Beantwoord

4k ontvanger geen beeld

  • 4 February 2020
  • 8 reacties
  • 535 keer bekeken

Ik heb mijn 4k ontvanger aangesloten op dezelfde situatie als voor geen met de full hd ontvanger maar dan heb ik geen beeld nu heb ik de HDMI kabel direct van de ontvanger in de tv  in arc gedaan dan doet hij het wel maar mijn soundbar  niet meer. Eerst zat hij van de ontvanger in de soundbar en van de soundbar naar tv maar nu werkt mijn soundbar geen manier hoe moet ik dit nu aansluiten begrijp niet waarom het met de 4k ontvanger  anders is.

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 6 February 2020, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Remco78 

De 4K ontvanger heeft geen arc nodig, dus als je het zoals eerst had aangesloten dan moet het werken.
Zet anders de ontvanger eens 30 seconden uit met de schakelaar aan de achterkant en probeer het dan nog eens.

Reputatie 7

Je moet jouw soundbar juist op de hdmi-ARC aansluiten.

Zo was het ook eerst maar nu heb ik dan zwart beeld begrijp er niets van,,,

Reputatie 7

Zo was het ook eerst maar nu heb ik dan zwart beeld begrijp er niets van,,,

Kan je bij dat zwarte beeld wel het menu en de gids benaderen?

Nee hij zegt dan dat er geen signaal is

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Remco78. Wat irritant dat het niet wil lukken! Of heb je het inmiddels aan de praat gekregen. Je zou de tv inderdaad via HDMI met de tv-ontvanger moeten verbinden, en dan de soundbar via HDMI verbinden met de ARC/HDMI-poort op de tv. Zo heb ik het ook aangesloten. Als ‘ie dan zegt “geen signaal”, dan klinkt het alsof de tv op de verkeerde bron/source staat...

Reputatie 7
Badge +25

Is het nog gelukt @Remco78?

hoi @Remco78 

Ik had precies hetzelfde probleem. Het bleek bij mij aan de HDMI kabel te liggen.

De TV ontvanger detecteerde een 4K tv maar dat signaal kon niet over de kabel gestuurd worden.

Als je de huidige kabel wilt blijven gebruiken dan kun je met een ander scherm aangesloten de resolutie handmatig op 1080p zetten.

Even een andere (meegeleverde) kabel gebruikt en dat werkte bij mij wel!