Beantwoord

Acces point werkt niet samen met interactieve tv

Sinds kort hebben we in huis interactieve tv van kpn. We kregen 2 receivers, de ene is direct aangesloten op de experia box en deze werkt prima. De andere staat in het tuinkantoor. Hier een situatie schets:

Als ik de receiver in de kantoor aanzet, dan werkt de draadloze verbinding van de linksys niet meer. internet via de kabel vanuit de laatste switch werkt dan nog wel. Als ik de receiver weer uit zet werkt de wifi wel weer.
Is er een manier waardoor ik tegelijk tv kan kijken en de wifi kan gebruiken in het kantoor?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 31 januari 2017, 21:11

Dit komt omdat jouw switches en accesspoint klakkeloos Multicast streams doorgeven aan alle poorten, niet alleen aan de apparaten die ze nodig hebben. Hierdoor krijgt elk apparaat dat op de switch is aangesloten (en dus ook de apparaten op de AP) de TV Streams en blijft er op WiFi weinig tot geen zendtijd meer over. Bedraad merk je daar minder van omdat er maar 10Mbit/s van je gigabit verbinding af gaat.

Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-juiste-switch-toverwoord-igmp-snooping-308301

Als je nog vragen of opmerkingen hebt dan hoor ik die graag!

Robin

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Dit komt omdat jouw switches en accesspoint klakkeloos Multicast streams doorgeven aan alle poorten, niet alleen aan de apparaten die ze nodig hebben. Hierdoor krijgt elk apparaat dat op de switch is aangesloten (en dus ook de apparaten op de AP) de TV Streams en blijft er op WiFi weinig tot geen zendtijd meer over. Bedraad merk je daar minder van omdat er maar 10Mbit/s van je gigabit verbinding af gaat.

Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-juiste-switch-toverwoord-igmp-snooping-308301

Als je nog vragen of opmerkingen hebt dan hoor ik die graag!

Robin
Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum @CKtje! Fijn dat Robin al uitleg heeft gegeven over wat er aan de hand is. Dat geeft een heel stuk duidelijkheid denk ik. Bedankt hiervoor Robin 🙂.
Reputatie 7
CKtje schreef:

Sinds kort hebben we in huis interactieve tv van kpn. We kregen 2 receivers, de ene is direct aangesloten op de experia box en deze werkt prima. De andere staat in het tuinkantoor.

...

Is er een manier waardoor ik tegelijk tv kan kijken en de wifi kan gebruiken in het kantoor?

Allereerst excuses voor de late reatie.
Heeft je Linksys geen ethernetpoorten? Zo nee, dan is het een beetje jammer van de aanschaf. Met de KPN WiFi Versterker ( bedraad aangesloten als AP), had je de functie van zowel de switch als de Linksys ondergebracht in één apparaat en daarop zonder problemen je iTV-ontvanger kunnen aansluiten.
Waarom zit er nog een switch tussen de EB en je tuinhuis (vanwege de afstand)?

Reageer