Beantwoord

Abonnement met twee iTV-ontvangers, maar drie iTV-ontvangers in huis

  • 1 October 2019
  • 5 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik heb glasvezel, een kpn v10 modem met 3 vrije ‘gele’ internetpoorten, een abonnement voor 2 tv aansluitingen én (door foutje kpn) drie kpn tv-decoders. Ik kan (en wil) dus drie smart-tv’s op de modem aansluiten. Mijn vraag: gegeven het 2tv-abonnement, werken er dan altijd twee van de drie aangesloten tv’s (ongeacht welke) óf is er een vaste relatie tussen een internetpoort en de daarop aangesloten decoder? Zodat ik niet kan kiezen welke van de drie aangesloten tv’s ik wil kijken met een maximum van twee tegelijkertijd.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Nick83 1 October 2019, 10:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Als je een abo hebt voor 2 decoders, dan werken er als het goed is ook maar 2. Op welke poorten van de Experiabox je ze aansluit maakt geen bal uit. Gewoon proberen, je komt er vanzelf achter wat werkt en wat niet.

Elke decoder heeft een uniek serie nr. Van 2 decoders zou dat serie nummer dus geregistreerd moeten staan onder uw abo. Bij de 3de decoder niet, en deze zou dus niet werken. Als het goed is. Helemaal niet, ook niet als de andere 2 decoders niet gebruikt worden.
Ja, had ik zelf ook bedacht. Maar ik ga geen derde tv kopen als ik niet zeker weet of 3 tv’s op een 2tv-abonnement werkt. (2 out of 3)
Ik wil dus niet proberen maar zeker weten.
Reputatie 7
Badge +24
Je kunt gewoon een 3e decoder voor 5 euro per maand bij huren. Wil je dat of niet. Als die 5 euro je te veel is, dan kun je beter ook die tv niet aanschaffen 😉
Reputatie 7
Het is niet zo dat je drie TV ontvangers kunt aansluiten waarbij je er tegelijkertijd maar naar twee kunt kijken.
Waarom sluit je die derde TV ontvanger niet gewoon even aan om te zien of je hem kunt registreren.
Vervolgens kijk je (een paar dagen achter elkaar) in mijnKPN of er een extra TV ontvanger in jouw contract is opgenomen.
Zo nee, dan kan je dus een 3e televisie aanschaffen en anders kan je die 3e TV ontvanger eenvoudig weer annuleren.

Weet je overigens dat je ook met de ITV app kunt casten naar een Android televisie of een Chromecast.
Ook werkt KPN aan een smart-TV app waarmee televisie gekeken kan worden. Deze is al beschikbaar op de nieuwe smart-TV's van Samsung.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Matheus, ik lees dat je door een foutje van ons 3 ontvangers hebt gekregen terwijl er maar 2 in jouw abonnement zitten. Nu wilde je deze graag gaan gebruiken voor een derde tv. Zoals Nick al aangeeft is dat niet mogelijk. Je kan namelijk maar twee ontvangers registreren.

Mocht je toch een derde tv willen dan zou ik de tip van wjb gebruiken door te casten via een Chromecast.

Wat betreft de derde ontvanger, omdat je deze door een foutje hebt ontvangen wil ik je aanraden om deze terug te sturen. Deze is door een fout bij je gekomen en je kan deze ook niet gebruiken.