Beantwoord

4K ontvangst beeldkwaliteit

• 24 juni 2018
  • 34 reacties
  • 2938 keer bekeken

Heb sedert 14 dagen het nieuwe 4k abonnement. Wij hebben 2 4K TV van Philips 65oled873 en 55pus7181 en de zenders 690 tijdens het wk zijn niet om aan te zien. De andere zenders zijn m.i. ook minder geworden. Het 3e kastje is aangesloten op een NIET 4k TV en het beeld is veel beter dan op de 4K TV.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen. Abonnement opzeggen ?
icon

Beste antwoord door harrio 29 juni 2018, 11:40

Ik heb een oud bericht van Philips gevonden VOOR 4 K tv'S met Android.
Het gaat er om eerst de LAATSTE update te installeren en DAARNA:
1. Opnieuw installeren van een eerder geïnstalleerde TV
Ga als volgt te werk om het opnieuw installeren van de TV handmatig te starten:
Druk op de knop Home op de afstandsbediening, blader omlaag en selecteer:
[Instellingen] (Settings) > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV) en druk op OK op de afstandsbediening.

Bij mij functioneert kanaal 690 nu voldoende.
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Waar staan de beeldscherminstellingen op ingesteld in die 4K ontvangers?
ingesteld op zowel uhd@50hz als automatisch, met hetzelfde resultaat
Reputatie 7
Dat is voor de 4K zenders de juiste instelling.
Zelf heb ik een nog een 4K Ultra-HD ontvanger als erfenis uit de 4K Ultra-HD pilot, maar geen 4K abonnement en ook mijn ervaring is dat de instelling 1080i een betere kwaliteit levert dan één van de UHD instellingen.
Met in instelling 1080i zijn de normale zenders als voorheen. de 4k zender 690 blijft zeer slecht.
Zodra ik op beide 4k TV's HDR uitschakel, wordt het beeld beter, maar niet anders dan 1 en 661.
Reputatie 7
Je bent niet de enige die klaagt over de slechte kwaliteit van de "WK zender".
Klopt het dat je een flets beeld ervaart?
Nu kijken wij hier absoluut geen voetbal, laat staan in 4K, maar naar ik begrepen heb is de aanlevering een HLG/HDR stream en zit de crux/probleem in dat stukje HLG.
klopt helemaal zeer flets, wederom niet om aan te zien.
Reputatie 7
Badge +18
Hier geen probleem op mijn Philips met HDR, maar ik krijg de indruk dat de OLED's TV's er veel last van hebben, klopt dat?
Al veel klachten gezien van LG-OLED TV's.
Overigens is het beeld uit Rusland werkelijk van uitmuntende kwaliteit en haarscherp.
Ik heb van Philips 2 4k tv's , waarvan 1 oled. Maar beide TV's reageren hetzelfde.
Zodra ik overschakel naar kanaal 690 gaan de letters etc. in de minigids van wit naar grijs en het beeld idem. Zou het iets te maken kunnen hebben met de internetsnelheid. ik heb een abonnement 100 mb/ps en de ipad geeft met de Speedtest 83 download aan. ?
Reputatie 7
Ik heb van Philips 2 4k tv's , waarvan 1 oled. Maar beide TV's reageren hetzelfde.
Zodra ik overschakel naar kanaal 690 gaan de letters etc. in de minigids van wit naar grijs en het beeld idem. Zou het iets te maken kunnen hebben met de internetsnelheid. ik heb een abonnement 100 mb/ps en de ipad geeft met de Speedtest 83 download aan. ?
Nee, de Internetsnelheid staat hier los van, als die te laag zou zijn, dan zou je haperingen in het beeld ervaren. Nee, dit heeft puur te maken met de HLG/HDR stream waar een flink aantal televisies blijkbaar niet goed mee overweg kunnen.
Ik kan zowel in de handleiding van philips als van kpn iets lezen over HLG, dus helaas kan ik hier niets mee.
Reputatie 7
Al één van de andere HDMI ingangen geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Harrio. Dat lijkt me een behoorlijke domper! Je verwacht natuurlijk een haarfijne kijkervaring.
