Beantwoord

Abonnementsnummer en pincode invoeren lukt niet

  • 12 June 2019
  • 33 reacties
  • 3086 keer bekeken

ook met een nieuwe afstandsbediener lukt het niet de codes in te voeren!?
Waarom dit ingevoerd? En waarom ondoenlijk werk?

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 13 June 2019, 15:53

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @martinsz . Refereer je aan het topic van Patricia? Of heb je zelf problemen met je afstandbediening? 🤔
Hoi @martinsz . Refereer je aan het topic van Patricia? Of heb je zelf problemen met je afstandbediening? 🤔
Ik heb zelf probleem in te voeren. Geen reactie met mijn nieuwe afstandsbediening.
Reputatie 7
Badge +21
Dat is erg vervelend. Gaat het lampje, rechtsboven op de afstandsbediening branden, zodra je een knop indrukt? Kan je de tv-ontvanger in- en uitschakelen of doet de afstandsbediening helemaal niets? Zou je de afstand naar de tv-ontvanger kunnen verkleinen, misschien lukt het dan om de abonnementsnummer en pincode in te voeren. Begrijp ik het goed dat de afstandsbediening al vervangen is? Is de tv-ontvanger al vervangen?
Ook TV-ontvanger is nieuw en staat naast de TV. Het inschakelen duurt ongeveer een kwartier. Dan komt het verzoek op de TV de codes in te voeren. En dan lukt niks.
Reputatie 7
Badge +21
Gaat het lampje, rechtsboven op de afstandsbediening branden, zodra je een knop indrukt? Kan je de tv-ontvanger in- en uitschakelen of doet de afstandsbediening helemaal niets?

Zou je een antwoord willen geven op deze vraag? Erg bijzonder dat het niet lukt om de tv-ontvanger te activeren. 😥

Laat je ook gelijk je naam, postcode, huisnummer en klantnummer(s) achter op het KPN Forum profiel?
Ik zie op die nieuwe bediening geen licht en plek ervoor. TV-ontvanger uitschakelen gaat via die knop erachter. Met die nieuw ontvangen bediening, zie ik niets gebeuren.
Reputatie 7
Badge +21
Het led-lampje zit rechtsboven (voorkant) op de afstandsbediening. Zou je een foto willen maken van de afstandsbediening en in dit topic willen delen? Heb je de batterijen al vervangen?
Ik zie het nu. Foto maken lukt me niet. Dit KPN CE apparaat onlangs bij KPN gekregen bij teruggeven van mijn voorheen en niet meer werkende apparaat. Ik neem aan, met nieuwe batterijen.
Reputatie 7
Badge +21
Dat is jammer. Gebruik je deze afstandsbediening? Ik neem aan dat er nieuwe batterijen in zitten, maar zou je het toch willen vervangen? Daarnaast is het belangrijk voor mij om te weten of het lampje op de afstandsbediening brandt. Helaas heb ik daar nog geen antwoord op gekregen. Brandt het lampje rechtsboven op de afstandsbediening?
Nee, die op de afbeelding had ik oorspronkelijk en nu vervangen vanwege de onmacht codes in te voeren. Het lampje blijft donker, wat ik ook doe. Ik zal wel proberen met batterijen vervangen.
Inmiddels nieuwe batterijen geprobeerd, maar het maakt geen lichtje, waar ik ook op druk.
Reputatie 7
Badge +21
Nee, die op de afbeelding had ik oorspronkelijk en nu vervangen vanwege de onmacht codes in te voeren.

