Beantwoord

4K-ontvangers inleveren bij overstap naar ander abonnement?

  • 24 February 2019
  • 30 reacties
  • 1061 keer bekeken

Badge
Als ik nu na de verplichte tijd,mijn abonnement wil wijzigen van 4k abonnement naar de plus pakket moet ik dan de 4k kastjes inleveren ?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 25 February 2019, 09:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Als je van het Internet en TV 4K abonnement naar het "gewone" Internet en TV abonnement gaat, dan zal je de inderdaad de 4K ontvangers moeten inleveren.
Badge
Ok thanks voor je antwoord.
Trouwens wel jammer,want ik vindt ze wel sneller werken.
Reputatie 7
Ik zie niet echt een verschil in snelheid vergeleken met de HMB2260.
Wel vind ik de afstandsbediening van de 4K Ultra-HD ontvanger veel prettiger in de hand liggt en is een voordeel dat de 4K Ultra-HD ontvanger uit het zicht kan staan omdat deze via bluetooth bediend wordt i.p.v. infrarood.
Badge
Er zit wel degelijk verschil in het zappen van de zenders althans vind ik dan,en daarbij vindt de kleuren beter uitkomen bij niet 4k signaal tov het oude kastje.
Reputatie 7
Er zit wel degelijk verschil in het zappen van de zenders althans vind ik dan,en daarbij vindt de kleuren beter uitkomen bij niet 4k signaal tov het oude kastje.
Ik ervaar de kleuren van de HMB2260 juist als beter en in de snelheid van het zappen kan ik geen enkel verschil ontdekken. Nu weet ik wel dat dat ook sterk afhankelijk is van het type televisie en de plaatsing van de TV ontvanger. Het is gebleken dat de (infrarood) inactiviteits-sensor van bepaalde televisies een behoorlijke impact kan hebben op de werking van de afstandsbediening.
Reputatie 7
Badge +25
Als je van het Internet en TV 4K abonnement naar het "gewone" Internet en TV abonnement gaat, dan zal je de inderdaad de 4K ontvangers moeten inleveren.
Hoi @Silvano! Wat @wjb aangeeft klopt niet. Als jij op dit moment het 4K-abonnement afneemt, en je gaat (na minstens een half jaar) terug naar een ander abonnement, dan hoeven de ontvanger niet omgeruild te worden voor een andere versie. Je kan dan gewoon de huidige ontvangers blijven gebruiken. Je hebt dan natuurlijk geen toegang meer tot de 4K content.
Badge
Ok,
Thanks voor het antwoord,ik vond het al vreemd ,ik denk dat ik het advies van WJB maar met een korreltje zout moet nemen,ook betreffend zijn vergelijkingen van de decorders.
😏
Reputatie 7
Als je van het Internet en TV 4K abonnement naar het "gewone" Internet en TV abonnement gaat, dan zal je de inderdaad de 4K ontvangers moeten inleveren.Hoi @Silvano! Wat @wjb aangeeft klopt niet. Als jij op dit moment het 4K-abonnement afneemt, en je gaat (na minstens een half jaar) terug naar een ander abonnement, dan hoeven de ontvanger niet omgeruild te worden voor een andere versie. Je kan dan gewoon de huidige ontvangers blijven gebruiken. Je hebt dan natuurlijk geen toegang meer tot de 4K content.
Interessant, sinds wanneer geldt deze regel?
Reputatie 7
Badge +25
Ok,
Thanks voor het antwoord,ik vond het al vreemd ,ik denk dat ik het advies van WJB maar met een korreltje zout moet nemen,ook betreffend zijn vergelijkingen van de decorders.
😏

Geen dank. 🙂 Wat betreft het vergelijken van de decoders: it's often in the eye of the beholder.



Als je van het Internet en TV 4K abonnement naar het "gewone" Internet en TV abonnement gaat, dan zal je de inderdaad de 4K ontvangers moeten inleveren.Hoi @Silvano! Wat @wjb aangeeft klopt niet. Als jij op dit moment het 4K-abonnement afneemt, en je gaat (na minstens een half jaar) terug naar een ander abonnement, dan hoeven de ontvanger niet omgeruild te worden voor een andere versie. Je kan dan gewoon de huidige ontvangers blijven gebruiken. Je hebt dan natuurlijk geen toegang meer tot de 4K content.
Interessant, sinds wanneer geldt deze regel?

Sinds de introductie van het 4K-pakket al.
Badge
Hallo mede forum collega,s
Even wat nuance aanbrengen of misschien wel de kleine lettertjes van lpn😏als je al 4k abonnement afneemt van kpn ,en je wilt alleen pluspakket hebben, dus alleen vervangen dan moet je alles inleveren,maar als 4k en pluspakket neemt ,ja dan kun je natuurlijk wel de decoders houden,je betaald dan wel een tientje extra,snap je? En prijs per maand is zelfs duurder dan 4k pakket,kpn houden meer van 4k decoders dan het iets meer verdienen aan abonnement geld

Ik heb even gebeld
Reputatie 7
@Silvano, dat maakt het er niet duidelijker op.

