Beantwoord

4k ontvanger ontvangen

  • 23 January 2019
  • 15 reacties
  • 416 keer bekeken

Is het mogelijk om 1 van onze HD ontvangers om te ruilen voor 1 4K ontvanger?
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 January 2019, 22:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @Veertjetess ,
Via een postcodecheck op kpn.com kun je controleren of jouw aansluiting daarvoor geschikt is.
Hallo @Veertjetess ,
Via een postcodecheck op kpn.com kun je controleren of jouw aansluiting daarvoor geschikt is.

Ja die is er geschikt voor. We hebben glasvezel en snelheid 500/500
we willen alleen omruilen of kost dat geld?
verder hebben we alles al van kpn. Duurste abonnement en bevalt goed.
Reputatie 7
Je hebt helemaal niets aan een 4K Ultra-HD ontvanger als je niet ook een 4K abonnement hebt. Een 4K abonnement kost €10,- per maand extra en daar krijg je vrijwel niets voor immers er zijn maar drie 4K zenders waarvan er waarschijnlijk maar één interessant voor je is.
Mijns inziens weggegooid geld dus.

Hallo @Veertjetess ,
Via een postcodecheck op kpn.com kun je controleren of jouw aansluiting daarvoor geschikt is.
Ja die is er geschikt voor. We hebben glasvezel en snelheid 500/500
we willen alleen omruilen of kost dat geld?
verder hebben we alles al van kpn. Duurste abonnement en bevalt goed.

Hallo @Veertjetess ,
ik denk dat je je abo moet aanpassen online of via de lokale KPN-winkel.
Je ontvangt dan een geschikte 4K-decoder en dien je de 'oude' decoder retour te sturen.
Er zijn inderdaad (nog) geen reguliere 4K-uitzendingen, maar wel via YouTube, Netflix e.d. met een geschikt abo.
Voor Netflix kan je dan net zo goed via de tv zelf kijken indien deze 4k is en ongetwijfeld smart.
Uiteindelijk voordeliger dan een duurder 4k abonnement plus je moet bij Netflix dan ook je abonnement verhogen. Voor het tv aanbod heeft het geen meerwaarde.

Dus naast de genoemde €10,00 komt er nog eens €3,00 tot €6,00 bij afhankelijk van het Netflix abonnement.

Zoals @wjb schijft die 3 kanalen nog niet waard.
Reputatie 7
...plus je moet bij Netflix dan ook je abonnement verhogen.
Het is niet nodig om je Netflix te verhogen, ook het "gewone" Netflix abonnement werkt uiteraard op de 4K Ultra-HD ontvanger.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Veertjetess, welkom! Ben je geholpen met de informatie die hierboven gegeven wordt? Als je graag een 4K ontvanger wilt, heb je Internet + TV 4K nodig. Je krijgt hier twee 4K-ontvangers bij. In de meeste gevallen kan je dit zelf gemakkelijk via MijnKPN regelen. Mocht je nog vragen hebben, laat je het me weten?

...plus je moet bij Netflix dan ook je abonnement verhogen.Het is niet nodig om je Netflix te verhogen, ook het "gewone" Netflix abonnement werkt uiteraard op de 4K Ultra-HD ontvanger.

Het is nodig als je het 4K content wil zien dat wou ik uitlichten, uiteraard zal het basis en HD abonnement werken maar zonder voornoemde heb je alleen wat aan de ontvangers en het pakket voor die paar kanalen. Heb je het duurste Netflix pakket waarbij je met 4 kijkers simultaan kan kijken dan heb je ook toegang tot het 4K materiaal. Terzijde HDR heeft dan de meerwaarde ten opzichte van de pixels dat is persoonlijk.
Reputatie 7


...plus je moet bij Netflix dan ook je abonnement verhogen.Het is niet nodig om je Netflix te verhogen, ook het "gewone" Netflix abonnement werkt uiteraard op de 4K Ultra-HD ontvanger.
Het is nodig als je het 4K content wil zien dat wou ik uitlichten, uiteraard zal het basis en HD abonnement werken maar zonder voornoemde heb je alleen wat aan de ontvangers en het pakket voor die paar kanalen. Heb je het duurste Netflix pakket waarbij je met 4 kijkers simultaan kan kijken dan heb je ook toegang tot het 4K materiaal. Terzijde HDR heeft dan de meerwaarde ten opzichte van de pixels dat is persoonlijk.

Maar je moet mijns inziens die extra kosten voor Netflix 4K buiten deze discussie laten, die staan hier immers volledig los van. Dat is de reden waarom ik reageerde.

...plus je moet bij Netflix dan ook je abonnement verhogen.Het is niet nodig om je Netflix te verhogen, ook het "gewone" Netflix abonnement werkt uiteraard op de 4K Ultra-HD ontvanger.

Hallo @wjb ,
ik gebruik zelf geen Netflix, maar je kunt wel een speciaal 4K-abo nemen bij Netflix om echte 4K-content te kunnen zien.
@wjb ik reageerde dat was blijkbaar niet duidelijk genoeg op het noemen van de Youtube en Netflix content door @Jan-D

Ik wil dat met alle plezier buiten beschouwing laten maar dat verminderd het nut van een 4k abonnement.
Op deze manier heb je er tenminste nog iets aan dus ja ik vind het weldegelijk van belang om dit specifiek te noemen.
Reputatie 7
Hallo @wjb ,
ik gebruik zelf geen Netflix, maar je kunt wel een speciaal 4K-abo nemen bij Netflix om echte 4K-content te kunnen zien.

