4k ontvangst en uitbreiding pakket

  • 2 August 2019
  • 6 reacties
  • 361 keer bekeken

Ik begrijp nils van het extra kostenplaatje voor iets wat ik niet nodig heb. Wilde een 4K ontvanger als aanvulling op mijn huidige pakket. Nou dat kon en kreeg ik er oa ook sneller internet bij. Medewerker vertelde mij er gelijk (eerlijk) bij dat het aanbod van 4K uitzendingen minimaal was. Maar waarom vragen jullie dan €15 voor deze dienst was mijn vraag. Dat is voor oa het snellere internet.

Dat wil ik dus niet, hoef geen sneller internet wil alleen van 4K gebruikmaken indien nodig en/of beschikbaar.

Waarom geeft KPN niet wat ik vraag en laat andere producten er buiten. Ziggo doet dat wel maar de medewerker van KPN kon mij vertellen dat ik voorlopig toch niet kon overstappen omdat ik nog “vast” zit aan KPN.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Ben, welkom bij ons.

4K televisie heeft meer bandbreedte nodig dan je huidige signaal, 4 keer zoveel om precies te zijn en daarom ook de extra snelheid. Om het in deze vorm aan te bieden is een bewuste beslissing geweest, zowel technisch als commercieel. Overigens biedt Ziggo dit ook alleen bij de 2 hoogste pakketten aan. Tussen providers zullen er altijd verschillen blijven, die voor bepaalde klanten positief uitvallen en voor andere weer negatief. Aan jou om de juiste keuze voor jezelf te maken. De samenstelling waarin jij het wilt hebben bieden wij simpelweg niet aan.

"Vastzitten" aan een bedrijf klinkt gelijk zo negatief. We zijn samen een contract aangegaan van 12 maanden, in jouw geval is dit tot 17 januari 2020. Vanaf die datum staat het je vrij om over te stappen naar een andere provider, hoe jammer ik dit ook zou vinden.
@Alex_P Waar baseer je dat 4 keer zoveel op?

Uit deze reactie begrijp ik dat KPN 26Mb gebruikt is voor de 4k streams dat is maar 2 keer zoveel dan de HDglas kanalen(12 tot 13Mb) vanaf 661 en ongeveer 3 geen 4 keer zoveel als de gewone HD streams. (7,5 Mb)
Het is wel ruim 5 keer wat een SD stream (tot 4,5Mb) nodig heeft

Het hangt er dus echt vanaf welke techniek wordt gebruikt voor de beperking van het bandbreedte verbruik is voor 4K h.265 HEVC in het leven geroepen.

Netflix adviseert tot 25 Mb de werkelijke bitrates liggen soms lager dit scheelt per serie.

Voor echt lossless uhd ligt de bite rate wel veel hoger
Reputatie 7
Badge +21
Overigens zijn de extra kosten voor het 4K pakket €10,- en geen €15,-
Overigens zijn de extra kosten voor het 4K pakket €10,- en geen €15,-
€10,00 voor de snelheid en € 5,00 voor de extra ontvanger. We weten niet wat de eerdere maandlasten waren.

Wat moet de snelheid zijn voor 4k ontvanger 

Reputatie 7
Badge +24

Wat moet de snelheid zijn voor 4k ontvanger 

In de regel minimaal een beschikbare snelheid van 100 Mbps op je adres. Als je je profiel aanvult kan ik dit specifiek voor je nakijken, mocht je dat willen natuurlijk. :)