Beantwoord

adsl en ondersteuning 4G

• 24 mei 2018
  • 28 reacties
  • 539 keer bekeken

Reputatie 2
Hoi ook ik heb lage internetsnelheid en begreep dat je nu ondersteuning via 4G netwerk kunt krijgen echter ik heb all in one abo met tv dus.
Is het niet mogelijk dan om alleen tijdens niet tv kijken 4G ondersteuning te hebben tijdens tv kijken ondersteuning dus gewoon uit en als je lekker snel wil downloaden gewoon de 4G ondersteuning er bij te zetten.
Zou voor mij althans oplossing kunnen zijn
alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Erik_ 15 juni 2018, 10:02

In de praktijk, voor je diensten, maakt dat verschil in de toevoeging niet uit. Alleen in een geval als dit zit het ons als medewerker even in de weg. Maar! Dat is nu ook weer verholpen en ik heb zojuist 4G Buitengebied voor je aangevraagd. Je krijgt een bevestiging ervan per e-mail. De 4G router krijg je binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Er zit een duidelijke installatiehandleiding bij, dus ik verwacht dat je het ook zo aangesloten hebt.

Dit verandert inhoudelijk niets aan wat je al had aan diensten, alleen zal je snelheid beter worden. Dat heeft dan wel tot gevolg dat de korting die je kreeg vanwege de lage internetsnelheid weer komt te vervallen.
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Geen idee wat nu de vraag is maar hier is de informatie: https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Reputatie 2
heel eenvoudig is de vraag kan 4G ondersteuning worden uitgezet en alleen via gewoon V10 modem dan naar tv worden gekeken interactieve tv van kpn dus
heb begrepen dat dat met 4G ondersteuning niet mogelijk is.
dus als je geen tv kijkt lekker snel internet met 4G ondersteuning maar als je tv wilt kijken die ondersteuning dus gewoon uit??
alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +30
Met de hybride variant van Sneller Internet Buitengebied kan je gewoon TV kijken toch en dat wordt dan automatisch gerouteerd over DSL.
Verder, je kan het 4G modem gewoon loskoppelen wanneer je wilt maar dat heeft geen nut.

Robin
Reputatie 5
Badge +6
Waarom zou je de 4G modem willen loskoppelen. Ik heb ook Sneller Internet Buitengebied (hybride) variant en kijk gewoon televisie terwijl de Sagecom 4G modem gekoppeld zit aan mijn V10 experiabox. Ik denk dat je wel eens gelezen hebt op dit forum dat televisie kijken met enkel een 4G modem (Huawei) niet kan, maar dit is compleet iets anders.
Reputatie 2
Hallo heb vandaag nog eens gebeld met klantenservice van kpn. Ze blijven er bij dat 4 G ondersteuning niet mogelijk is omdat er niet voldoende garantie is voor goede ontvangst!!
ik heb geprobeerd uit te leggen dat dit eigenlijk niet kan omdat woning waarvoor ik ondersteuning aanvraag precies tussen 2 woningen ligt waarvoor ondersteuning wel kan. Ook is hier goed 4G dekking gemeten door monteur van KPN zelf. Geografisch gezien is het eigenlijk onmogelijk dat er tussen de 2 woningen welke wel ondersteuning zouden kunnen krijgen geen goede dekking zou zijn ten opzichte van de zendmast.
Moet ik dan nu dan lange tijd bij KPN klant te zijn geweest toch overstappen naar T-Mobile, lijkt me geen goede zaak, weet iemand nog een oplossing of een mogelijkheid om een klacht in te dienen help help
Reputatie 7
Badge +27
Hoi George, welkom terug. Ik heb voor je gekeken en ik zie hier dat ons systeem inderdaad aangeeft dat (naar verwachting) de dekking binnenshuis niet voldoende is. Jij ervaart daar echter geen problemen mee, begrijp ik. Je hebt ook een mobiel abonnement bij ons? Zou je daarmee dan eens, terwijl je met 4G verbonden bent, een speedtest willen doen en dat resultaat hier plaatsen? Dan kan ik kijken of ik dit aangepast kan krijgen zodat het wel te bestellen is.
Reputatie 2
Hallo Erik met 4G netwerk meet ik nu aan de computer binnenshuis rond de 17Mbps dat zou als ondersteuning toch super zijn met een vaste lijnverbinding van rond de 7Mbs, als er niemand tv kijkt want dan zakt snelheid terug naar de helft ongeveer. Bedankt voor je reactie

