Vraag

4k ontvangers lopen vast bij kanaal 692 Insight Tv

  • 27 March 2021
  • 29 reacties
  • 350 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds de afgelopen week is er een probleem met mijn witte 4K ontvangers van KPN.

Al bijna 2 jaar hebben deze perfect gewerkt en genoten van storingsvrij beeld. Ik heb hier in huis 2 Philips tv,s beide geschikt voor 4K. De zenders die in Uhd, te ontvangen zijn hebben altijd goed gewerkt. Ook de zender Insight tv, waar ik regelmatig van geniet, leverde perfect UHD beeld op beide tv,s

Nu als ik zap naar kanaal 692, loopt het kastje vast. Het beeld bevriest, of hapert schokkend. De ontvanger reageert niet meer op de afstandsbediening en op de aan/uit knop. Ook niet op de aan/uit knop boven op de ontvanger zelf. Zappen naar andere zender gaat ook niet. Bij een reset van zowel de modem en ook de ontvanger, werkt alles goed totdat ik weer op kanaal 692 kom. Soms komt het voor

dat er wel goed beeld en geluid is, maar dan blijft de blauwe infobalk blijvend onder in beeld. Wederom werkt afstandsbedieng niet meer. Dit gebeurt dus zowel op de tv in de huiskamer en de tv op de slaapkamer. Reset en software opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Probleem blijft hetzelfde.

Heeft er soms een Update van de witte 4k ontvangers plaatsgevonden ? 

Het heeft altijd prima gewerkt, dus aan tv en bekabeling ligt het niet. Ook vreemd dat het op beide ontvangers gebeurt. Zowel onder als boven in huis. Via postcode check geen storing in buurt van KPN.

Wat te doen om probleem op te lossen ?

Bedankt Alvast.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ejh, welkom terug! Ik herken dit niet meteen als storing. Geen andere berichten over gezien in ieder geval. Ik vind het gek dat je dit op beide ontvangers merkt en dat het, ondanks dat je al zoveel geprobeerd hebt, nog steeds niet opgelost is.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Heb je de ontvangers al eens omgeruild van plaats? En je merkt dit bij de andere 4K kanalen dus niet?

Reputatie 1

Hoi Marcia. Dank je wel alvast voor de moeite die je neemt om het probleem op te lossen. Zojuist mijn forumprofiel aangevuld met de gevraagde info. De andere 4K kanalen geven het omschreven probleem niet. Beeld en geluid goed. Het gebeurt alleen bij de zender Insight tv. Vandaag werkte de zender een kleine 15 min goed en dan staat het beeld vast en reageert het kastje ook niet meer op de afstandbediening. Moet hem dan met aan/uit knop aan achterkant opnieuw opstarten. Stroom 10 minuten eraf halen heeft ook niet gebaat. Het enige wat me wel opvalt is dat de laatste tijd geen Pop-up info van de 4k zenders in beeld verschijnt op de beide tv,s wanneer er UHD ontvangst is.

Reputatie 7
Badge +22

Beste @ejh 

Welke TV ontvanger heb je? En heb je de software eens opnieuw geïnstalleerd? 

Mocht dit niet helpen, heb je toevallig een draadloze verbindingsset? (DVS) Zo ja, zou je de TV ontvanger eens bekabeld willen aansluiten?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie niet meteen iets geks, dus we moeten toch nog even verder kijken. Wil je inderdaad toch nog eens de ‘frisse start’ doen die Dennis hierboven adviseert? Daarnaast ben ik benieuwd of jouw Philips toestellen ook de laatste software hebben? Kan je die ook resetten? Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Reputatie 1

Hallo Dennis en Marcia. Dank je wel voor jullie adviezen. Deze handelingen had ik afgelopen week inderdaad ook al toegepast. Zowel de software van de ontvangers opnieuw geïnstalleerd en daags erna een frisse start toegepast. Helaas zorgde dit niet voor verbetering en probleem bleef bestaan. De beide tv,s  zijn voorzien van de laatste updates en beide zijn bekabeld aangesloten. Ook heb ik de HDMI uitgangen gecontroleerd dat ze zijn geoptimaliseerd voor ultra HD ontvangst.

Op dit moment kijk ik weer naar insight tv kannaal 692, al meer dan een uur zonder vastloper. Geen verandering toegepast op instellingen. Beeld is goed en ook het geluid, maar ik heb de indruk dat er nu in de standaard hd kwaliteit word uitgezonden. Voorheen zag ik altijd een pop-up verschijnen dat er HDR 10 ontvangst was. Je zag dan de kleurverbetering toegepast worden op de 4K zender. De pop-up en kwaliteitsverbetering zie ik niet toegepast worden. Alsof het dezelfde kwaliteit is dan de standaard zenders.

Ik ben al tevreden als de ontvangers niet op tilt slaan, waardoor men deze telkens opnieuw moest resetten en de instellingen moest controleren of alles nog goed stond voor UHD.

