Beantwoord

[Aanvraag] 2e Decoder omruilen (ik heb namelijk nog een Motorola VIP 1853)

Reputatie 1
Beste KPN,

Graag zou ik mijn 2e decoder, een Motorola VIP 1853 willen omruilen voor een vernieuwde decoder. Waarom?

Omdat:
- het zappen erg langzaam is.
- hd zenders schokken en worden onderbroken binnen 1 a 2 minuten.
- hd opnames niet te kijken zijn. (loopt ie gewoon op vast)
- netflix ontbreekt (en ik geloof niet dat netflix hier ooit op zal verschijnen)

Wat heb ik al gedaan?
- reset uitgevoerd
- kabels omgewisseld en nagekeken
- 2 weken terug mbv een kpn mederwerker zelfs de V9 een compleet hardreset gegeven. (keurig geholpen trouwens)

Helaas werken geen een van deze opties en is het niet mogelijk via uw site een 2e decoder om te ruilen. Ik ben van mening dat deze decoder te oude specs heeft om aan de vraag te voldoen die deze dag geld.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

Mvg,
icon

Beste antwoord door Amarnax 17 september 2016, 17:53

Nadat er diverse metingen zijn gedaan, blijkt er toch iets niet goed.

Vandaag een nieuwe decoder opgehaald (keurig via PM door @Eric_ geregeld) en alle problemen zijn verdwenen.

Huidige status: KEURIG OPGELOST DOOR @Eric_ 😃

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +8
https://www.kpn.com/service/televisie/extra-diensten/uitleg-netflix/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1

Misschien dat het al in aanmerking komt zodra de 1ste ontvanger is vervangen?
Reputatie 7
Badge +30
johnny_c schreef:

https://www.kpn.com/service/televisie/extra-diensten/uitleg-netflix/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1

Dit is, denk ik, de enigste oplossing. De 1853 is v.z.i.w. nog gewoon een TV ontvanger die ondersteund is. En deze wordt dan ook niet zomaar vervangen i.t.t. de 1683
Reputatie 1
Via de omruil link is het niet mogelijk, omdat ik al eerder een vip 1853 heb omgeruild via die link. Ik merk echter dat ik gewoon geen gebruik kan maken van HD zenders, opnames en dus het ontbrekende Netflix via de 2e 1853 decoder.

De 1853 decoder is gewoon veroudered en qua specs echt niet van deze tijd voor de services die kpn uitgeeft en die ik gebruik.
Reputatie 7
Robin. Ontvanger 1683:?
Reputatie 1
RobinFlikkema schreef:

johnny_c schreef:

Dit is, denk ik, de enigste oplossing. De 1853 is v.z.i.w. nog gewoon een TV ontvanger die ondersteund is. En deze wordt dan ook niet zomaar vervangen i.t.t. de 1683

Helaas, ik had 2 1853 Motorola decoders en er mocht maar 1 omgeruild worden. Echter een huishouden met meerdere tv's en 2 kinderen is een 2e decoder die wel out of the box Netflix ondersteund handig.

Dit is echter niet mijn voornaamste reden waarom ik een 2e nieuwe decoder wil, het is dat ik normaal wil zappen, van hd zenders wil genieten en programma's die ik opneem graag zou willen kijken op de 2e tv in huis.

Dat kan nu dus niet. Ik ga toch geen SD kijken op een FullHD tv van 50''? 😉
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Amarnax, welkom op het forum! De VIP 1853 is een ontvanger die op dit moment nog actief gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat je graag op beide ontvangers Netflix zou willen kijken. Echter, om die reden kan ik deze ontvanger niet omruilen.

Je geeft aan dat je HD en opnames wilt bekijken op de 1853. Deze ontvanger is hiervoor geschikt. Om HD te kunnen kijken moet op de ontvanger wel de HD-optie aangevinkt staan. Daarnaast moet je voldoende bandbreedte hebben om op twee ontvangers HD te kunnen kijken. Zijn beide deze dingen bij jou van toepassing?
Reputatie 7
Hoi Erik. Eerste bericht gelezen? Deze 1853 doet het gewoon niet goed meer.
Erik_ schreef:

Je geeft aan dat je HD en opnames wilt bekijken op de 1853. Deze ontvanger is hiervoor geschikt. Om HD te kunnen kijken moet op de ontvanger wel de HD-optie aangevinkt staan. Daarnaast moet je voldoende bandbreedte hebben om op twee ontvangers HD te kunnen kijken. Zijn beide deze dingen bij jou van toepassing?

