het geluid regelen met de afstandsbediening  via  Sonos playbar werkt niet . Heeft iemand daar aub een oplossing voor 

icon

Beste antwoord door MachielAtsma 2 June 2020, 22:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +12

Hallo @postmen60 , ik ga er even vanuit dat je de VIP5202 bedoelt. Zou je eens aan kunnen geven hoe je alles hebt aangesloten?

Badge +12

Via de Sonos-app kun je ook het een en ander instellen. Heb je dat al geprobeerd? In de Sonos naar Instellingen,  TV kamer, onderaan staat Instellingen afstandsbediening, huidige afstandsbediening vervangen. En dan de aanwijzingen volgen. 

Klopt heb ik allemaal gedaan. Maar het gaat om dat de afstandbediening van 4 k niet werkt op de infrarood van de sonos

Reputatie 7

De Afstandsbediening kan zowel infrarood als bluethooth ontvangen. Kun je instellen, hier werkt(e)  (nu geen tv meer via kpn) het namelijk probleemloos. 

Dank je ,dat zou mooi zijn waar kan ik dat instellen 

Badge +12

Klopt heb ik allemaal gedaan. Maar het gaat om dat de afstandbediening van 4 k niet werkt op de infrarood van de sonos

Heb je de ab van de 4k ontvanger wel gekoppeld aan de Sonos? 

Ja hoor , maar je kan hem niet harder of zachter zetten. Het gaat erom sonos is infrarood en ab is bluetooth . Je kan de sonos wel met je telefoon bedienen . Maar het zou met de ab moeten kunnen. Het signaal omzetten maar hoe ??

Reputatie 4
Badge +5

Je moet eerst infrood instellen op de afstandsbedieningKlik hier voor meee info 

instellen op je eigen tv als dat goed is kun je tv harder zachter zetten muren. Vervolgens naar de sonos app dan de instructies volgens de app  dan werkt je kan dan tv en sonos zachter harder zetten 

zelf heb daarna tv luidsprekers uit gezet dat geluid alleen via Sonos loopt je kan geluid aanpassen via de afstandsbediening 

 

ditmoet werken heb zelf zo gedaan 

Dank je ga ik proberen laat ik wel weten of het werkt 

Helaas dat werkt niet , maar tot mijn verrassing werkt mijn oude afstandsbediening die infrarood rood zou moeten zijn op het kastje  VIP5202. Nu ben ik even de weg kwijt . Contact met kpn zelf 0800 nummer komt hier niet uit . Wie weet de oplossing hoe kan nu infrarood werken met bluetooth en andersom . 

Sonos playbar, Samsung tv QE43R60R  en  het nieuwe kastje van KPN VIP5202.

Bij de wit zwarte afstandbediening die bij de VIP 5202 hoort kunt je het geluid niet verzetten. Maar bij de oude witte afstandsbediening wel en dat is infrarood ?? 

Reputatie 4
Badge +5

Kan je met kpn afstandsbediening geluid harder. Zachter zetten van de tv als dat werkt werkt sonos ook 

probeer dit https://www.kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925

 

Met de zwart witte ( bluetooth)niet en die zou bij de Arris VIP5202 horen . Bij de oude witte afstandbediening infrarood kan ik het wel zachter en harder zetten, gek toch . Ik zie ook in de display van de  5202 geen zender zichtbaar , kun je ook niet aan zetten in het energie vakje. Contact gehad met 0800 van KPN die zegt dat ik de verkeerde afstandbediening heb en dat ze nu aan het uitzoeken zijn welke er wel bij hoort . Sonos zegt dat bluetooth nooit kan werken bij een playbar . Die zegt je hebt een magic remote control nodig die heeft KPN ook zeg hun . Kortom zeg het maar .

Hij werkt , ik had inmiddels drie  van die afstandsbedieningen,  twee werkte er niet 1 wel .

Nu nog de display van de arris om te zien welke zender je zit .

Reputatie 4
Badge +5

 
lees dit maar door 

 

Infrarood signaallicht


Wanneer een IR-signaal wordt verzonden, gaat op de PLAYBAR een lampje branden. Indien gewenst, kunt u deze optie aanpassen, zodat het IR-licht nooit brandt. Deze instelling is standaard op Aan ingesteld.
Met een handheld Sonos-controller
1. Ga naar het menu Instellingen en selecteer Instellingen kamer.
2. Selecteer de kamer waarin de PLAYBAR staat.
3. Selecteer Installatie en bediening tv -> Infrarood signaallicht.
4. Selecteer Aan of Uit.

SONOS PLAYBAR 15
Met de Sonos Controller voor Mac of pc
1. Selecteer Beheren -> Instellingen (pc) of Sonos -> Voorkeuren (Mac).
2. Selecteer Instellingen kamer als dit links nog niet wordt aangegeven.
3. Kies de kamer waarin de PLAYBAR staat in het keuzemenu Kamerinstellingen voor.
4. Selecteer de tab TV-installatie.
5. Schakel het selectievakje in om Infrarood signaallicht in te schakelen en uit om deze instelling uit te schakelen.
6. Sluit het venster Instellingen wanneer de wijzigingen zijn voltooid.

Infrarood verlenger


Wanneer de PLAYBAR voor de tv op een tafel wordt geplaatst, kan dit de infraroodsensor van de tv blokkeren. Met de instelling Infrarood verlenger kan de PLAYBAR het signaal naar de TV herhalen. Deze instelling is standaard op Aan ingesteld.
Met een handheld Sonos-controller
1. Ga naar het menu Instellingen en selecteer Instellingen kamer.
2. Selecteer de kamer waarin de PLAYBAR staat.
3. Selecteer Installatie en bediening tv -> Infrarood verlenger.
4. Selecteer Aan of Uit.
Met de Sonos Controller voor Mac of pc
1. Selecteer Beheren -> Instellingen (pc) of Sonos -> Voorkeuren (Mac).
2. Selecteer Instellingen kamer als dit links nog niet wordt aangegeven.
3. Kies de kamer waarin de PLAYBAR staat in het keuzemenu Kamerinstellingen voor.
4. Selecteer de tab TV-installatie.
5. Schakel het selectievakje in om Infrarood signaallicht in te schakelen en uit om deze instelling uit te schakelen.
6. Sluit het venster Instellingen wanneer de wijzigingen zijn voltooid.
 

Ik snap je antwoord , Mar inmiddels heb ik de 4 K opgezegd en ben weer bij het oude . Meerdere redenen , beeld grijze waas , geluid hapert.

Reputatie 4
Badge +5

Ok jammer in toekomstige software kun je afstandsbediening zo koppelen aan tv en andere apparatuur doe mee aan pilot vandaar de I het weer maar goed je hebt alles al omgeruild 

Bij mij lukte het eerst ook niet om de afstandsbediening van de 4K ontvanger te koppelen aan de Sonos Beam, uiteindelijk heeft het voor mij gewerkt om de stroom van de Beam af te halen en daarna de afstandsbediening via de Sonos App op de telefoon te koppelen aan de Beam.