Beantwoord

Aansluiten TV + 3 draadloze TV verbindingen

Beneden in de woonkamer staat de Esperia Box en hebben hierop 1 TV (met kabel) op aangesloten. Momenteel hebben we boven 1 TV met een draadloze verbinding (zo’n) speciale stekker in het stopcontact. Daarnaast hebben we boven 2 TV’s met Digitenne.

Op aanraden van een KPN-monteur, is er het volgende besteld en binnengekregen:
2x TV ontvanger en 2x een Switch. Hiermee zouden we alle TV’s kunnen aansluiten.

Echter, Boven moeten we 3x TV draadloos kunnen aansluiten -> maar op de bijgeleverde installatie informatie, zie ik alleen maar gebruik van kabels bij de swich.

Vraag: hoe kan ik boven 3x TV draadloos aansluiten, zodat we in ieder geval de 2x Digitenne kunnen vervangen (andere TV is al uitgevoerd met zo’n speciale stekker).
icon

Beste antwoord door Marcia_ 11 november 2018, 20:21

Welkom Harm! Leuk dat je je vraag hier stelt. Met een switch ga je inderdaad niet 3 tv's draadloos aansluiten. Je hebt eigenlijk vier opties, die ik hieronder op zal noemen.

1. Één DVS boven en daar de switch op aansluiten. Op die switch dan drie kabels naar drie televisies trekken.
  2. Één DVS boven en daar de switch op aansluiten. Daar kan je dan ook weer een DVS op aansluiten. Dit raden we af, want dit is niet bepaald stabiel.
  3. Op de DVS beneden drie DVS aansluiten: één per televisie. Dit raden we ook af, want twee DVS boven is eigenlijk het maximale wat je wilt.
  4. Dit is wat mij betreft de enige echte optie: alles bekabeld aansluiten voor het beste resultaat.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Welkom Harm! Leuk dat je je vraag hier stelt. Met een switch ga je inderdaad niet 3 tv's draadloos aansluiten. Je hebt eigenlijk vier opties, die ik hieronder op zal noemen.

1. Één DVS boven en daar de switch op aansluiten. Op die switch dan drie kabels naar drie televisies trekken.
  2. Één DVS boven en daar de switch op aansluiten. Daar kan je dan ook weer een DVS op aansluiten. Dit raden we af, want dit is niet bepaald stabiel.
  3. Op de DVS beneden drie DVS aansluiten: één per televisie. Dit raden we ook af, want twee DVS boven is eigenlijk het maximale wat je wilt.
  4. Dit is wat mij betreft de enige echte optie: alles bekabeld aansluiten voor het beste resultaat.

Reageer