Beantwoord

Aansluiten conventionele radio op KPN tv-ontvanger

  • 12 December 2017
  • 28 reacties
  • 21918 keer bekeken

Sinds vandaag is met monteur (1.95cm lengte) en mezelf (180cm) een etherbnet kabel aangelegd via de kruipruimte. TV ontvangst is weer in orde.
Maar.... waar niemand duidelijkheid over kan geven is hoe de radio aan te sluiten op de tv-ontvanger, of aanwijzingen over het gebruik als zelfstandige eenheid (zonder tv-ontvanger).

Wij hebben een DENON FRA-F100 radio, en die is sinds vandaag aangesloten vanaf de tv-ontvanger op de audio-out ingang van de radio voor auxillary instrumenten zoals een videodeck, LD-speler, enz.

Ik heb nog geen geluk, er kotm geen muziek uit. Gezegd werd door de medewerker dat het radiokanaal gekozen wordt als de TV aanstaat en dan kun je in de radio-modus een zender kiezen, welke dan op de DENON te horen zal zijn. Nog niet gelukt. Wie weet advies te geven; de KPN zou een tv-ontvanger moeten leveren welke de radio apart voeden kan zonder tussenkomst van de tv, want die moet dan weer aanstaan en dat is weer onnodig energieverbruik en snellere slijtage van de TV. KOm op KPN, zorg daar voor, dan heb je een klein streepje voor op de rest van de markt.

Bij afspraken, stuur iemand die de kruipruimte in kan, en geen boomlange en goedgevulde persoon. Nu heb ik het werk voor hem/haar gedaan, moest even 20 meter omkruipen op m'n zoveelste zestigste jaar.

Vriendelijke groeten, wie kan me helpen. Ik ben bereid om telefonisch verder te gaan. 06- ...
Jan Langeveld

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Jan-KUMC 22 December 2017, 14:46

Bekijk origineel

28 reacties

Peter, opgelost. Toen de oortjes aangesloten op deTV-ontvanger lieten weten dat er radiosignaal was ben ik achter de piano gaan kijken of de verbinding van verlengsnoer nog intact was, ik schaam me dood maar ik kon niet geloven dat ik met die weer lis zou hebben getrokken. Zie foto. Bedankt bedankt.

Ha, goeie! Probleemoplossing in den top zo! 🤣 😃 😜 ☺️ Hier kom/kwam je dus achter door bij de bron te beginnen.

Weer veel plezier met de 'radio'. Nu hier 3FM aan (anders nooit) via NPO 101 (76). Met beeld dus ook i.v.m. Serious Request.
Peter, fijne kerstdagen. Bedankt voor hulp en vrolijke opmerkingen. Ik geb volgehouden en gewonnen, zo voelt het. Maar hulp van anderen vooral van jou heeft me ook wijzer gemaakt.

Jan Langeveld uit Harderwijk

Reageer