Beantwoord

Aanvraag extra afstandsbediening

  • 25 July 2020
  • 20 reacties
  • 198 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, ik probeer een extra afstandsbediening aan te schaffen voor decoder VIP5202 maar dat lukt niet. Ik kom niet verder dan 'een defecte afstandsbediening vervangen'. Dan krijg ik overigens meteen 'er is een fout opgetreden'. Dat is al tijden zo. Dus wie kan mij een link sturen waar ik een extra afstandsbediening kan kopen? In één gezin is één afstandsbediening 'niet handig'. Dank!

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 2 August 2020, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ElbersHJ,

Het klopt dat je op korte termijn geen meerdere afstandsbedieningen aan mag vragen. De bluetooth versie is helaas (nog) niet te koop. Maar zonder bluetooth wel via de webshop van KPN. Ik durf ook niet te zeggen of deze bluetooth versie nog los te koop komt.

Reputatie 3
Badge +1

Dank je wel Chris. Jammer en vreemd. De andere afstandsbediening heb ik al. Daarmee is alleen het volume te bedienen. Aan/uit moet perse met de Bt-versie. Vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +24

Wat moet je met meerdere afstandsbedieningen? Met meerdere mensen naar hetzelfde kastje zappen? Wat is daar handig aan?

Reputatie 7
Badge +16

Wel gek inderdaad, ik heb het is nagevraagd waarom die eigenlijk niet te koop is als extra afstandsbediening. Koop in ieder geval niet de bluetooth afstandsbediening voor de 8001, deze werkt niet op de 5202. 

Reputatie 3
Badge +1

Beste Nick. Dat is een andere discussie. E.e.a. hangt van e.e.a. af. Mijn wens tot een extra ab is een persoonlijke keuze, een hele handige in ons geval. Ik begrijp dat als je alleengaand bent of dicht bij elkaar op de bank zit dat een extra ab onzin is. Geen van dit alles geldt voor ons.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @ElbersHJ, welkom op het forum. 

Wat moet je met meerdere afstandsbedieningen? Met meerdere mensen naar hetzelfde kastje zappen? Wat is daar handig aan?

Ik moet eerlijk toegeven dat deze vraag ook gelijk bij mij naar boven kwam. 

Maar goed, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan stuur ik je wel een Tikkie en ook een afstandsbediening. :wink:

Reputatie 3
Badge +1

Beste Alex. Top dat ik dan toch een BlueTooth afstandsbediening kan aanschaffen. Ik snap jullie 'waarom’. Toch, met een grote woonkamer, een grote 75”TV en niet dicht bij elkaar zitten TV-kijken is deze wens voorbij gekomen. Mijn profiel heb ik inmiddels helemaal ingevuld. Ik wacht je Tikkie af. Dank.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb eentje voor je besteld, is onderweg. Als ik het goed zie voor de ontvanger modelnummer ZXV8001.

Wat mijn Tikkie betreft, ik zat een beetje met je te dollen. On the house. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb eentje voor je besteld, is onderweg. Als ik het goed zie voor de ontvanger modelnummer ZXV8001.

Wat mijn Tikkie betreft, ik zat een beetje met je te dollen. On the house. 

@Alex_P Nee voor de 5202. Mijn reactie was juist dat de t.s. niet de 8001 moest bestellen omdat hij de 5202 heeft :sweat_smile:.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb eentje voor je besteld, is onderweg. Als ik het goed zie voor de ontvanger modelnummer ZXV8001.

Wat mijn Tikkie betreft, ik zat een beetje met je te dollen. On the house. 

@Alex_P Nee voor de 5202. Mijn reactie was juist dat de t.s. niet de 8001 moest bestellen omdat hij de 5202 heeft :sweat_smile:.

Maar dat zie ik niet in zijn profiel en de aangesloten ontvangers. Daar zie ik wel die 8001. 

@ElbersHJ zou je dit willen toelichten? 

Reputatie 7
Badge +16

Maar dat zie ik niet in zijn profiel en de aangesloten ontvangers. Daar zie ik wel die 8001. 

@ElbersHJ zou je dit willen toelichten? 

Ben ik dan ook benieuwd naar inderdaad. In het startbericht staat namelijk 5202 :

Hallo, ik probeer een extra afstandsbediening aan te schaffen voor decoder VIP5202 maar dat lukt niet.

 

Reputatie 7
Badge +7

@ElbersHJ  even een vraag: heb je je VIP5202 in een kast ingebouwd?

Zo nee, dan kun je je VIP5202 gewoon bedienen met een gewone IR-afstandsbediening. 

Reputatie 3
Badge +1

Beste Katana, ja, de 5202 ligt achter een klep ‘ingebouwd’. De klep bestaat uit speakerdoek. En ja, met de klep open kan ik de 5202 bedienen met een gewone IR-afstandsbediening, behalve on/off. Dat lukt niet. Met de klep dicht doet de ‘gewone’ afstandsbediening het niet. En, de klep is normaliter altijd gesloten. Vandaar mijn actie, want jouw terechte opmerking was al uitgeprobeerd.

Reputatie 7
Badge +16

@ElbersHJ kun je ons nog vertellen of je een afstandsbediening voor de 5202 wil of voor de 8001? Dan kan Alex dat alsnog voor je regelen.

Reputatie 3
Badge +1

Maar dat zie ik niet in zijn profiel en de aangesloten ontvangers. Daar zie ik wel die 8001. 

@ElbersHJ zou je dit willen toelichten? 

Ben ik dan ook benieuwd naar inderdaad. In het startbericht staat namelijk 5202 :

Hallo, ik probeer een extra afstandsbediening aan te schaffen voor decoder VIP5202 maar dat lukt niet.

 

Het V10-modem was defect. Tevens bleek bij monteursbezoek dat ook één van mijn twee 4 K-modems (8001) niet correct werkte. Beiden zijn omgewisseld waarna alles functioneert, behalve nu en dan schokkerig beeld  met de 5202, ondanks toegepaste instellingen die ik op het forum heb gelezen.  Ik moet dat nog eens uitzoeken. Maar mijn andere modems (ik heb in totaal 6 stuks) werken prima.

Reputatie 7
Badge +24

Aha, dan snap ik hem beter. Ik stuur je alsnog de juiste toe, de eerste die je krijgt zal dus alleen met de 'oude’ werken. 

Reputatie 3
Badge +1

Ja, het gaat inderdaad over de bluetooth afstandsbediening voor de 5202. Dank je wel Alex!

Reputatie 7
Badge +24

Ja, het gaat inderdaad over de bluetooth afstandsbediening voor de 5202. Dank je wel Alex!

Geen dank, doe ik graag. 

Reputatie 3
Badge +1

Alex, ik wilde nog even laten weten dat alles naar tevredenheid werkt. Top. Groeten,

Reputatie 7
Badge +24

Alex, ik wilde nog even laten weten dat alles naar tevredenheid werkt. Top. Groeten,

Fijn om te lezen, en dankjewel voor je bericht.