Beantwoord

Aansluiting switch: ITV + Blu-Rayspeler

• 3 april 2016
  • 8 reacties
  • 350 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +17
Goede dag,

Ik was benieuwd of je 2 verschillende apparatuur op 1 UTP-kabel kan aansluiten. Ik heb 1 UTP-kabel naar mijn slaapkamer. En die zit in LAN2 van mijn V10. Nu heb ik ook een Blue-Rayspeler waar ook een UTP-aansluiting op zit. Nu heb ik alsnog een Switch aangevraagd (Netgear) bij KPN. Ik wil dit wel eens weten of dit kan. Zou mooi zijn als dit ook een oplossing zou zijn. Hoop niet dat ie straks IP-conflict krijgt. Dit is eigenlijk mijn opzetje hoe ik het wil:

https://

Hopelijk werkt dit! ;):)

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 3 april 2016, 22:08

Hoi,

Ja dit werkt gewoon! Zoals ik al eerder in een topic zei worden IP-adressen uitgedeeld op basis van MAC-adres.
Je V10 ziet straks gewoon 2 MAC-adressen op LAN2 en zal elk MAC-adres gewoon een IP toewijzen. Vervolgens zal de switch zorgen dat het verkeer voor het MAC-adres van de blu-ray speler netjes naar de blu-ray speler gaat (idem voor de TV-ontvanger.

In de webinterface van de V10 zal je straks ook 2 apparaten onder LAN2 zien.

Een IP-conflict zal je niet krijgen omdat alle IP-adressen netjes laat afhandelen door de V10

Robin
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

RobinFlikkema schreef op 5 apr '16 om 21:34u
Aii. Is de interface gewoon traag? Of zal het aan de internetverbinding liggen?

Robin

Nee het ligt dit keer niet aan het internetverbinding. Ik heb hem "LAN" aangesloten. Ik had voor me slaapkamer ook een gewone en simpele Blu-Ray speler gekocht. Hij had nog net een LAN-aansluiting! :D Me Blu-Ray in de huiskamer is wel wat anders. Die was ook stukken duurder. En die werkt wel normaal. En euh, ik heb meer dan 100 Mbit/s. Dus aan het internetverbinding ligt het dit niet. Mag ook wel eens gezegd worden. Want dit keer ligt het aan me Blu-Ray speler. ;)

Reputatie 7
Badge +30
Aii. Is de interface gewoon traag? Of zal het aan de internetverbinding liggen?

Robin
Reputatie 7
Badge +17

RobinFlikkema schreef op 5 apr '16 om 20:38u
Hoi,

Mooi om te horen dat het werkt! Alvast veel plezier met TV kijken, maar natuurlijk ook met het gebruik van je Blu-Ray speler!

Robin

😃 dat zal wel lukken. Alleen nu heb ik een ander hilarisch geval! :D Nu is mijn Blu-Ray speler niet vooruit te branden! 😛 lol!

Processor te traag! 😃 Euh, dat wordt denk een nieuwe blu-ray speler denk ik! 😛 verdikke! Kost geld! :D:D:p;)

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Mooi om te horen dat het werkt! Alvast veel plezier met TV kijken, maar natuurlijk ook met het gebruik van je Blu-Ray speler!

Robin
Reputatie 7
Badge +17
Hier heb ik even wat plaatjes:

Zo heb ik het aangesloten:

aansluiting Switch.jpg

Zo heb ik het in de slaapkamer staan, bovenop de tv-ontvanger staat de Netgear:

IMG_20160405_182409.jpg

En zo geeft ie het aan in mijn V10:

Modem, Switch.jpg

Toch wel grappig dat de modem dit apart kan houden. En dat er geen conflicten worden veroorzaakt. Ideaal!!!! Nogmaals dank . ;)

Reputatie 7
Badge +17
Ik heb de Netgear switch aangesloten , en het werkt! ;):) Dat is wel heel mooi! Yes!!!
Reputatie 7
Badge +17
Dank je voor het antwoord 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja dit werkt gewoon! Zoals ik al eerder in een topic zei worden IP-adressen uitgedeeld op basis van MAC-adres.
Je V10 ziet straks gewoon 2 MAC-adressen op LAN2 en zal elk MAC-adres gewoon een IP toewijzen. Vervolgens zal de switch zorgen dat het verkeer voor het MAC-adres van de blu-ray speler netjes naar de blu-ray speler gaat (idem voor de TV-ontvanger.

In de webinterface van de V10 zal je straks ook 2 apparaten onder LAN2 zien.

Een IP-conflict zal je niet krijgen omdat alle IP-adressen netjes laat afhandelen door de V10

Robin

Reageer