Beantwoord

4K ontvanger loopt vaak vast

  • 4 May 2019
  • 22 reacties
  • 463 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds we de 4K ontvanger hebben loopt deze geregeld vast! 5/10 per dag moeten we de stekker eruit trekken om hem te resetten.
bij de tweede tv boven is dit minder maar die wordt ook minder vaak gebruikt.
het internet werkt wel gewoon, het kastje is met HDMI aan de tv aan gesloten en met een utp kabel aan de experiabox
zijn er meer die dit hebben en wat is een blijvende oplossing?
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 10 May 2019, 20:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Dbeverloo

wat vervelend dat je problemen ervaart met de 4K ontvanger. Ik ervaar geen problemen met de 4K ontvangers, hoe zijn deze aangesloten? Bekabeld of via een draadloze verbindingsset? Welke snelheid is haalbaar op je adres?
Reputatie 1
Badge
HDMI en utp is deze aangesloten
Snelheid nu is 167.8 download en 39.5 upload
probleem ligt ook niet aan het internet of de aansluiting. Het is denk ik de software in het kastje
Reputatie 7
Badge +22
HDMI en utp is deze aangesloten
Snelheid nu is 167.8 download en 39.5 upload
probleem ligt ook niet aan het internet of de aansluiting. Het is denk ik de software in het kastje

Zou je dan eens een harde reset willen uitvoeren? 🤔
Reputatie 1
Badge
Ja dat is het enige wat helpt maat 5tot 10x op een dag dat doen lijkt me niet de bedoeling!
Reputatie 7
Badge +22
Ja dat is het enige wat helpt maat 5tot 10x op een dag dat doen lijkt me niet de bedoeling!
Nee, dat is zeker niet de bedoeling! 😔 Welke merk tv heb je? En heb je het bij allebei de ontvangers? 🤔
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je in gebruik?
@Dbeverloo . Dat is zeker niet de bedoeling en lijkt me op deze manier een hopeloze situatie. Ik begrijp uit het verhaal dat je al wel een reset hebt gedaan? Kun je aangeven hoe de tuner is aangesloten? Met een lange kabel of via draadloze verbinding sets? Is de tuner trouwens rechtstreeks op de experiabox aangesloten? Of zit er misschien nog een switch of iets dergelijks tussen? Alle info is welkom!
Als we tot de conclusie komen dat 'ie stuk is, krijg je uiteraard een nieuwe van mij!
Reputatie 1
Badge
Reset is dusmeerdere keren overdag. Dat hij dan opnieuwlaad met zo laadscherm.
Hij zit rechtstreeks op de box met een vrij korte kabel denk nog geen 2 m
iok een korte HDMI kabel naar de tv.
Dan gaan we dat samen proberen op te lossen. 🙂 Ik moet eerst weten welke van de twee de storing geeft .

Tuner 1: xxxxxxxxx352/NMC7
Tuner 2: xxxxxxxxx440/NMC7

Kun je mij vertellen welke van de twee de issues heeft? Het serienummer kun je onderop de tuners vinden.
Reputatie 1
Badge
Tuner 2 met 440 aan het eind
Dankjewel! Ik heb op afstand geprobeerd je tuner fabrieks herstart te geven. Er is een kans dat dát het probleem verhelpt. Zou je het in de gaten willen houden? Als hij in de loop van vandaag of morgen weer gek gaat doen, laat het me weten dan pak ik de draad weer op!
Reputatie 1
Badge
Beste Erwin. Helaas hebben we heb net weer een rest moeten geven omdat hij vast stond.
we kunnen alleen het geluid harder en zachter zetten meer kunnen we dan niet doen.
we hebben een Panasonic tv.
Hoi @Dbeverloo . Wat een gedoe! Ik heb besloten een nieuwe tuner op te sturen. Die ligt morgenmiddag (na 14:30) klaar bij de primera in jullie woonplaats. Ik heb tevens een SMS gestuurd met daarin de logistieke info. In het kort: Je mag de oude tuner (incluis stroomadapter) in een doosje doen en die vervolgens omruilen bij het omruilpunt. Het hoeft niet perse morgenmiddag. Het pakketje blijft daar twee weken liggen.
Laat je me weten of de nieuwe goed werkt? 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Dbeverloo . Wat een gedoe! Ik heb besloten een nieuwe tuner op te sturen. Die ligt morgenmiddag (na 14:30) klaar bij de primera in jullie woonplaats. Ik heb tevens een SMS gestuurd met daarin de logistieke info. In het kort: Je mag de oude tuner (incluis stroomadapter) in een doosje doen en die vervolgens omruilen bij het omruilpunt. Het hoeft niet perse morgenmiddag. Het pakketje blijft daar twee weken liggen.
Laat je me weten of de nieuwe goed werkt? :-)

Euh, @Erwin_ de afstandsbediening hoeft ie niet mee terug te sturen? Of deze wel i.v.m. dat het een bluetooth afstandsbediening is. 🤔
De afstandbediening graag houden. Ik weet niet zeker of er in dat pakket een nieuwe zit en bij de logistieke opdracht wordt geen melding gemaakt van het meesturen van een afstandbediening. Mocht er wel een bij de nieuwe tuner zitten, heb je er mooi eentje op reserve.
Reputatie 7
Badge +22
De afstandbediening graag houden. Ik weet niet zeker of er in dat pakket een nieuwe zit en bij de logistieke opdracht wordt geen melding gemaakt van het meesturen van een afstandbediening. Mocht er wel een bij de nieuwe tuner zitten, heb je er mooi eentje op reserve.
@Dbeverloo is het jou zo helemaal duidelijk? 😉 Hopelijk werkt de nieuwe ontvanger goed! 🙂
Reputatie 1
Badge
Goedenavond ja het is allemaal duidelijk ik zal niet de afstandsbediening mee sturen.
@Dbeverloo Hoe is het afgelopen. Heb je de nieuwe ontvanger al in gebruik? Ik ben nu wel benieuwd of het probleem is verholpen 🙂
Reputatie 1
Badge
Helaas kon ik hem zaterdag nog niet afhalen.
ik heb vandaag de email ontvangen dat ik hem kan afhalen. Hoop hem vanavond op te halen en te installeren
Is alles nu zoals het hoort, @Dbeverloo ? Zo niet, help ik je uiteraard verder! 🙂
Reputatie 1
Badge
Hoi erwin

Tot nu toe werkt hij goed!
ga er van uit dat hij het nu ook goed blijft doen😊

er zat geen afstandsbediening in het pakket trouwens.

Bedankt voor de hulp fijn weekend!
Top! Goed om te lezen en als er ooit weer iets is, weet je mij te vinden!
Fijn weekend!