Ik ben erg benieuwd welke afstandsbediening je op dit moment in huis hebt om de tv-ontvanger te bedienen. Als het niet lukt om een foto te maken, zou je dan kunnen vertellen hoe de afstandsbediening eruit zien? Is het een witte afstandsbediening, staat er een typenummer of een KPN logo? Als deze afstandsbediening niet werkt zal ik een nieuwe moeten toesturen.
Er staat op: KPN CE en op de inpak staat Art: 845081 TV Digitinne Afstandsbediening. Onlangs meegekregen in ruil van mijn voormalige witte afstandsbediening, die niet werkte om mij onbekende reden voor het heractiveren. Mijn tv werkt niet meer na het afschaffen van het analoog door Ziggo, terwijl daarvoor het wel werkte bij inschakelen van de digitale verbinding KPN!? Om het probleem op te lossen achtereenvolgens nieuwe Experia box, daarna TV-ontvanger en vervolgens die afstandsbediening.
Huh! Is het een zwarte afstandsbediening en staat er Digitenne op? (bij digitenne is er ook geen invoeren van ab.nr. en pin)
Deze is totaal niet geschikt voor de ITV box.

Daar is een witte voor nodig met "KPN" erop.

@Vikash , dit lijkt goed fout gegaan.
Jammer, zal ik weer horen om te ruilen? Hoewel, hij is niet zwart, maar grijs, korter en een rondje? Indien weer omruilen, bericht KPN, Brabantse Turfmarkt, Delft erover.
Reputatie 7
Badge +21
Je hebt helemaal gelijk @PeterG. @martinsz Wat vreemd dat je een afstandsbediening voor een Digitenne ontvanger hebt meegekregen. Zoals PeterG al aangeeft is dit de verkeerde afstandsbediening. Ik zal de juiste afstandsbediening toesturen. Binnen 2 werkdagen komt het pakket bij je door de brievenbus. Het is een postzending dus je hoeft er niet voor thuis te blijven. Laat je ons weten of het is gelukt om de tv-ontvanger te activeren?
Grijs?????? KPN heeft alleen zwarte (Digitenne) en witte (ITV) afstandsbedieningen. Zie gelinkte foto's.

Ben nu toch wel benieuwd. Kan je een foto plaatsen hier?

Bedenk me ineens dat die voor de oude (!) Digitenne grijs is. Op de achterkant staat CE en TP-014. Dieis wel héél antiek...

Nouja, je krijgt i.i.g. de WITTE nu toegestuurd van @Vikash 😄

De ANTIEKE grijze van Digitenne (niet meer in gebruik)

Een foto maken, lukt me niet. Maar zal ik het weer bij KPN laten zien? Ik ben benieuwd wat me precies wordt toegestuurd! Ik kan ook ophalen!
O, nu zag ik jullie foto. Die klopt! Zinloos om weer terug te geven en weggooien?
Reputatie 7
Badge +21
@PeterG Ik denk zelf ook dat het een oude Digitenne afstandsbediening is. @martinsz Had je de oude afstandsbediening meegenomen naar onze KPN Winkel en hebben ze de huidige afstandsbediening daar aan jou meegegeven? 🤔
Nee, ik had vanwege advies mijn witte meegenomen en omgeruild tegen die grijze. Die witte werkte niet meer !?
Reputatie 7
Badge +21
Erg jammer dat je de verkeerde afstandsbediening hebt meegekregen. De juiste afstandsbediening is onderweg. Onze excuses hiervoor. 😥
O, nu zag ik jullie foto. Die klopt! Zinloos om weer terug te geven en weggooien?
Bizà-à-àr dat je een stokoude a.b. mee hebt gekregen voor een systeem (digitenne) wat je niet eens hebt.
Deze kun je idd weggooien. Die werkt met geen enkel apparaat meer. (na 9 juli zijn de Topfields al helemaal vervallen voor digitenne).

Bye bye 👋🏼

Inmiddels de nieuwe afstandsbediening ontvangen (zoals die was voor het recente omruilen)
Nu lukt het invoeren van de codes wel. Maar helaas herhaaldelijk melding onjuiste pincode!? Ingevoerd zoals recent was gemeld! Wat nu?
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed dat je de nieuwe afstandsbediening hebt ontvangen. Ik zal jouw abonnementsnummer en pincode per e-mail versturen. Laat je mij weten of het lukt met de pincode uit de mail?

Reageer