ADSL: Alleen een hoofdcontactdoos met vier draden

• 30 december 2013
  • 2 reacties
  • 4374 keer bekeken

Wij willen graag van kabel over stappen naar ADSL (alles in 1), alleen kan ik mijn mijn huis geen ISRA in de meterkast vinden, maar alleen een hoofdcontactdoos in de woonkamer met vier draden (rood/Blauw/Oranje/Wit & aarde).

Kan ik met de deze hoofdcontactdoos ADSL (alles in 1) aanvragen of moet ik beter gaan zoeken naar de ISRA punt.

Als ik veder moet gaan zoeken heeft iemand dan een idee waar ik dit moet zoeken, als deze niet aanwezig is in de meterkast? We hebben een huis uit ongeveer 1985 (Hellevoetsluis-Zuid-Holland).

Mogelijk moet ik dan de 'natte' kruip ruimte in om te kijken of het daar aanwezig is.

De kabel komt tevens ook niet via de meterkast binnen en dit is naar horen zeggen ook niet gebruikelijk. Deze komt via de tuin direct binnen, terwijl de meterkast voor zit.

Alvast bedankt voor jullier reacties, Fam de Kort

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ja hoor die kunt u gewoon gebruiken !
Bij mij was het precies hetzelfde !
Reputatie 1
Badge
Vraag bij het aanvragen, liefst telefonisch, of ze willen kijken waar volgens hen (KPN) het ISRA-punt zou moeten zitten. Als het goed is, is dat bekend, al gaat het natuurlijk wel eens mis.

Is er geen ISRA-punt bekend, of is dat onbereikbaar (gebeurt in flatgebouwen nog wel eens), gebruik dan inderdaad de contactdoos die je nu hebt. Redelijke kans overigens dat het ISRA-punt er direct achter of naast zit.

Reageer