Aanleg ITV via Glasvezel, ervaringen?

• 30 september 2013
  • 4 reacties
  • 6935 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb thuis een gewone kpn aansluiting maar wil ook graag KPN interactieve tv en internet bij mijn vriend in Almere. Daar moeten we het dan via glasvezel bestellen. Nu zit de die aansluiting in de meterkast in de gang en zijn we bang dat we vanuit die kast een snoer naar de experiabox in de woonkamer moeten aanleggen. De box willen we in de woonkamer omdat wedaar het beste wifi ontvangst willen hebben. Kan iemand die dit al heeft vertellen hoe het wordt aangelegd? Want zo'n los snoer hebben we geen zin in. Dan zitten we nog met de verbinding van de box naar de tv ontvanger inde woonkamer en de tv ontvanger in de slaapkamer. En als laatste, heeft iemand al internet via glasvezel in almere (waterwijk) en hoe zijn je ervaringen?

4 reacties

Reputatie 1
Ik heb thuis een gewone kpn aansluiting maar wil ook graag KPN interactieve tv en internet bij mijn vriend in Almere. Daar moeten we het dan via glasvezel aansluiten. Heeft iemand ervaring met internet en tv via glasvezel in Almere (Waterwijk)? Nu zit de die glasvezelaansluiting in de meterkast in de gang en zijn we bang dat we vanuit die kast een snoer naar de experiabox in de woonkamer moeten aanleggen. De box willen we in de woonkamer omdat we daar het beste wifi ontvangst willen hebben. Kan iemand die dit al heeft reageren hoe het wordt aangelegd? Want zo'n los snoer hebben we geen zin in. Dan zitten we nog met de verbinding van de box naar de tv ontvanger in de woonkamer en de tv ontvanger in de slaapkamer, maar volgens mij kan ik daar draadloze ontvangers voor bestellen.
Reputatie 6
Badge +9
Je Experiabox in de woonkamer zou ik niet doen, de afstand tussen aansluitpunt en experiabox wil je vanuit technisch oogpunt meestal zo kort mogelijk hebben.

Voor de TV ontvangers zijn draadloze verbindingssets beschikbaar, ook wel lichtnet adapters genoemd, waardoor je 2 korte kabels hebt, van de experiabox naar de zender die in een stopcontact gaat en van de ontvanger(s) naar het tv kastje een kort kabeltje. Dus wat dat betreft zit je zonder lange kabels.

Reputatie 1
sveld, dank! Ik neem aan dat het bij jou thuis ook zo is aangelegd? Dan moet het signaal namelijk door een meterkastdeur, door de woonkamerdeur en dan, in ons geval, nog zo'n 6 meter naar de draadloze ontvanger. Heb je dan altijd goed werkende tv? En wifisignaal zo verstopt in de meterkast in de gang, werkt ook goed in het hele huis?
Reputatie 6
Badge +9
In mijn geval heb ik vdsl en komt mijn isra punt binnen in de woonkamer van mijn huis.

Het is wel zo dat kpn zelf altijd aangeeft de lengte van de kabel tussen aansluiting en modem (experiabox) liefst zo kort mogelijk te hebben ivm snelheidsverliezen en betrouwbaarheid van het signaal.

Door de bank genomen mag je verwachten dat het modem een wifi antenne heeft die voldoende sterk is om dat te kunnen zoals je stelt. Echter is het wel zo dat ik her end er op dit forum lees dat de v8 experiabox welke momenteel in gebruik is voor glasvezel verbindingen niet de beste is in wifi.

Reageer