Wat nu de oorzaak van de afgelopen week is geweest, is mij ook een raadsel. Op dit moment stabiel. De komende tijd maar even kijken hoe goed het blijft. Mochten er zich weer rare dingen voordoen, dan zal ik het hier vermelden. Dank jullie wel alvast voor de goede tips en hulp:thumbsup::ok_hand:

 

Reputatie 7
Badge +22

Graag gedaan @ejh, een fijne avond verders! 👍🏼

Reputatie 7
Badge +30

@ejh ik kreeg meer meldingen en heb navraag gedaan bij de collega's van het itv team. Jouw gegevens heb ik als voorbeeld meegestuurd. Zodra ik een terugkoppeling krijg, laat ik het weten!

Sinds de afgelopen week is er een probleem met mijn witte 4K ontvangers van KPN.

Al bijna 2 jaar hebben deze perfect gewerkt en genoten van storingsvrij beeld. Ik heb hier in huis 2 Philips tv,s beide geschikt voor 4K. De zenders die in Uhd, te ontvangen zijn hebben altijd goed gewerkt. Ook de zender Insight tv, waar ik regelmatig van geniet, leverde perfect UHD beeld op beide tv,s

Nu als ik zap naar kanaal 692, loopt het kastje vast. Het beeld bevriest, of hapert schokkend. De ontvanger reageert niet meer op de afstandsbediening en op de aan/uit knop. Ook niet op de aan/uit knop boven op de ontvanger zelf. Zappen naar andere zender gaat ook niet. Bij een reset van zowel de modem en ook de ontvanger, werkt alles goed totdat ik weer op kanaal 692 kom. Soms komt het voor

dat er wel goed beeld en geluid is, maar dan blijft de blauwe infobalk blijvend onder in beeld. Wederom werkt afstandsbedieng niet meer. Dit gebeurt dus zowel op de tv in de huiskamer en de tv op de slaapkamer. Reset en software opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Probleem blijft hetzelfde.

Heeft er soms een Update van de witte 4k ontvangers plaatsgevonden ? 

Het heeft altijd prima gewerkt, dus aan tv en bekabeling ligt het niet. Ook vreemd dat het op beide ontvangers gebeurt. Zowel onder als boven in huis. Via postcode check geen storing in buurt van KPN.

Wat te doen om probleem op te lossen ?

Bedankt Alvast.

Hier hebben wij hetzelfde probleem. Echter is na een aantal keren proberen het kanaal 692 stabiel in beeld en geluid. Maar… de tv-box doet verder niets meer. Ik kan niet zappen of wat dan ook met de afstandsbediening.  In ons geval gebruiken wij de witte 4k box met een LG TV. Het is dus niet uniek wat EJH beschrijft.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels navraag gedaan, dus ik verwacht begin volgende week een terugkoppeling van de collega's, @Xbox-1234 . Mochten ze meer voorbeelden willen, kan ik jouw gegevens ook doorgeven? Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

Reputatie 1

Dank je wel Marcia. Het lukt me niet om het op te lossen. Alles maar dan ook alles geprobeerd.

Vanmiddag heb ik inderdaad ook op het forum gelezen dat meerdere klanten hierover klagen en hetzelfde probleem hebben. Aantal zal nog wel oplopen vermoed ik. Hopelijk komt er een oplossing voor. Toch vervelend als het kastje telkens bevriest en opnieuw opgestart moet worden. Verder ben ik Supertevreden met KPN. Ik wacht maar rustig af wat de oplossing is.

Ik heb inmiddels navraag gedaan, dus ik verwacht begin volgende week een terugkoppeling van de collega's, @Xbox-1234 . Mochten ze meer voorbeelden willen, kan ik jouw gegevens ook doorgeven? Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

Dat mag hoor, ik heb mijn forumprofiel inmiddels aangevuld.

Elders op dit forum is deze klacht “vastlopen Insight 4k” ook te lezen van andere gebruikers. O.a. @Henk2304 en @Tv-fans bij gebruik van 8001 ontvangers.

Het is dus GEEN individueel probleem. Handelingen verrichten (als resetten enzo) is dan zinloos.

@Marcia_ .

Het lijkt er net op alsof kpn het gebruik van de 8001 aan 't ontmoedigen is. Maar ja, dat ontbrekende display op de 5202 zorgt ervoor dat ik de 8001 zo lang mogelijk in de benen probeer te houden. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog geen terugkoppeling, maar ik blijf het natuurlijk in de gaten houden en als ik een update heb, dan horen jullie het!

Reputatie 1

Dank je wel Marcia. Ik ben benieuwd wat de oorzaak is en wat de oplossing gaat worden. Ook ik zou het jammer vinden als de ontvangers omgewisseld moeten worden naar de nieuwere. De display met kanaalnr van de witte ZTE vind ik toch wel een toegevoegde waarde. Hopelijk is het een software probleem wat opgelost kan worden. Ik zie wel steeds meer klachten hierover verschijnen elders op forum…...

@Marcia_ , niet alleen loopt 692 vast op de 8001, op geen van de 3 4k-zenders geeft de 8001 nog HDR door. Dat was altijd wel maar sinds NMC-versie 8.0.116_2 niet meer. In eerste instantie werd ook op de 5202 geen HDR meer doorgegeven, maar gisteravond was dat op die ontvanger weer in orde. Een aantal dagen geleden liep 692 op de 5202 ook vast en ook dat is inmiddels opgelost.

