Beantwoord

4K TV problemen

  • 2 April 2019
  • 11 reacties
  • 883 keer bekeken

Sinds kort heb ik 4K TV van KPN. TV = Samsung QLED, HDMI versterker Yamaha RX V685. Allen 4K geschikt en helemaal nieuw. Laatste software geladen. gekoppeld aan het internet. Speedtest geeft aan 200MB/60Mb. Ook ik ervaar het volgende. 2 dagen gaat het goed, daarna wegvallen beeld om de paar seconden. Alle kabels zij high speed HDMI. Kabel aan de TV loshalen en de TV opnieuw automatisch laten koppelen aan de TV ontvanger (de witte) geeft een goed resultaat. Maar de volgende dag begint het verhaal weer opnieuw. Het stappenplan van KPN uitgevoerd helpt dus niet. Alle overige apparaten werken prima (BD DVD speler en laptop).
Het lijkt mij inderdaad een HDMI-bug met zijn ontstaan in de TV ontvanger of de transmissie van KPN. Ik heb er 2 gekregen van KPN, beide veroorzaken zij dezelfde fout op dezelfde TV en HDMI versterker aangesloten. De KPN ontvanger rechtstreeks op de TV aangesloten geeft hetzelfde resultaat. Oorzaak lijkt me dus wel duidelijk. Hoe wordt dit nu opgelost ?????
icon

Beste antwoord door RienCo 9 April 2019, 12:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi RienCo, welkom op het forum.

Aan de snelheid te zien zou dit niet moeten voorkomen. Ik begrijp dat je dit ook buiten de Yamaha receiver hebt aangesloten. Loopt de netwerkkabel vanaf de ontvanger rechtstreeks naar de Experiabox of gaat dit via de witte draadloze adapters (powerline adapters) in je stopcontact? Dat zou nog een oorzaak kunnen zijn.

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je.
De netwerkkabel loopt rechtstreeks van tv ontvanger naar de receiver. Inmiddels deze netwerkkabel vervangen door een nieuwe cat5 type. Leek aanvankelijk goed te gaan. Later toch weer dezelfde fout. Bij het inschakelen van de TV gaat het beeld snel aan en uit. Nadat ik de HDMI kabel aan de TV losneem en even later weer in steek gaat het verder perfect.
Mogelijk is alles resetten noodzakelijk als er een verbinding is los genomen ?
Alle apparaten opnieuw gereset en opnieuw ingesteld. Nu lijkt het goed te gaan..... Alles nu laten zitten zoals het zit en afwachten of dit zo blijft.
Wat vreemd is, dezelfde receiver en TV werkten perfect met de vorige KPN-TV ontvanger (de zwarte). Pas na installatie van de nieuwe 4K ontvanger is deze fout ontstaan. Eerst maar weer even afwachten wat er gebeurt.
Mijn Profiel op dit forum is inmiddels bijgewerkt
Foutje gemaakt in de tekst.... De netwerkkabel loopt uiteraard van de TV ontvanger naar de ExperiaBox.
Reputatie 7
Badge +24
Ik zal het kort houden. Kijk het even aan hoe dit nu gaat, anders ga ik een monteur voor je inplannen. Op basis van je gegevens en alle informatie hoort dit simpelweg te werken.

Laat het me weten. 🙂
OK, dank voor je reactie. Ik blijf optimistisch 🙂
Reputatie 7
Badge +24
OK, dank voor je reactie. Ik blijf optimistisch :)

Ik natuurlijk ook. Je weet me te vinden.


Reputatie 7
Loopt de hdmi kabel van de TV ontvanger naar de Yamaha receiver of van de TV ontvanger rechtstreeks naar de televisie.
Als het beeld zwart blijft en je drukt op de menu knop van de afstandsbediening, verschijnt het menu dan wel in beeld?
Zie mijn voorgaande berichten m.b.t. bekabeling.

Ik heb geen zwart beeld maar snel afwisselend geen beeld of wel beeld.
Alle gewenste menu's zijn mogelijk, maar ook knipperend.
Fout eindelijk ontdekt !!!!
Weer eens geprobeerd direct van de TV-ontvanger naar de TV. Nu met een andere HDMI kabel. Dit ging dus helemaal goed. Vorige keren geprobeerd met dezelfde kabel die ik ook gebruikte tussen de TV-ontvanger en de Receiver.
Deze kabel (Monster Ultra High Speed 5mtr) dus vervangen door een HDMI High Speed kabel (1,5 mtr). Alles werkt nu goed. Deze Monster kabel is zo'n 10 jaar oud, voldoet wel aan alle huidige normen maar is waarschijnlijk ergens beschadigd. Gezocht op internet bleek dit "occasionele uitval" te kunnen veroorzaken.
Wel een nieuwe kabel van 5 mtr besteld. De kabel loopt dan door een gootje uit zicht. De tip van de "HDMI Handshake" ergens op dit forum bracht mij op de gedachte. Wie denkt er nu aan om een peperdure Monster Cable te verdenken. Maar ja, na 10 jaar...
Allen bedankt voor het meedenken.
Hallo @RienCo ,
goed om te lezen dat het opgelost is.
Een HDMI-kabel met een normale lengte van bijvoorbeeld de Action is ook goed genoeg, voor grotere lengtes is een merkkabel beter, maar hoeft ook niet veel geld te kosten.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn om te lezen RienCo en dankjewel ook voor het plaatsen van de oplossing hier, kunnen meerdere lezers evt. wat aan hebben. 🙂