groeten george
Reputatie 7
Badge +27
Dat is netjes, George. Dan ga ik hier een lijntje uitgooien of we een uitzondering voor je kunnen maken. Ik kom er bij je op terug.
Reputatie 7
Badge +27
Goed nieuws, George! We kunnen een uitzondering voor je maken. Het wordt op dit moment in de systemen aangepast, dus morgen of overmorgen kunnen we dit voor je gaan bestellen 🙂
Reputatie 2
Bedankt bedankt bedankt super hoor ben echt blij, maar dat kan je jezelf ook wel voorstellen denk ik..
Natuurlijk wacht ik vol spanning je shrijft kunnen wij dit voor je bestellen, mag ik daaruit opmaken dat jullie dit doen of moet ik zelf een aanvraag doen?
Nogmaals bedankt
Reputatie 7
Badge +30
Dit kan je zelf doen, maar @Erik_ wil je hier ook mee helpen/dit voor je doen

Robin
Reputatie 2
Ik denk dat het verstandig is dat Eric dat doet, gewoon omdat hij weet of het al kan en hij of jullie ook hebben meegeholpen om dit voor me voor elkaar te krijgen.

Als het voor jullie makkelijker is dat ik het zelf doe en kan dan hoor ik het wel.

Jullie hebben mi super geholpen, wil niet het risico dat het nu op het laatste moment misloopt!!
Nogmaal bedankt hoop echt binnenkort de modem te ontvangen
groeten george
Reputatie 7
Badge +27
Prima, George, dan ga ik dit voor je regelen. Heb net even gekeken, het kan nu nog niet. Dus ik kom hier morgen bij je op terug 🙂
Reputatie 2
Hoi goedemorgen wil niet ongeduldig overkomen maar ben om 13:00 uur naar werk. Hebben jullie nog gegevens nodig om aan te vragen of is alles bij jullie bekend voor het aanvragen als het al zou kunnen vandaag.
groeten george
Reputatie 2
zie dat aanvragen inmiddels wel mogelijk is op mijn adres, dus ziet er goed uit.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb alle benodigde gegevens hier, dus dat zit verder goed. Wel merk ik een kleine kink in de kabel. Ons administratieve systeem heeft een net iets andere variant van jouw huisnummertoevoeging dan ons technische systeem. Normaal merk je hier niets van. Maar nu is de variant uit het technische opengezet voor 4G Buitengebied. Maar wijzigingen voeren we door in het administratieve systeem. Omdat die dus een iets andere toevoeging heeft, herkent die niet dat 4G Buitengebied mogelijk is. Ik heb gevraagd om ook de variant open te zetten voor 4G Buitengebied zodat ik het alsnog voor je kan bestellen. Maar hier gaat dan wel een dag of twee overheen. Sorry daarvoor, George.

Ik kom er bij je op terug zodra dit is opgelost en dan bestel ik het gelijk voor je.
Reputatie 2
Hoi Erik bedankt voor de moeite, hoop wel at die kink niet echt problemen ga opleveren, dat er verschil zit in de toevoegingen wist ik, heb ik ook paar keer aangegeven, maar dit is nooit veranderd.
Was al echt blij dat ik modem (snelheid)zou krijgen hoop dat dit ook blijft.
2 dagen maakt natuurlijk niks uit ik ben blij dat ik gevraagd heb om jullie de aanvraag te laten doen, blijkt nu wel weer het dat dit nu beter is.

