Vraag

Aansluiting TV en Internet

• 6 september 2018
  • 1 reactie
  • 114 keer bekeken

Beste Kpn,

Een hele tijd geleden hebben we een abonnement aangevraagd bij KPN. Gelukkig is er inmiddels glasvezel bij ons gelegd. Als het goed is zullen de monteurs van KPN ons bellen om een afspraak te maken om een andere box op te hangen zodat de experia box daar aan kan. Op de site oogt het allemaal heel makkelijk en simpel... Als je de boxen hebt, kun je het zo aansluiten. Maar de experia box moet in de meterkast. Deze zit bij ons niet in ons huis, maar op de gang. De tv box moet weer aan de experia box en de tv box moet natuurlijk aan de tv. Dat is bij ons dus niet mogelijk. Als we dit van tevoren hadden geweten hadden we wellicht een andere keus gemaakt. Klopt het dat we nu een draadloze verbinding van €80 moeten aanschaffen?!
Daarnaast is onze eerste factuur al binnen. En het abonnement is vandaag al ingegaan, maar ik heb het idee dat we nog een tijd geen gebruik kunnen maken van internet en tv. Hoe wordt dit opgelost? Want dit bedrag wordt automatisch afgeschreven..

Hoop snel van jullie te horen.

Vriendelijke groet,
Lieke

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8
Beste Lieke,

Als ik het goed begrijp zit de glasvezelaansluiting in de meterkast en die meterkast zit buiten de woning op de gang?
Weet je zeker dat er niet minstens 1 lege buis (of een buis met bijvoorbeeld een telefoonkabel erin) naar jullie woonkamer loopt? In dat laatste geval kan er vanaf het glasvezelpunt naar de woonkamer een kabel getrokken worden door die buis. Aan het andere einde van die kabel, in de woonkamer, komt dan de Experiabox te staan.
Daarmee vervang je eigenlijk het standaard bijgeleverde rode UTP kabeltje van een meter waarmee de Experiabox normaliter naast het glasvezelpunt wordt aangesloten.
En vanaf de Experiabox moet dan inderdaad een kabel naar de TV decoder bij de TV. Die kabel is ook meegeleverd, dat is de lange witte met gele stekker.

Ik ben geen expert op factuurgebied maar ik meen te weten dat een abonnement, en daarmee de betaling, pas in kan gaan als de Experiabox voor het eerst is aangesloten en daarmee geactiveerd wordt.

Het is wellicht een beter idee om niet te wachten tot je gebeld wordt voor een monteursafspraak, maar zelf even te bellen met 0800-0402 om die afspraak te maken. De KPN monteur kan kijken of er verbindingsmogelijkheden zijn tussen je meterkast en je woonkamer.

Je kan ook wachten tot iemand van Webcare hier reageert voor die monteursafspraak maar gezien de drukte kan dat tot meer dan een dag duren.

Reageer