Klopt, sterker nog, wij hebben dat abonnement omdat het regelmatig voorkomt dat wij als gezin tegelijkertijd op drie of vier verschillende plekken op deze wereld gebruik maken van Netflix.
Daar gaat het dan ook niet om. Waar het wel om gaat is dat je die extra kosten voor zo'n Netflix abonnement niet moet betrekken in het prijsvergelijk tussen het "gewone" abonnement en het 4K abonnement van KPN.
Reputatie 7
Ik wil dat met alle plezier buiten beschouwing laten maar dat verminderd het nut van een 4k abonnement.
Op deze manier heb je er tenminste nog iets aan dus ja ik vind het weldegelijk van belang om dit specifiek te noemen.

Maar om Netflix in 4K te bekijken heb je helemaal geen 4K abonnement bij KPN nodig.
Ik kijk ook Netflix 4K op mijn televisie, maar ik heb geen 4K abonnement.
Dat is dus geen meerwaarde (nut) van het 4K abonnement.
Voor een zuiver prijsvergelijk moet je de kosten voor zo'n Netflix abonnement buiten beschouwing laten en dat is het enige waar het mij om te doen is.

Door die €3,- of €6,- in het vergelijk te betrekken wek je de suggestie dat het prijsverschil zelfs €13,- of €16,- is en dat is onjuist.
Dus naast de genoemde €10,00 komt er nog eens €3,00 tot €6,00 bij afhankelijk van het Netflix abonnement.
Daar komt bij dat je zeer waarschijnlijk Netflix 4K content niet via de 4K Ultra-HD ontvanger gaat kijken maar via de Netflix app op de televisie zelf. De reden is dat dat absoluut zal leiden tot een betere ervaring omdat de 4K Ultra-HD best wel wat moeite heeft om 4K vloeiend weer te geven. Met name bij horizontal panning zal je haperingen ervaren op de 4K Ultra-HD ontvanger.
Dan vrees ik dat je mijn reactie niet goed hebt gelezen.

"Voor Netflix kan je dan net zo goed via de tv zelf kijken indien deze 4k is en ongetwijfeld smart."
Hier zeg ik het toch! Notabene de eerste zin.
En hier
"Uiteindelijk voordeliger dan een duurder 4k abonnement plus je moet bij Netflix dan ook je abonnement verhogen." Als er nog geen sprake is van een 4k abonnement en je wil nut hebben van die ontvanger zal je dat abonnement moeten aanpassen.

Nee ik wek die suggestie niet zo lees jij het.
Ik zeg zoals het er staat dat er om het meeste nut uit te halen naast de kosten voor een 4k abonnement bij KPN je dan ook 4K bij netflix kan of moet afnemen. Dan komt er dus of 6 euro bij boven een sd abo of 3 euro boven een hd abo. En ja gezamelijk heb je het dan over 13 of 16.


Uiteindelijk bedoelen we hetzelfde vergeet de eerste 5 of 10 jaar een 4K abo tot er meer aanbod is.
Dat beetje youtube content is al helemaal de moeite niet dat is persoonlijk.

HDR de kleuren dat maakt het verschil. Een voetbal wedstrijd of een film wordt er niet noemenwaardig beter van of je fullhd of 4k kijkt maar kijkbeleving staat er echt buiten.
Reputatie 7
"Voor Netflix kan je dan net zo goed via de tv zelf kijken indien deze 4k is en ongetwijfeld smart."
Hier zeg ik het toch! Notabene de eerste zin.
En hier
"Uiteindelijk voordeliger dan een duurder 4k abonnement plus je moet bij Netflix dan ook je abonnement verhogen." Als er nog geen sprake is van een 4k abonnement en je wil nut hebben van die ontvanger zal je dat abonnement moeten aanpassen.

Je schreef net wat anders namelijk:
Voor Netflix kan je dan net zo goed via de tv zelf kijken indien deze 4k is en ongetwijfeld smart.
Uiteindelijk voordeliger dan een duurder 4k abonnement plus je moet bij Netflix dan ook je abonnement verhogen. Voor het tv aanbod heeft het geen meerwaarde.

Dus naast de genoemde €10,00 komt er nog eens €3,00 tot €6,00 bij afhankelijk van het Netflix abonnement.

Neem nu de vette woordjes uit wat je schreef en snap dan dat je hier de suggestie wekt dat het 4K abonnement €13,- tot €16,- duurder is dan het "gewone" abonnement.
Maar dat is dus absoluut niet zo immers het 4K abonnement is €10,- duurder dan het "gewone" abonnement. Ik houd me persoonlijk graag aan de feiten.

Uiteindelijk bedoelen we hetzelfde vergeet de eerste 5 of 10 jaar een 4K abo tot er meer aanbod is.
Precies, het 4K abonnement is 100% weggegooid geld.

Dat beetje youtube content is al helemaal de moeite niet dat is persoonlijk.
En dat is dus weer niet interessant in deze discussie immers ik heb geen 4K abonnement van KPN nodig om 4K films in YouTube te bekijken.

...Een voetbal wedstrijd of een film wordt er niet noemenwaardig beter van of je fullhd of 4k kijkt...
Ik zou zeggen, kijk eens een natuurdocumentaire in zowel 4K en in HD en lees dan nog eens de bovenstaande zin van je. Ik vraag me af of je dat dan nog een tweede keer zult schrijven.