Zo nodig mag je mijn gegevens ook wel doorgeven.

Reputatie 1

Even een Update. Sinds gisteravond lopen beide Zte ontvangers niet meer vast bij Insight TV. Even afkloppen op dit moment. De uitzendingen op de 4K zenders is zeker nog geen 4k en tv,s geven ook nog niet de vermelding Hdr weer. Vanmorgen op 1 Tv , even heel kort een hdr signaal, (4k Nature zender), maar dat was maar eenmalig. Als ik op de menu-knop druk bij de Insight tv zender druk, dan komt het menu “Flikkerend” in beeld.

Al met al lijkt het erop dat ze een poging doen om het te herstellen. Het is al wat stabieler geworden, maar nog niet zoals het was. Ik ben alweer wat positiever dat het goed gaat komen…..

Reputatie 7
Badge +30

Ik had nog geen reactie ontvangen, dus heb er net weer een mail achteraan gestuurd:smile: . Mocht ik inderdaad terugkoppeling krijgen dat het opgelost is, dan laat ik het natuurlijk even weten. Fijn dat het al wat beter lijkt!

Reputatie 7
Badge +30

Eervolle vermelding voor het prachtig verwoorden door @Erik_:

 

We hebben dit uitgezet bij de mensen die over interactieve tv gaan, en daar hebben we nu terugkoppeling op. 

Het blijkt dat er een aanpassing is gedaan in de 4K videostreams die bij ons aangeleverd worden. Hier konden onze ontvangers niet goed mee overweg. Dat hebben jullie ook gemerkt, zowel met het ontbreken van HDR als de vastlopers..  

We hebben nu aan onze kant aanpassingen gedaan in het tv platform zodat wij zelf de streams weer omzetten naar een vorm waar de ontvanger wel mee overweg kan. HDR stond daarin per ongeluk eerst uit. Dat is eind vorige week weer hersteld,

Al met al zouden jullie op dit moment een correct 4K signaal moeten ontvangen, mét HDR en zonder vastlopers. Als dat toch onverhoopt niet zo is, laat het even weten.

 

Ondertussen zijn we bezig met onderzoek om uit te vogelen wat er nou precies veranderd is in het aanvoersignaal zodat we uiteindelijk die extra stap met omzetten van de stream er ook weer tussenuit kunnen halen.

In het andere topic heb ik de volgende melding gedaan:  

Inderdaad, d.w.z. geen vastlopers meer, maar op de 8001 nog geen HDR (althans gisteravond niet).

Op de 5202 is ook wat raars aan de hand. Als ik direct naar 691 of 693 ga, krijg ik geen HLG HDR melding, op 692 wel. Als ik vanaf 692 naar 691 of 693 zap (met een tussenpoos) krijg ik op die zenders wel de melding HLG HDR en dat blijft zo, net zo lang ik op één van die zenders blijf of ertussen schakel. Als ik daarna naar een HD-zender overschakel en vervolgens weer terug naar 691/693 is er weer geen HLG HDR. Kortom om op 691 en 693 HDR te krijgen moet ik 'm eerst op 692 zetten. :thinking:

 

Reputatie 4
Badge +2

De streams in UHD zijn weer te kijken, echter nog steeds geen HLG bij Insight UHD. Wel flikkert de info bar op kanaal van Insight 692. 

Ik lees hier op andere UHD zenders dat sommigen hier ook HDR-HLG ontvangen zouden hebben, vreemd wat zover bekend, althans bij mij, en zo ontving ik het normaliter ook, is Insight UHD de enige met HDR-HLG. 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben de meldingen doorgegeven! Zodra we terugkoppeling krijgen, laat ik het weten. 

Reputatie 1

Sinds gisteren is het flikkerend beeld van de blauwe infobalk bij Insight tv opgelost. Ik heb niks veranderd aan instellingen of iets dergelijks. De info bar en ook het menu komt normaal in beeld. Het is alleen nog geen 4k…. Andere 4k zenders ook nog normaal HD.

Maar het is weer een kleine vooruitgang…...

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, @ejh! We hebben een verdere terugkoppeling hierop. Jullie hebben gelijk dat er op dit moment (weer) geen HDR op 692 is. Bleek dat HDR aan, gecombineerd met de bovenstaande workaround, toch zorgde voor een mindere ervaring op de 5202. Dus staat de HDR op dit moment weer uit. Dit zorgt dat er én geen vastlopers zijn op de 8001 én geen ‘vreemd gedrag’ op de 5202. 

Uiteraard is dit niet de definitieve oplossing. We zijn in overleg met de partij die de stream bij ons aanlevert om dat weer terug te krijgen op de oude manier. Zodra we daar meer informatie over hebben komen we er hier op terug. 

Het is alleen nog geen 4k…. Andere 4k zenders ook nog normaal HD.

Waarom denk je dat? 4k kan ook zonder HDR, toch?