Ik hoop over een dag of 2 goed nieuws van je te horen en dan nogmaal bedankt voor de moeite die jullie er voor doen om klanten van de kpn dus wel te helpen
groeten george
Reputatie 7
Badge +27
In de praktijk, voor je diensten, maakt dat verschil in de toevoeging niet uit. Alleen in een geval als dit zit het ons als medewerker even in de weg. Maar! Dat is nu ook weer verholpen en ik heb zojuist 4G Buitengebied voor je aangevraagd. Je krijgt een bevestiging ervan per e-mail. De 4G router krijg je binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Er zit een duidelijke installatiehandleiding bij, dus ik verwacht dat je het ook zo aangesloten hebt.

Dit verandert inhoudelijk niets aan wat je al had aan diensten, alleen zal je snelheid beter worden. Dat heeft dan wel tot gevolg dat de korting die je kreeg vanwege de lage internetsnelheid weer komt te vervallen.
Reputatie 2
Hallo ik wil jullie nogmaals heel erg bedanken voor de steun en de oplossing die ik van jullie gekregen heb.
Ik heb inmiddels de bevestigingsmail van 4G buitengebied aanvraag binnen.
Ik meld, als jullie het op prijs stellen , gelijk wanneer ik modem hier heb en aangesloten heb.
Zal jullie op de hoogte houden.
Nogmaals bedankt en groeten George
Reputatie 7
Badge +27
Graag gedaan, George! En we zouden het op prijs stellen als je inderdaad even hier meldt als je de boel binnen en aangesloten hebt!
Reputatie 2
Hallo eerst het goede nieuws, mede door jullie hulp (waarvoor nogmaals dank) kwam gisteren het modem voor het 4G buitengebied binnen.
Ik heb alles aangesloten zoals op de bijgeleverde installatiekaart staat vermeld en jawel hoor alle lampjes die branden moeten branden. Een streepje voor sterkte 4G signaal maar dat hadden we verwacht denk ik, maar kleurt blauw en is verbonden met 4G-netwerk.
Er staat op de doos dat het maximaal 48 uur kan duren voordat de dienst werkt, niet dan moet ik nummer bellen. Ik heb in elk geval nu geen enkele verhoging van snelheid en weet ook niet hoe ik kan zien of dienst werkt. Het gekke is ik zie in de V10 experiabox niks, moet ik V10 resetten ?? Moet modem van zelf gaan werken ? Kan of moet ik nog wat ondernemen? Kunnen jullie daar zien of het modem werkt de V10 goed staat en of de dienst werkt?

Veel vragen maar hoop op antwoord en alvast weer bedankt ik houd jullie zo wie zo op de hoogte.
.
groeten George
Reputatie 5
Badge +6
George, als het goed is moet je een brief gehad hebben waarin staat per wanneer het werkt. Achter de schermen moeten ze je instellingen veranderen. Het is niet nodig om de V10 te resetten. Heb geduld. Dit waren mijn eigen ervaringen.
Reputatie 2
20-06-2018 21:15 zien nog niks extra"s
Hoop dat het goed komt
groeten george
Reputatie 2
Dames Heren hartstikke bedankt, na chat met kpn toch modem gereset en wat ben ik blij gemiddeld van 6 naar 40Mbps waaaauw super super ben echt blij nu wel zo fijn echt goed .
Weet niet hoe ik jullie bedanken moet maar dan nogmaals een keer bedankt bedankt bedankt voor de steun.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi George, wat fijn om te lezen dit! Erik vroeg me om te controleren of alles goed is verlopen aangezien hij er zelf pas dit weekend is. Ik zie dat het al is geregeld en dat de verbinding een stuk sneller is geworden. Blij om dat te zien! Als je nog vragen hebt, je bent hier uiteraard welkom 🙂

Reageer