Speelt dit issue trouwens ook los van KPN? Ik heb er intern namelijk nog niet of weinig over gehoord. Ik wil, indien dit KPN specifiek is namelijk best werk van maken door het aan te kaarten bij de technische dienst maar dan moet ik wel iets meer info hebben over die 'andere klachten'.
Reputatie 7
Speelt dit issue trouwens ook los van KPN? Ik heb er intern namelijk nog niet of weinig over gehoord. Ik wil, indien dit KPN specifiek is namelijk best werk van maken door het aan te kaarten bij de technische dienst maar dan moet ik wel iets meer info hebben over die 'andere klachten'. Wow, KPN is het enige netwerk dat NPO 1 Ultra-HD aanbiedt (kanaal 690) en het regent klachten over fletse beelden van de WK. En ondertussen is er intern niet of weinig over gesproken ... wow.
Wel is het de vraag of KPN er iets aan kan veranderen want wat ik ervan begrepen heb wordt het HLG/HDR signaal 1 op 1 doorgegeven en zal dit probleem mijns inziens bij de bron (aanlevering Rusland) of het eindpunt (instellingen televisie) aangepakt moeten worden.
De instelling met 1080i geeft het redelijkste beeld.
Een film on demand 4K is prima.
Gisteravond was plotseling na ca. 20.00 uur het beeld op 690 beter als op 1 en 661.
N 18.00 uur zijn de zenders 1 en 661 veel beter.
Ik (amateur) vermoed dat het aan de internetsnelheid ligt, maar om dat de testen (500mb) geeft men bij kpn een levertijd van 2 weken en dan is het WK in 4k weer voorbij. Als de Tour de France ook in 4K zou komen zou ik de 500mb nu bestellen en uitproberen.
Ik weet niet hoe ik het los van KPN kan testen !
Suggestie ?
Reputatie 7
Ik (amateur) vermoed dat het aan de internetsnelheid ligt, ...Nee hoor, als de snelheid onvoldoende zou zijn dan krijg je haperingen van de uitzending en dat is een heel ander fenomeen dan dat jij ervaart. Een 4K Ultra-HD stream vergt ongeveer 26Mbps en dat haal je fluitend op jouw glasvezelaansluiting.
Reputatie 7
Ik weet niet hoe ik het los van KPN kan testen !
Suggestie ?
Kan ook niet, het is een onzinnige opmerking van @Erwin_.
Reputatie 7
Badge +18
Het is natuurlijk nooit fijn om van onzin beticht te worden op het forum waar je voor werkt maar ik kan wjb's opmerking helaas (voor mij) niet naar het rijk der fabelen verwijzen. Ik wist niet dat KPN de enige provider was die dit in deze vorm aanbood en had even iets meer voorwerk moeten doen. Ik zal in ieder geval de bevindingen over kanaal 690 doorsturen naar de techneuten en de uitkomst daarvan deel ik dan met jullie. Zoals hier al tussen de regels wordt opgemerkt is het twijfelachtig of KPN hier een rol in kan spelen maar dat laat ik uiteraard van de expert afhangen.
Ik vraag mij wederom af waarom het vanmiddag niet was aan te zien en nu op beide tv,s prima kanaal 690.
Wijkcentrale overdag overbelast .
Reputatie 7
Wijkcentrale overdag overbelast .Nee, het fenomeen heeft niets met de snelheid of overbelasting te maken, dat zou namelijk tot haperingen leiden en niet tot het fletse beeld dat jij ervaart. Dit heeft puur te maken met HLG/HDR en het niet goed kunnen verwerken/weergeven daarvan door de televisie.
Blijft voor mij de vraag:
Waarom overdag slecht en s’avonds goed.
Dit is de reactie van Philips:
Bedankt voor uw reactie.

Zoals ik u reeds aangaf is er geen probleem met de tv. Dit is signaalgerelateerd. BIj ons is er geen weten van een 4k mogelijkheid met de decoder vna kpn of welke provider dan ook.

Indien u een 4k apparaat heeft dient u deze aan te sluiten op hdmi 1 ofd hdmi 2.
Het 4k apparaat zal een speciale 4k hdmi kabel 2.2 moeten hebben, dit heeft de box van kpn ons wetende niet.

