Beantwoord

4K ontvangst beeldkwaliteit

• 24 juni 2018
  • 34 reacties
  • 2936 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi allen. (en Harrio in het bijzonder). Goed om te lezen dat je proactief ben gebleven en uiteindelijk verbeteringen hebt kunnen toepassen. Dat wat Philips schrijft verwijs ik naar het rijk der fabelen.

Onze itv man heeft hier nog het volgende over te zeggen:
Er is nog veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende toestellen. En flets beeld kwam voor bij een aantal wedstijden met extreem tegenlicht. Aanvoer is in HLG, daarmee wordt bij de bron de verhouding tussen donker in licht ingesteld. Ligt dus bij de Broadcaster in Moskou , niet bij NPO of KPN. Live voetbal is ook anders dan film. Bij film heeft men alle tijd om de set goed uit te lichten. Bij live televisie zijn de camera mensen afhankelijk van de situatie op dat moment.

Dit zou tevens het fenomeen dat het 's avonds beter werdverklaren.
Reputatie 7
Badge +18
Die Philips reactie is er een van De fout zit altijd bij een ander, dan zijn wij van het gezeur af.
Wat ik in het begin gedaan heb is de nieuwste software van de TV binnenhalen en het beeld was direct OK.
Reputatie 2
Ik lees nu pas deze topic, en herken de reactie van Philips helaas al te goed.
Weten totaal niet waarover ze het hebben, dat zie je aan hun reacties zoals hierboven lezen ze ook totaal de klacht niet serieus, geen geschikte 4k box?

Bezit ook een oled 873, vanwege de Ambilight meerwaarde, anders was ik over....
Mijn probleem met de oled is dat hij via de sateliet ontvangst bij een 3tal UHD demo kanalen alleen het geluid prima weergeeft maar het beelD op (oled) zwart blijft terwijl de ontvangst gewoon prima is. Ter vergelijkIng op de 7601 zijn de 3 betreffende vrije demo zenders perfect te zien. Nu al enige maanden met Philips in de clinch om dit opgelost te krijgen, allerhande onzinnige antwoorden waarin blijkt dat ze niet weten waarover het gaat. Of de tv wel goed op de schotel aangesloten zit tot en met dat het aan de bekabeling c.q. instelling van de schotel ligt, terwijl de andere tv zoals bij hen gemeld het wel gewoon doet! Intussen is de tv gelokt en gevolgd en de bevindingen naar ze toe in Barcelona waar hun technische dienst schijnt te zitten, zit nu dus voor zoveelste keer op een serieus antwoord te wachten.

Maar On topic: de drie of eigenlijk 2 (tel de clipzender niet echt mee) prima UHD op de nieuwe zenders, zeker de Insight met de HDR ondersteuning .
Hoop dat er gauw nog meer UHD mag bijkomen.
Reputatie 7
Badge +18

Maar On topic: de drie of eigenlijk 2 (tel de clipzender niet echt mee) prima UHD op de nieuwe zenders, zeker de Insight met de HDR ondersteuning .
Hoop dat er gauw nog meer UHD mag bijkomen.

helemaal mee eens, Xite4K mogen ze van mij ook direct vervangen door een betere zender
De 4K is heel ver te zoeken bij deze zender, en daarbij het is het mijn smaak ook niet, maar dat is weer een andere zaak.
De andere twee zenders niets dan lof.
Love Nature is mijn favoriet, maar Insight geeft ook prachtige beelden
Hoop wel dat de ondertiteling snel komt, bij insight HD is wel ondertiteling.

We waren het voetballen in UHD eventjes gewent, dan is het weer raar kijken als je het in HD ziet. 🙂
Dag en nacht verschil!
Reputatie 2
Ik kijk ook minder voetbal momenteel, vaak niet echt om aan te zien in de HD kwaliteit, denk vaak is het überhaupt HD of toch stiekem opgeschaalde SD?
Een troost, er volgen een tweetal voetbal matches in UHD op RTL HD, inclusief HLG ondersteuning....
Ben nog steeds uitermate content met satelliet ontvangst als extra mogelijkheid.

