Beantwoord

4K tv kastje zonder 4K abonnement

  • 30 May 2019
  • 13 reacties
  • 1468 keer bekeken

mijn vraag is heb een nieuwe 4ktv gekocht met hdmi 2.0 later met update naar 2.1
Nu las ik op internet dat je full hd beeld ook beter wordt met een HDMI 2.0 aansluiting en ook concurrent Ziggo zegt dat met hun nieuwe mediabox next aangezien ik 2 hmb2260 decoders in mijn bezit heb zou ik die graag willen ruilen tegen de 4k decoders.

Het 4k pakket hoef ik op dit moment nog niet ivm weinig zenders maar ik wil wel graag de beste beeldkwaliteit voor mijn nieuw tv dus graag 2 4k decoders.

Met de vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door wjb 30 May 2019, 23:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Je zult alleen 2 4K-ontvangers ontvangen wanneer je je pakket aanpast naar een 4K-abonnement.

Zomaar omruilen zal niet gebeuren, ergens wel vrij logisch lijkt me,....
Reputatie 7
Het is ook klinkklare onzin dat het full-HD beeld beter zou worden puur en alleen door een hdmi 2.0 aansluiting. Het is zelfs zo dat de HMB2260 een beter beeld levert dan de ZTE ZXV8001 ingesteld op een beeldkwaliteit hoger dan 1080i.
Nou ik vind dit niet logisch als ik een tv koop wil ik daar ook de beste beeldkwaliteit voor krijgen en als ik lees dat een 4k kastje de beeldkwaliteit van een full hd beeld beter kan maken wil ik dat mijn decoders worden gewisseld
Reputatie 7
Zal je even helpen met je google-skills, lees Hier het antwoord.
Reputatie 7
Nou ik vind dit niet logisch als ik een tv koop wil ik daar ook de beste beeldkwaliteit voor krijgen en als ik lees dat een 4k kastje de beeldkwaliteit van een full hd beeld beter kan maken wil ik dat mijn decoders worden gewisseld
Geloof me, die 4K kastjes kunnen de beeldkwaliteit van een full-HD niet beter maken, dat is klinkklare onzin, ze kunnen alleen het full-HD signaal omzetten naar UHD.
Zoiets noemen ze upscaling, maar jouw televisie is beter in upscaling dan zo'n 4K kastje.
Ik heb al sinds de 4K Ultra-HD pilot zo'n 4K kastje die kan je dus instellen op bijvoorbeeld UHD@50Hz waarbij door dat kastje de upscaling van full-HD naar UHD verzorgd wordt. Als je hem op 1080i laat staan dan wordt de upscaling door de 4K televisie gedaan.
Bij mij staat die dus op 1080i want mijn Sony 4K televisie is veel beter in die upscaling dan dat 4K kastje.
Ik heb ook twee HMB2260's en die leveren precies dezelfde kwaliteit als zo'n 4K kastje op 1080i en dus beter beeld dan zo'n 4K kastje op UHD@50Hz.
Reputatie 7
Badge +21
Nou ik vind dit niet logisch als ik een tv koop wil ik daar ook de beste beeldkwaliteit voor krijgen en als ik lees dat een 4k kastje de beeldkwaliteit van een full hd beeld beter kan maken wil ik dat mijn decoders worden gewisseld

Zoals wjb ook al zegt dat is pertinent niet zo.
Maar als je echt de 4K ontvangers wilt hebben dan zul je toch een 4K abonnement moeten afsluiten.
Hen nu de arcadyan hmb2260 met als ik het goed heb HDMI 1.4 aansluiting maar mijn tv heeft alleen HDMI 2.0b dus neem aan als ik hier een high speed Premium HDMI kabel 2.0b tussen hang dat het niet naar behoren werkt.
Reputatie 7
Natuurlijk werkt dat gewoon. Het heeft echter geen enkel nut om een (dure) High Speed Premium HDMI 2.0 kabel aan te schaffen. De bij de HMB2260 meegeleverde HDMI kabel zal net zo'n goed resultaat geven.
Dat klopt omdat de hmb 2260 alleen versie 1.4 heeft maar om de beste beeldkwaliteit en functies te benutten moet hij op HDMI 2.0b aangesloten worden
Reputatie 7
Dat klopt omdat de hmb 2260 alleen versie 1.4 heeft maar om de beste beeldkwaliteit en functies te benutten moet hij op HDMI 2.0b aangesloten worden
Geloof me, dat heeft geen enkele invloed op de functionaliteit en beeldkwaliteit.
Voor Full-HD is hdmi 1.4 net zo goed als hdmi 2.0 en de upscaling van Full-HD naar Ultra-HD moet je niet door de TV ontvanger laten doen maar door jouw televisie, die is daar veel beter in.

Ik spreek uit ervaring. 😉
De gebruikte kabel maakt zoals wjb al schrijft weinig tot geen verschil zeker niet met de HMB. Met de 4K ontvanger kan het type kabel wel meespelen dat hangt een beetje van diverse factoren af.

De HDMI 2.0 en 2.1 specificaties zijn meer toekomst gericht voor 4k met 120FPS voor 8k en beter.

De echte nut en noodzaak voor deze specs heb je op dit moment met de Xbox One en high end computers niet direct voor het 4K kastje.

Bron wiki
Bron Homecinema
Reputatie 7
Bij de 4K ontvanger van KPN wordt ook een hdmi 2.0 kabel meegeleverd. Je hoeft dus nooit zelf een kabel aan te schaffen.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Remco, welkom hier.

Omruilen naar een 4K ontvanger zonder het abonnement erbij te nemen is niet mogelijk.

Ik zal je de herhaling van wat er hierboven is gezegd besparen, anders vallen we in herhaling. 😉 Neem het advies van @wjb aan, die beste man weet zeker waar hij over praat. Ik hoop dat je inmiddels voldoende weet, anders weet je ons hier te vinden.