Amarnax schreef:

Beste KPN,
Graag zou ik mijn 2e decoder, een Motorola VIP 1853 willen omruilen voor een vernieuwde decoder. Waarom?
Omdat:
- het zappen erg langzaam is.
- hd zenders schokken en worden onderbroken binnen 1 a 2 minuten.**HD weergave staat dus AAN**
- hd opnames niet te kijken zijn. (loopt ie gewoon op vast)
- netflix ontbreekt (en ik geloof niet dat netflix hier ooit op zal verschijnen)

Lijkt mij toch genoeg redenen om te vervangen afgezien van het Netflix verhaal.
Overigens is die 1853 helemaal niet zo goed. Dan kan je beter nog de oudere 1963 hebben 😉
Reputatie 1
Erik_ schreef:

Hoi Amarnax, welkom op het forum! De VIP 1853 is een ontvanger die op dit moment nog actief gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat je graag op beide ontvangers Netflix zou willen kijken. Echter, om die reden kan ik deze ontvanger niet omruilen.

Dank u wel.

Uiteraard is de HD optie aangevinkt en heb ik (geloof het wel) genoeg bandbreedte.
Ik heb een alles in 1 Glasvezel abbo lopen bij KPN met de Experia Box V9 en 60mb down snelheid.

Zoals PeterG aangeeft, lijken mij dit valide redenen voor een evt omruiling toch? Ik kan begrijpen dat KPN zelf kijkt naar het kostenplaatje.... Er zijn duizenden mensen nog met een VIP 1853, dat begrijp ik. Maar ik ben er 1, die erover klaagt en niet tevreden is met de dagelijkse werking van het apparaat.

Als ik de 1e decoder (Arcadyan HMnog iets) op de plek van de 2e decoder (VIP 1853) zet, dan heb ik van de eerder genoemde ''stekeligheden'', helemaal geen last.

Aub nogmaals in overweging nemen.... 😛
Reputatie 7
Met glasvezel heb je sowieso genoeg bandbreedte voor tot 6 ontvangers, onafhankelijk van de snelheid voor internet (dat wordt alleen beperkt door het abo, voor telefoon en TV is de volledige bandbreedte beschikbaar die op je adres technisch mogelijk is). Als HD op je 1853 echt niet werkt, lijkt het mij dat er iets in de ontvanger stuk is. Dat zou dan opgelost moeten worden (omruil), ja toch @Erik_?
Reputatie 7
Badge +27
Ai, inderdaad even gemist dat je aangaf dat HD-zenders het wel doen, alleen niet goed. Voor de volledigheid, reset van de tv-ontvanger heb je ook al uitgevoerd? Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan ga ik hier de boel nameten.
Reputatie 1
Erik_ schreef:

Ai, inderdaad even gemist dat je aangaf dat HD-zenders het wel doen, alleen niet goed. Voor de volledigheid, reset van de tv-ontvanger heb je ook al uitgevoerd? Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan ga ik hier de boel nameten.

Beste @Erik_ pm ontvangen en beantwoord.

BIj voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +27
Dank je! Ik meet inderdaad kwaliteitsproblemen op de 1853. Dat betekent dat we hem alsnog gaan omwisselen. Je hebt een privébericht met daarin de verdere hoe en wat van het wisselen.
Reputatie 1
Erik_ schreef:

Dank je! Ik meet inderdaad kwaliteitsproblemen op de 1853. Dat betekent dat we hem alsnog gaan omwisselen. Je hebt een privébericht met daarin de verdere hoe en wat van het wisselen.

Beste @Erik_ dank voor de meting en bevestiging dat ik niet gek ben ;-)

Alles is keurig uitgelegd in de verstuurde pm. BEDANKT!
Reputatie 1
Nadat er diverse metingen zijn gedaan, blijkt er toch iets niet goed.

Vandaag een nieuwe decoder opgehaald (keurig via PM door @Eric_ geregeld) en alle problemen zijn verdwenen.

Huidige status: KEURIG OPGELOST DOOR @Eric_ 😃
Reputatie 7
Mooi, eind goed, al goed!

Reageer