Beantwoord

4K tv en 4K ontvanger op 50hz, beeld valt fractie weg

  • 5 January 2020
  • 7 reacties
  • 367 keer bekeken

Ik heb een nieuwe 4k tv met uhd 50hz beeld, de decoder van kpn kun je hierop instellen, maar dan valt het beeld iedere keer een fractie weg, zet ik hem op de standaard stand dan is het beeld stabiel maar ziet het er niet uit. In mijn optiek ligt het aan de 4k decoder, ik heb er een ultra highspeed hdmi tussen, software geupdated… iemand die weet wat ik moet doen? De chat is overvol:neutral_face:

 

Admin: titel aangepast ter verduidelijking

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 January 2020, 20:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Ericvandezand , ik heb zowel op de tv als op de tv-decoder zoveel mogelijk op AUTO staan en heb perfect beeld.

Zet je tv eens terug naar fabrieksinstellingen en de tv-decoder ook en bouw het dan langzaam op.

Bevalt een bepaalde instelling niet meteen weer ongedaan maken.

 

Hallo @Ericvandezand , ik heb zowel op de tv als op de tv-decoder zoveel mogelijk op AUTO staan en heb perfect beeld.

Zet je tv eens terug naar fabrieksinstellingen en de tv-decoder ook en bouw het dan langzaam op.

Bevalt een bepaalde instelling niet meteen weer ongedaan maken.

 

Oke, ik heb de instellingen nu op auto, maar weet je ook hoe het komt dat bij die specifieke instelling het beeld wegvalt?

Hallo @Ericvandezand , nee, dat weet ik niet, het spijt me.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Ericvandezand 

De kwaliteit van het beeld wordt voor een groot gedeelte bepaald door de tv. Sommige mensen hebben de beste ervaring met de resolutie-instelling 1080i. Je kunt ook kiezen voor automatisch.

Zet eerst eens alle beeldverbeteraars op de tv uit. Dus geen ruisonderdrukking, dynamisch contrast, kleurverbeteraars etc. etc. Scherpte op (nagenoeg) 0 zetten. Keuren niet te fel etc. Meestal scheelt dat al een hele hoop.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ericvandezand , ik heb zowel op de tv als op de tv-decoder zoveel mogelijk op AUTO staan en heb perfect beeld.

Zet je tv eens terug naar fabrieksinstellingen en de tv-decoder ook en bouw het dan langzaam op.

Bevalt een bepaalde instelling niet meteen weer ongedaan maken.

 

@Ericvandezand

De kwaliteit van het beeld wordt voor een groot gedeelte bepaald door de tv. Sommige mensen hebben de beste ervaring met de resolutie-instelling 1080i. Je kunt ook kiezen voor automatisch.

Zet eerst eens alle beeldverbeteraars op de tv uit. Dus geen ruisonderdrukking, dynamisch contrast, kleurverbeteraars etc. etc. Scherpte op (nagenoeg) 0 zetten. Keuren niet te fel etc. Meestal scheelt dat al een hele hoop.

 

@Ericvandezand

Heeft het aanpassen van de instellingen (zie hierboven) geholpen? 

 

Admin: quotes toegevoegd voor 't gemak

Ja, ik heb ook een nieuwe decoder ontvangen en deze stemt wel goed af met de tv, bedankt voor de informatie

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat je nu wel goed beeld hebt en graag gedaan natuurlijk.:thumbsup_tone4: Â