Beantwoord

4k ontvanger ondersteunt geen hdmi-cec

  • 22 December 2019
  • 14 reacties
  • 722 keer bekeken

Sonos beam gekocht. Volgens de instructies van sonos geprobeerd te installeren. Lukte niet kwam geen geluid uit de beam. Dan maar alle mogelijkheden proberen. Uiteindelijk blijft er maar één over. De sonos beam direct aansluiten op de 4K ontvanger. Dan komt er wel geluid uit de beam. Maar hierdoor werkt mijn dvd speler niet via de beam. Dit komt volgens mij dat de ondersteuning voor HDMI-CEC niet werkt waardoor ik de beam niet op de tv kan aansluiten. Ik wil graag een oplossing van kpn maar die verwijst mij doodleuk naar deze forum. Klopt mijn verhaal?. Groten Ron.

icon

Beste antwoord door wjb 23 December 2019, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Om geluid van de KPN (4K) TV ontvanger via de televisie door te sluizen naar een externe geluidsinstallatie sluit je die geluidsinstallatie aan op de hdmi-ARC poort van de televisie.

Ik doe dit al jaren met mijn Sony Home Cinema Set en dat werkt uitstekend.

Beste web bedankt voor je antwoord. Maar dit is niet wat ik bedoel.

Reputatie 7

Wat bedoel je dan wel?

Hoi @Ronba . Welkom op het forum.

Ik heb nog iets meer info nodig. Ik denk dat, zoals @wjb aangeeft, het beste resultaat te behalen is als je de sonos via de je televisie aansluit. Zo wordt al het geluid van de verschillende apparaten op de juiste manier doorgerouteerd. Is er een reden waarom dit bij jou niet werkt? 

Als ik de sonos aansluit op de tv komt er geen geluid uit. Bij het instellen van de sonos gaf de app aan dat de anynet-hdmi cec niet aan staat terwijl ik het systeem van mijn tv het heb aangezet. Dit komt volgens mij dat 4K de HDMI-cec niet ondersteund. De helpdesk van kpn heeft aangegeven dat dit klopt. Maar moest mijn verhaal in forum zetten voor een oplossing. Die zou ik graag van je willen horen.

Hoi @Ronba ,

Misschien is hier het nodige te vinden over aansluitingen en aanverwante zaken.

Beste Erwin dit is geen antwoord op mijn vraag. Komt het nou doordat kpn bij 4K de hdmi-cec niet ondersteund. En wat is de oplossing die kpn bied.

Reputatie 7

Als ik de sonos aansluit op de tv komt er geen geluid uit. 

Als je de Sonos op de televisie aansluit, dan moet je dat doen op de hdmi-ARC (Audio Return Channel) poort van de televisie. Dat is de enige hdmi poort die, vanuit de televisie, het geluid doorgeeft aan het daarop aangesloten apparaat.

Dit komt volgens mij dat 4K de HDMI-cec niet ondersteund. De helpdesk van kpn heeft aangegeven dat dit klopt. 

Het klopt dat de TV ontvangers geen hdmi-CEC ondersteunen, maar dat speelt in deze geen rol. Het gaat er namelijk om dat de televisie zelf hdmi-CEC ondersteunt.

Badge +12

@Ronba : zou je misschien wat meer info kunnen geven?

Welke 4K ontvanger heb je en wat is het merk en type van je tv?

Ik heb hier ook een 4K ontvanger (VIP5202) aangesloten op een 4K Philips. Via HDMI-ARC naar de Sonos Beam en dat levert geen enkel probleem op. 

4K ultra HD ontvanger ZXV8001 van het merk ZTE

Samsung UE43MU6100

Reputatie 7

Heb je de handleiding (pdf) er al op geraadpleegd?

 

Beste Erwin dit is geen antwoord op mijn vraag. Komt het nou doordat kpn bij 4K de hdmi-cec niet ondersteund. En wat is de oplossing die kpn bied.

De tuner ondersteunt dat inderdaad niet. Zoals je kunt lezen is het advies om je tv hiervoor te gebruiken. Laat je weten hoe dit afloopt?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Bedankt. Het werkt.