Welkom op het

KPN Forum

Recent online

4K Televisie

Reputatie 1
Badge
Heden vandaag wederom een email ontvangen van KPN waarin uitvoerig gesproken wordt van 4K Televisie deze discussie ben ik al aangegaan omdat ik in de eerste instantie mee deed met de Pilot voordat het definitief zou worden ingevoerd echter hebben KPN niets aan mij verstuurd zoals nieuwe TV box. Toen ik hierover ging bellen wist niemand ergens vanaf en als ik 4K zou willen gaan ontvangen moet ik heel mijn abonnement doen wijzigen waar ik ook diverse gratis artikelen plotseling zou moeten gaan betalen zoals FOX sport, Pluspakket, Telefonie, Onbeperkt Bellen enzovoort kortom als ik alles zou nemen wat ik nu zou hebben maar dan met 4K televisie zou mijn abonnement op ruim 115,= euro per maand gaan kosten en dat is veel te veel, dus ik ga nu weer wachten op een andere mogelijk bij KPN of een andere aanbieder zodra mijn contract ten einde zal zijn.
Persoonlijk vind ik dat zij geen koeitjes met gouden hoorntjes moeten beloven en later dat er nergens iets van geregistreerd staat ik heb zelfs de email van toen doorgestuurd en toch bleven zij bij hun standpunt dat het niet waar kan zijn, ik heb ook maar een klacht ingediend bij "Klacht.nl" en de consumentenbond.

23 Reacties

Reputatie 6
Je hebt dus nu Alles in 1 Premium. Even voor de duidelijkheid; daarin is niets gratis. Anders zou het abonnement hetzelfde kosten als Alles in 1 Instap. Je krijgt wel korting op alles wat je noemt. En dat is er met de nieuwe abonnementen inderdaad niet, omdat het alleen nog los afneembaar is.

En 4K ... ach. Het aanbod stelt nog niks voor. Daar zou ik het niet voor doen.
En Netflix 4K ... dat zit al in je 4K televisie, dus daar hoeft je het ook niet voor te doen.
Reputatie 6
Ook ik heb deelgenomen aan de 4K Ultra-HD pilot, maar geen haar op mijn hoofd die er ook maar seconde aan denkt om het "Internet en 4K" abonnement af te sluiten. Ik zou maarliefst €15,- per maand meer moeten gaan betalen en dat is me die éne 4K zender met muziekclips en zo'n 20 uur 4K on-demand content absoluut niet waard. Sterker nog, ik zou er niet eens €1,- per maand voor over hebben.
Je mist mijns inziens dus helemaal niets.
Reputatie 6
Als ik het goed begrijp gaat 't TS er ook juist om dat hij het Internet en TV 4k abo niet wil; hem is blijkbaar (toen de pilot nog liep?) een 4k-ontvanger beloofd en die wil hij nu alsnog graag hebben, dus zonder aanpassing van het abo.
Reputatie 6
Henk2304 schreef:

Als ik het goed begrijp gaat 't TS er ook juist om dat hij het Internet en TV 4k abo niet wil; hem is blijkbaar (toen de pilot nog liep?) een 4k-ontvanger beloofd en die wil hij nu alsnog graag hebben, dus zonder aanpassing van het abo.

Dat denk ik ook. Ik ben het ook met TS eens dat de meerprijs voor het "Internet en 4K" abonnement aanzienlijk is en al helemaal als je dat afzet tegen hetgeen je er voor geleverd krijgt. (Één 4K zender met alleen maar muziekclips en 20 uur on-demand 4K documentaires.)

Het voordeel van de 4K ontvanger is dat deze via bluetooth bediend kan worden en je hem dus in een kastje kunt plaatsen of achter de televisie kunt plaatsen.
Het nadeel is dat de 4K ontvanger zelfs na afloop van de pilot nog steeds niet "bugvrij" is.

En als je dan een 4K ontvanger hebt, dan heb je daarmee nog steeds geen abonnement op 4K content.
Reputatie 1
Badge
Beste Peter,
Ik heb inderdaad Alles in één Premium en als ik mijn abonnement mag geloven heb ik wel diverse dingen gratis zie bijlage.
Ik heb de bijlagen bijgevoegd van de huidige kosten met korting deze vervalt uiteraard alsmede de nieuwe kosten met korting maar staan ook de normale prijzen bij en belangrijker mijn huidige abonnement.
Graag reactie tegemoetziende

Met vriendelijke groet

Chris
Reputatie 1
Badge
Alsnog het huidige situatie Peter
Reputatie 6
Tja, als dat allemaal gratis is waarom is Premium dan een stuk duurder dan Instap?🤔
Er staat gewoon gratis omdat je die zaken niet apart afneemt. Laat je toch niks wijsmaken en op het verkeerde been zetten door de term gratis.

Aangezien je alles nu los dient af te nemen ben je duurder uit dan "vroeger" met de Alles in 1 abonnementen.