Maar misschien idee om eens wat 4K zenders voor te dragen voor vervanging van de clip zender, of beter gezegd als extra voor het UHD pakket:
- Fashion UHD of Fashion 4K
- NASA UHD
- Ziggo Sport UHD, zie FOX SPORT nog niet zo in UHD komen....
- Hotbird 4K
- UHD1+, zat er tijdens de stille uren van de NPO1 UHD tussendoor al op.
- FILM1 met een UHD kanaal.

Mogen natuurlijk ook gewoon als UHD IPTV worden toegevoegd aan het pakket.

Iemand een zendervoorstel?
Reputatie 7
Badge +18

Maar misschien idee om eens wat 4K zenders voor te dragen voor vervanging van de clip zender, of beter gezegd als extra voor het UHD pakket:
- Fashion UHD of Fashion 4K

Een modezender, is niet veel aan, maar vrouwen zullen het vast mooi vinden.
is overigens free to Air op de satelliet.

- NASA UHD
Ook Free to Air op satelliet

- Ziggo Sport UHD, zie FOX SPORT nog niet zo in UHD komen....
Bij mijn weten is Ziggo sport nog niet in UHD en als die komt, is het nog de vraag of Ziggo het vrij geeft.
Fox sport zal wel moeten komen op den duur alleen wanneer?....

- Hotbird 4K
Demo zender, wel mooie beelden.

- UHD1+, zat er tijdens de stille uren van de NPO1 UHD tussendoor al op.
Zal wel vast zitten aan Duitse rechten denk ik.

- FILM1 met een UHD kanaal.
Heeft die een UHD kanaal?
Niet dat het me interesseert, ik val altijd in slaap bij films, hoe spannend het soms ook kan zijn 🐱

Mogen natuurlijk ook gewoon als UHD IPTV worden toegevoegd aan het pakket.
Dit begrijp ik ff niet....

Iemand een zendervoorstel?
Ja, Travel XP 4K
Reputatie 7
Het is toch eigenlijk heel treurig dat het aanbod van 4K zenders zo laag is en dat het blijkbaar ook heel moeilijk is om aantrekkelijke 4K zender te vinden.
Dat het me niets verbaast is een heel ander verhaal en eigenlijk verwacht ik op korte termijn (de eerst komende paar jaren) daar ook weinig verandering in. Als het adopteren van 4K net zo snel gaat gaat het adopteren van HD, dan vrees ik het ergste.
Reputatie 2
Lang niet iedereen kan over schotel ontvangst beschikken, vandaar enige suggesties.
Tja ook graag Travel XP 4K, dat ik die vergeten was, bekijk ik net als de andere voorgestelde via mijn eigen sateliet ontvangst.

Trouwens wat is het ineens stil geworden rondom het hele 4k-ultrahd gebeuren bij KPN.
Reputatie 7
Badge +18
Lang niet iedereen kan over schotel ontvangst beschikken, vandaar enige suggesties.
Tja ook graag Travel XP 4K, dat ik die vergeten was, bekijk ik net als de andere voorgestelde via mijn eigen sateliet ontvangst.

Trouwens wat is het ineens stil geworden rondom het hele 4k-ultrahd gebeuren bij KPN.

ja jij hebt dat Duitse abonnement genomen, dat ga ik niet doen.
Ik zit met mijn schotel achter een hoge boom, zodra het regent heb ik geen signaal meer, daar ga ik geen abonnement aan besteden.
Ik ga de schotel verplaatsen zodra ik de moed kan opbrengen 😎 🐈 🐱

Update:
En een betere satellietzoeker aanschaffen.
Dat dingetje wat ik nu heb is niets waard
kopen? 😎 😂 🤣

Reageer