Beantwoord

4k tv ontvanger aansluiten

  • 27 March 2020
  • 15 reacties
  • 506 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Wil mijn nieuwe 4k tv ontvanger aansluiten, maar na het downloaden van de software krijg ik sneeuw beeld. Heb het zowel bedraad als draadloos geprobeerd. Wat moet ik doen

icon

Beste antwoord door Alwin 1980 8 April 2020, 19:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Alwin, welkom hier. 

Sneeuw kennen we eigenlijk niet. Kan het zijn dat je televisie op een verkeerd kanaal staat? Hij moet op HDMI 1, 2, 3 etc. staan. Ik verwacht dat dit de boosdoener is. 

Lukt het zo?

Reputatie 1
Badge

Dit was niet de boosdoener, had ik allemaal gecheckt, en mijn oude ontvanger deed het gewoon wel toen ik deze weer aansloot. Volgens de kpn chat ligt het aan mijn tv, dat deze te oud is ( 4 jaar). 

Reputatie 7
Badge +24

4 jaar noem ik niet gelijk oud. Welke tv heb je? Merk en modelnummer.

Reputatie 1
Badge

Een LG 43UF776V

Reputatie 7
Badge +24

Dan gaan we iets anders proberen, een andere software. @Paul_ kun jij dit in gang zetten? HDR verhaal? Kijken of dat hieraan ligt? 

Reputatie 1
Badge

Krijg ik hier bericht van

Reputatie 1
Badge

@Alex_P en @Paul_ was benieuwd of er eventueel al een mogelijke oplossing was

Mvg

Alwin

Reputatie 7
Badge +24

Hi Alwin, ik heb inmiddels contact met Paul gehad. Daar ligt het ook niet aan, we moeten dus verder zoeken. 

Wil jij eens een foto plaatsen van die sneeuw? Heb je ook een andere HDMI kabel geprobeerd en eventueel een andere HDMI poort? 

Reputatie 1
Badge

@Alex_P  en @Paul_ Heb zowel de oude als de nieuwe hdmi kabel gebruikt, en zowel in beide poorten geprobeerd. Dit maakte niks uit. Heb zo geen foto, maar het zag er uit zo als vroeger de  tv antenne het niet deed.

 

Mvg

Alwin

Reputatie 7
Badge +24

Ik sta dan nu ook voor een raadsel, sneeuw bij een digitale ingang ben ik tot nu toe niet eerder tegengekomen. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik sta dan nu ook voor een raadsel, sneeuw bij een digitale ingang ben ik tot nu toe niet eerder tegengekomen. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik wel hoor Alex, 1 minuut geleden nog. Gewoon even een ander media kanaal kiezen waar geen signaal op zit en je hebt bij Samsung sneeuw. Nauw ja sneeuw, meer zwartgereden sneeuw. :joy:

Ik zag gisteren in dit forum dat er dan bij Philips een bericht komt. (Is opgelost).

Oorzaak dus,

  1. verkeerde kanaal,
  2. stukkende hdmi kabel
  3. of een Aris Vip die geen signaal afgeeft.

 

 

1 en 2 heeft Alwin al geelimineerd   :grin:

Reputatie 7
Badge +24

Thanks Cor. Ja, alleen maar sneeuw omdat er geen invoer is. Dat herken ik zeker wel bij analoge ingangen. Maar hier ziet hij sneeuw in combinatie met tv beeld, dat is wat mij verbaasde. 

We wachten even een antwoord af. 

Reputatie 1
Badge

@Alex_P ik heb mijn profiel aangepast. En 1 en 2 heb ik zeker geëlimineerd @CorL

Mvg

Alwin Masselink 

Reputatie 1
Badge

@Alex_P vandaag heb ik de ontvanger weer geïnstalleerd, om het aan mijn broer te laten zien en om een foto van het sneeuw te maken.

En wederom weer sneeuw. Toen heeft mijn broer de hdmi kabel erop nieuw in gedaan en de ontvanger weer een keer uit en aan gedaan. En wat denk je. Hij doet het🤔🤔.

Mvg

Alwin Masselink 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P vandaag heb ik de ontvanger weer geïnstalleerd, om het aan mijn broer te laten zien en om een foto van het sneeuw te maken.

En wederom weer sneeuw. Toen heeft mijn broer de hdmi kabel erop nieuw in gedaan en de ontvanger weer een keer uit en aan gedaan. En wat denk je. Hij doet het🤔🤔.

Mvg

Alwin Masselink 

Ik kan het ook niet plaatsten, maar ik ben blij met je broer. :smiley:

Je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn.Â