4K: bezint eer ge begint.
Mijn advies: blijf lekker je Premium abonnement gebruiken. Scheelt geld. Die ene 4K zender (alleen herhaling) en 20 documentaires à 1 uur in 4K ...
Netflix 4K app zit ook in je 4K televisie ... 😉
Laat je toch niet gek maken.
Reputatie 6
PeterG schreef:

Laat je toch niks wijsmaken en op het verkeerde been zetten door de term gratis

Helemaal eens. De term "inbegrepen" zou beter op z'n plaats zijn, maar is marketingtechnisch door KPN waarschijnlijk minder gewenst. "Gratis" klinkt ons Nederlanders toch een stuk vriendelijker in de oren dan "inbegrepen". Tot voor kort schreef een soort psycholoog daarover een column in de Consumentengids; als je ziet waar sommige bedrijven mee wegkomen op een manier dat de klant ook nog denkt heel voordeling uit te zijn.
Reputatie 1
Badge
Bedankt Peter ik blijf gewoon allemaal bij het huidige ik gaat niet overstappen, ik zou het alleen maar willen doen voor de ontvanger die zien er veel beter uit dan wat ik nu heb !

Nogmaals mijn dank ! 👍🏼 👍🏼
Reputatie 6
Meerwillenweten2017 schreef:

de ontvanger die zien er veel beter uit dan wat ik nu heb !

Ahum, je kijkt toch naar je televisie? En niet continu naar de ontvanger? 😉 😲
Reputatie 6
Badge +12
De 4k ontvanger geeft inderdaad 1 4K zender waarin ik echt geen 4K in kan ontdekken.
Wel de 27 On-Demand (geen 20 Peter, inmiddels 27) films die zijn duidelijk 4k opgenomen en haarscherp.
Tevens zijn er 2 Complete 4K-films bijgekomen, 1 van 132min en 1 van 104 minuten.
Alleen die zijn niet gratis. 😥 😫
Ik heb ook deelgenomen aan de 4K pilot en daarna zelf niets veranderd aan mijn abonnement. Dit staat er op mijn factuur... 🤔 🤐 🤓

Reputatie 1
Chris mag ik eens vragen waarom jij 2 gratis zenderpakketten hebt?
groet marco
Reputatie 3
Badge +5
MarcoBouw schreef:

Chris mag ik eens vragen waarom jij 2 gratis zenderpakketten hebt?
groet marco

Dat was zo bij het oude Alles in 1 Premium pakket. Dan kreeg je HBO. Deze stopte en toen werd het FOX Sports Eredivisie en het Pluspakket. Vandaar dat Chris dat gratis heeft 😉 dat hebben wij ook.
Reputatie 6
Badge +12
Er is vandaag weer een complete film bijgekomen in 4K
Er is een film bij die ik wel graag wil zien, maar ik vind de prijs van 7,99 nogal duur.
Nog maar even een nachtje over slapen.
Reputatie 6
Ah, dát soort problemen heb ik niet ... 😉 😇
Reputatie 6
Badge +12
Henk2304 schreef:

Daar weet ik wel een oplossing voor Henk
4K abo nemen 🤣 😀 😝
Reputatie 6
Nee, dat kan bij mij niet (50 Mb/s), vandaar dat ik dat soort problemen ook niet heb.
Reputatie 6
huistijger schreef:

Er is vandaag weer een complete film bijgekomen in 4K
Er is een film bij die ik wel graag wil zien, maar ik vind de prijs van 7,99 nogal duur.
Nog maar even een nachtje over slapen.

Dan snap je nu waarom KPN blijft inzetten op 4K. Men hoopt dat 4K abonnees dergelijke exorbitante bedragen gaan uitgeven voor een 4K film met natuurlijk een stevige marge voor KPN.
Bij mij zijn ze dan echt aan het verkeerde adres en dat geldt ook voor alle andere on-demand films met een prijs hoger dan €0,-. Een on-demand service voor een vast bedrag per maand zoals Netflix is wat mij betreft prima, maar betalen per film... ...nooit van mijn leven.
€7,99 voor één film versus €11,99 per maand voor alle films (4K en HD) bij Netflix.
Reputatie 6
Badge +12
Nou..... @wjb Alle films 4K bij Netflix....?
Er zijn niet zoveel 4K bij Netflix hoor.
Maar ben wel met je eens dat het behoorlijk aan de prijs is.
Reputatie 6
huistijger schreef:

Nou..... @wjb Alle films 4K bij Netflix....?
Er zijn niet zoveel 4K bij Netflix hoor...

Bij Netflix groeit het aantal 4K titels tenminste gestaag (nu boven de 100 titels) en Netflix heeft aangegeven meer op 4K in te willen zetten.
Reputatie 3
Badge +1
huistijger schreef:

Henk2304 schreef:

Daar weet ik wel een oplossing voor Henk
4K abo nemen 🤣 😀 😝

Voor mij voorlopig ook geen 4k ik heb ook nog een satelliet ontvanger en daar zijn meer 4k zenders dan kpn momenteel aanbied en veel zenders zijn ook free to air. Moet wel zeggen dat het heel erg mooi is om naar te kijken vooral de demo's
Reputatie 1
Bedankt ,helemaal duidelijk.
Groet Marco

Reageer