Bovenstaande is dus waarom u een probleem heeft met het betreffende kanaal. Wij hebben hiervoor geen oplossing, uw kpn kast is niet geschikt voor 4k content en dit zal dus met de betreffende zender niet goed gaan.Of u nu de 7181 of een oled of een andere 4k tv gebruikt, dat zal geen verschil maken en het is dus direct duidelijk dat dit het problem van de decoder van kpn is.

Naar aanleiding van uw contact sturen wij u hierbij het referentienummer van de case die zojuist voor u is aangemaakt: ***. Mocht u ons in de toekomst nog eens benaderen, dan kunnen we uw gegevens met dit nummer snel achterhalen.

Met vriendelijke groet,
Jelle

Philips TV Klantenservice
Reputatie 7
Dit is de reactie van Philips:
Bedankt voor uw reactie.

Zoals ik u reeds aangaf is er geen probleem met de tv. Dit is signaalgerelateerd. BIj ons is er geen weten van een 4k mogelijkheid met de decoder vna kpn of welke provider dan ook.

Indien u een 4k apparaat heeft dient u deze aan te sluiten op hdmi 1 ofd hdmi 2.
Het 4k apparaat zal een speciale 4k hdmi kabel 2.2 moeten hebben, dit heeft de box van kpn ons wetende niet.

Bovenstaande is dus waarom u een probleem heeft met het betreffende kanaal. Wij hebben hiervoor geen oplossing, uw kpn kast is niet geschikt voor 4k content en dit zal dus met de betreffende zender niet goed gaan.Of u nu de 7181 of een oled of een andere 4k tv gebruikt, dat zal geen verschil maken en het is dus direct duidelijk dat dit het problem van de decoder van kpn is.

Naar aanleiding van uw contact sturen wij u hierbij het referentienummer van de case die zojuist voor u is aangemaakt: ***. Mocht u ons in de toekomst nog eens benaderen, dan kunnen we uw gegevens met dit nummer snel achterhalen.

Met vriendelijke groet,
Jelle

Philips TV Klantenservice
Wat een onzinnige reactie van Philips.
KPN heeft dus wel een 4K Ultra HD ontvanger die geschikt is voor 4K content en via een hdmi 2.2 kabel op de televisie aangesloten wordt.
Misschien moet Philips toch eens wat vaker uit het raam kijken om te zien welke ontwikkelingen er zijn.
Reputatie 4
Badge +3
Ze kletsen bij Philips behoorlijk uit hun nek. Wat een onzin.

Het probleem (flets beeld) dat zich voordoet heeft te maken met het feit dat NPO1 UHD in 4K met HLG wordt uitgezonden. Alhoewel HLG in principe backwards compatible is met oudere 4K tv's die het niet ondersteunen, blijkt het in de praktijk nogal eens mis te gaan met als resultaat een flets beeld. Exact hetzelfde probleem doet zich voor bij sommige kijkers van Canal Digitaal (zijn geven ook NPO1 4K door, via de satelliet).

Voor sommige TV's is er een software update, welke het probleem oplost. O.a. Samsung heeft voor een aantal 2016 modellen een update uitgebracht, welke HLG ondersteuning toevoegt.

4K met HLG is de officiële standaard om TV uitzendingen in 4K te verzorgen, ontwikkeld door de BBC en de Japanse omroep NHK. Wie nu een TV heeft, welke NPO1 UHD niet goed weergeeft, moet er helaas rekening mee houden dat dat in de toekomst steeds vaker zal voorkomen als meer zenders deze standaard gaan gebruiken..
Ik heb een oud bericht van Philips gevonden VOOR 4 K tv'S met Android.
Het gaat er om eerst de LAATSTE update te installeren en DAARNA:
1. Opnieuw installeren van een eerder geïnstalleerde TV
Ga als volgt te werk om het opnieuw installeren van de TV handmatig te starten:
Druk op de knop Home op de afstandsbediening, blader omlaag en selecteer:
[Instellingen] (Settings) > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV) en druk op OK op de afstandsbediening.

Bij mij functioneert kanaal 690 nu voldoende.

Reageer