Beantwoord

Abonnement opgezegd maar wordt niet verwerkt door kpn ivm systeem issue

  • 24 July 2021
  • 12 reacties
  • 132 keer bekeken

In een soort laatste wanhoop poging: ik heb op 25 maart al een verhuizing doorgegeven doordat mijn verhuizing vast liep in het systeem heb ik wekenlang problemen gehad met het thuis abonnement en kon ik hier ook niet optimaal gebruik van maken. Omdat ik het na zo’n 5 belletjes en 8 weken later helemaal zat was ben ik overgestapt naar Ziggo en heb ik mijn KPN abonnement opgezegd. Deze zou volgens de dame aan de telefoon per 1 juli dan aflopen. Dit telefoongesprek is inmiddels alweer weken geleden. Ik bel jullie iedere week maar mijn abonnement kan niet worden opgezegd omdat mijn verhuizing blijft vasthangen in jullie systeem. Maar ik mag uiteraard wel doorbetalen en ohja als ik dat niet doe word er gedreigd dat ik op een ‘zwarte lijst’ kom. De enige die op een zwarte lijst zouden moeten komen zijn jullie KPN. Jullie stelen als het ware geld van mij. Ik maak geen gebruik meer van jullie services, heb netjes opgezegd, zwart op wit bevestigd maar omdat jullie een systeem fout hebben mag ik blijven betalen. Ik heb 6 wanhopige telefoontjes gepleegd van zo a 45 min per gesprek, waarin constant hetzelfde wordt verteld: ‘ik zie idd dat het vastloopt in het systeem, echt excuses hiervoor, we gaan het doorzetten naar hogere hand en die gaan het echt oplossen’. Nou oplossen me reet, we zijn nu welgeteld al meer dan 3 maanden verder en nu nog niks. Dus bij deze: of jullie gaan nu mijn abonnement per direct stopzetten of ik ga jullie aanklagen. Ik heb al een jurist die jullie een brief gaat schrijven en dan gaan we het maar op die manier aanpakken. Ik laat het hier niet bij zitten en ga zeker geen facturen meer betalen door een fout van jullie. Dit is te belachelijk voor woorden. Nogmaals jullie ontvangen de brief van mijn jurist snel waarin ook duidelijk vermeld zal staan dat we jullie nog 1 laatste poging geven om dit recht te zetten. 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 27 July 2021, 10:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @cmastenbroek, goed dat je ons hier een berichtje stuurt. Het spijt me om te lezen dat jouw verhuizing niet goed verlopen is, waardoor je hebt besloten om over te stappen naar Ziggo. Je hebt telefonisch jouw abonnement opgezegd en deze zou per 1 juli opgeheven worden, maar dat is niet gebeurd doordat de vastgelopen verhuizing de boel tegenhoudt. Met als gevolg dat het abonnement nog actief is en de facturen ook gewoon blijven komen. Logisch dat je hier een oplossing voor wilt. Jouw wens is om het abonnement per direct stop te zetten. Ik ben bang dat ik dit niet voor je kan regelen. Wanneer er sprake van een vastgelopen order is, moet een speciaal team hier naar kijken. Ik kan er dus niet voor zorgen dat het abonnement direct stopgezet wordt. Wat ik wel kan doen, is mijn collega's van de klachtenafdeling vragen om een incassostop, zodat je geen facturen meer ontvangt terwijl we wachten op afhandeling van de vastgelopen order. Uiteraard kunnen mijn collega's na afloop ook kijken naar een vergoeding voor de periode dat je geen gebruik hebt gemaakt van jouw abonnement wegens de vastgelopen order tot aan het moment dat jouw abonnement daadwerkelijk is stopgezet.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan ga ik dit voor je regelen.

Hallo Denise, bedankt voor je reactie. Als je ervoor kunt zorgen dat er een incasso stop wordt gedaan zou dat al fijn zijn. Want ik wil gewoon niet meer dubbel betalen. Ik heb mijn gegevens aangevuld. Hoor graag of het gelukt is

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb mijn collega's van de klachtenafdeling gevraagd om een incassostop op jouw abonnement te zetten zolang het probleem met de vastgelopen order nog loopt. Ook heb ik hen gevraagd naar een vergoeding te kijken zodra dat kan. Mijn collega's streven er naar om binnen 2 werkdagen telefonisch contact met je op te nemen.

Hoi Denise, ik ben benieuwd of het daadwerkelijk nu echt gaat gebeuren maar bedankt voor de moeite alvast.

Reputatie 7
Badge +17

Toevallig nam mijn collega vandaag nog contact met mij op om dit te bespreken. Mijn collega heeft je vandaag proberen te bellen, maar heeft je helaas niet te pakken gekregen. Ze zal het morgenochtend nog een keer proberen.

Ik heb het gezien idd, maar ik was te laat met opnemen ivm mijn werk. Ik zal morgenochtend mijn telefoon in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +17

Het is gelukt, zie ik. Wat fijn! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

Hoi Denise, helaas is het weer niet opgelost. Ik krijg nu opeens een melding dat ik mijn opzegging zou hebben geannuleerd en krijg net ook weer een e-mail dat mijn verhuizing er doorheen is. Dus ben bang dat mijn abonnement nu WEER NIET is opgezegd. Ik word er echt niet goed van. Kun jij hier iets in betekenen aub? 

 

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je aan de bel trekt, @cmastenbroek. Ik zie dat er inmiddels ook contact is geweest met jouw klachtbehandelaar. Er zijn stappen ondernomen om dit op te lossen. Het lijkt me goed als ik me hier niet ook nog mee ga bemoeien, anders gaan zaken straks door elkaar heen lopen en dat willen we liever niet.

Hoi Denise, ik heb met niemand contact gehad. Geen idee wie of wat een klachtenbehandelaar is. Ik ga morgen wel zelf bellen en een laatste poging doen voordat ik toch juridische stappen ga ondernemen. Dit is gewoon te belachelijk voor woorden. Ik ben al sinds 25 maart bezig. Er staan 2 facturen open waar ik herinneringen voor blijf krijgen, maar ik betaal ze gewoon niet meer dan leg ik het wel uit aan een incasso bureau. Ik ben er echt helemaal Klaar mee. Ik was zo opgelucht dat ik eindelijk een mailtje kreeg dat mijn abonnement was opgezegd en dat nu alles zonder dat ik überhaupt iemand heb gesproken alles weer wordt terug gedraaid, je wordt er gewoon echt zo gestresst en gefrustreerd van. Dit bericht op het forum was van mijn laatste wanhoop poging en het leek de goede kant op te gaan maar nu lijkt het erop dat jij geprobeerd hebt het op te lossen en er iemand anders weer alles van de baan veegt en we weer terug bij af zijn. Hier kun jij niks aan doen natuurlijk maar ik ben zo kwaad. Dus ga morgen zelf nog 1x proberen te bellen, waarschijnlijk gaat dit niks helpen en anders toch maar mijn jurist er verder op zetten. 

Reputatie 7
Badge +17

Mijn vorige bericht maakt het alleen maar verwarrender, waarvoor mijn excuses. Ik zie nu dat het abonnement is opgeheven. Je hebt hiervan ook een bevestiging ontvangen.Dat lijkt nu dus opgelost. Als ik het goed zie, wordt er binnenkort nog contact met je worden opgenomen om de vergoeding te bespreken.