Het is natuurlijk logisch dat je de 4K ontvangers behoudt zolang je het "Internet en TV 4K" abonnement afneemt (met of zonder pluspakket), maar begrijp ik goed dat je via de telefoon te horen hebt gekregen dat je, in tegenstelling tot wat @Paul_ aangeeft, die 4K ontvangers wel moet inleveren als je teruggaat naar het gewone "Internet en TV" abonnement?
Reputatie 7
Badge +25
Hallo mede forum collega,s
Even wat nuance aanbrengen of misschien wel de kleine lettertjes van lpn😏als je al 4k abonnement afneemt van kpn ,en je wilt alleen pluspakket hebben, dus alleen vervangen dan moet je alles inleveren,maar als 4k en pluspakket neemt ,ja dan kun je natuurlijk wel de decoders houden,je betaald dan wel een tientje extra,snap je? En prijs per maand is zelfs duurder dan 4k pakket,kpn houden meer van 4k decoders dan het iets meer verdienen aan abonnement geld

Ik heb even gebeld

Sorry, maar ik snap niet helemaal wat daar staat.

"als je al 4k abonnement afneemt van kpn ,en je wilt alleen pluspakket hebben, dus alleen vervangen dan moet je alles inleveren"
Wat betekent dit? Het Pluspakket heeft niets te maken met de 4K-ontvangers...

"maar als 4k en pluspakket neemt ,ja dan kun je natuurlijk wel de decoders houden,je betaald dan wel een tientje extra,snap je?"
Wederom, het Pluspakket heeft hier niets mee te maken. Dat is puur een aanvullend zenderpakket + On Demand items.

"En prijs per maand is zelfs duurder dan 4k pakket,kpn houden meer van 4k decoders dan het iets meer verdienen aan abonnement geld"
Welk pakket is duurder dan het 4K-pakket? Het tweede deel van die zin begrijp ik ook niet.

Het is gewoon exact zoals ik al aangaf... Of ik moet jouw vraag volledig verkeerd hebben begrepen natuurlijk, maar dat denk ik niet...
Reputatie 7
Badge +25
Oja @Silvano, zou je jouw postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Dan ga ik mijn collega eens opzoeken.
Badge
Hallo ,
Deels hebben jullie gelijk dat jet ene niets met het andere te maken hebben,en dat je daarmee de kpn regel ondersteund , de 4k decoder wil ik graag houden,met alleen een pluspakket.
En als het om geld gaat dat is een pluspakket duurder dan een 4k pakket,maar ja misschien wil ik wel te veel,
Badge
Mijn postcode en huisnummer staat erop.

Ik hoop dat jij mijn wens kan vervullen.

Ben benieuwd
Het pluspakket is een extra dienst dit staat los van een 4K abonnement. Het is mij nu nog steeds onduidelijk wat de bedoeling is.

Je wilt geen 4K abonnement maar gewoon internet en TV aangevuld met het Pluspakket?
Badge
Ja geen 4k meer maar alleen pluspakket.

Als je geen 4k pakket wil,welke zou jij dan nemen?
Badge
Ja Galdor ,
Dat bedoel ik weet jij hoe veel dat kost in de maand ?
Je wilt dus alleen het pluspakket. Dat kan volgens mij niet. De naam zegt het al, het is een plus op een TV-abonnement.
Reputatie 7
Badge +25
Zo zie je maar dat het belangrijk is om zo duidelijk mogelijk te zijn. :)

Hier vind je de beschikbare abonnementen en de kosten die daarbij horen: https://www.kpn.com/internet-tv/
Bepaal voor jezelf wat je belangrijk vindt in het abonnement zoals Pluspakket, Opnemen etc..
Reputatie 7
Zo zie je maar dat het belangrijk is om zo duidelijk mogelijk te zijn. :)
En dan opnieuw de hamvraag:

@Paul_, moet @Silvano de 4K ontvangers inleveren als het 4K abonnement omgezet wordt in een "gewoon" abonnement?

Als je van het Internet en TV 4K abonnement naar het "gewone" Internet en TV abonnement gaat, dan zal je de inderdaad de 4K ontvangers moeten inleveren.Hoi @Silvano! Wat @wjb aangeeft klopt niet. Als jij op dit moment het 4K-abonnement afneemt, en je gaat (na minstens een half jaar) terug naar een ander abonnement, dan hoeven de ontvanger niet omgeruild te worden voor een andere versie. Je kan dan gewoon de huidige ontvangers blijven gebruiken. Je hebt dan natuurlijk geen toegang meer tot de 4K content.
Badge
🤓
Reputatie 7
Badge +25

Zo zie je maar dat het belangrijk is om zo duidelijk mogelijk te zijn. :)En dan opnieuw de hamvraag:

@Paul_, moet @Silvano de 4K ontvangers inleveren als het 4K abonnement omgezet wordt in een "gewoon" abonnement?

Het is exact zoals ik al aangaf. Ik zal dit ook delen met mijn collega natuurlijk, ook al snap ik het berichtje dat Silvano daarover plaatste niet helemaal.

Als jij op dit moment het 4K-abonnement afneemt, en je gaat (na minstens een half jaar) terug naar een ander abonnement, dan hoeven de ontvanger niet omgeruild te worden voor een andere versie. Je kan dan gewoon de huidige ontvangers blijven gebruiken. Je hebt dan natuurlijk geen toegang meer tot de 4K content.
Badge
Nou dan is dat duidelijk ik mag de ontvangers houden als bv naar basis ga ?