Beantwoord

4K tuner uitgang op UHD50HZ zetten

  • 9 April 2019
  • 35 reacties
  • 3479 keer bekeken

Hoe kan ik mijn uitgang op de 4K tuner aanpassen naar UHD@50HZ of naar UHD@60HZ? ik zie alleen maar HD standaard staan of SD in mijn beeldscherminstellingen op mijn 4K tuner.
Ik heb niet een echt strak beeld nu met mijn Samsung QLED TV QE 55Q7FNAL (2018) tv. Ben sinds afgelopen vrijdag overgestapt van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo was mijn beeld loepzuiver en scherp. En dat was zonder 4K ondersteuning.

wie kan mij helpen hoe ik dit aan kan passen?
alvast bedankt!

gr.

Benno100
icon

Beste antwoord door Benno100 9 April 2019, 16:59

Bekijk origineel

35 reacties

@koenvandoorn . Prima tips en een hele nuttige post van jou die hopelijk een heleboel mensen kan helpen om hun beeld te verbeteren.

Ik heb een jonge LG OLED tv en daarop.aangesloten de 4K ontvanger ZTE. Heb de beeldmodus op 1080@50Hz staan want dat geeft veruit het mooiste beeld. Als ik de UHD modi kies is er helemaal geen beeld op de tv. Heel vreemd. Af en toe komt er dan kort een grijs raster over het hele beeld en dan weer op zwart. Gister deed ik een volle test van de ZTE 4K ontvanger en 1 test slaagde niet. Zie foto. Hangt het samen met elkaar?

 

@Berthout schreef:

Als ik de UHD modi kies is er helemaal geen beeld op de tv.

Kan het zijn dat bij die TV niet alle HDMI ingangen geschikt zijn voor 4K UHD. Maar een deel alleen voor HD 1080i/p ???

Peter dat kan theoretisch. Maar het lijkt me dat op een jonge OLED 4K zeker HDMI1 poort in staat moet zijn tor het weergeven van UHD. Los van dat heb ik nog een aantal problemen met de ZTE en ik ga komende week in gesprek met KPN hierover. Verwacht dat we eruit komen want ze staan voor hun producten en denken mee.

Ik heb wat research gedaan Peter en het is duidelijk dat de ZTE de boosdoener is. Zie bijgevoegde screenshots.

 

Helaas doen de screenshots het niet (hier).

Reputatie 3
Badge +1

@Berthout welke ZTE TV Box heb je het over in je screenshots?

Ik kan namelijk helemaal niet kiezen voor 1080P op mijn 5202 als resolutie, alleen SD of HD, verder niks.

Hans ik heb het over de 4K ontvanger van KPN het voorlaatste model. Wit en rond. Op dat model vind je onder beeldscherm en kwaliteit instellingen ook e3n mogelijkheid de beeldschermresolutie in te stellen. Jij hebt de Arris 4K nieuwste ontvanger als je 5202 zegt?

In datzelfde scherm zou ook de resolutie instelling moeten zitten.

Reputatie 3
Badge +1

Hans ik heb het over de 4K ontvanger van KPN het voorlaatste model. Wit en rond. Op dat model vind je onder beeldscherm en kwaliteit instellingen ook e3n mogelijkheid de beeldschermresolutie in te stellen. Jij hebt de Arris 4K nieuwste ontvanger als je 5202 zegt?

Ja de 5202 en terwijl het een technisch superieur model moet zijn over de Ziggo Next, heb ik toch meer problemen met deze 5202 dan met de Next hiervoor die ik een jaar heb uitgetest.Onder meer dit probleem dus, maar andere doos dan jij ja.

Reageer