Vraag

Af en toe korte freezes op HD-Glas Zenders

  • 14 December 2020
  • 47 reacties
  • 673 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Setup: Glas 500/500 -> FritzBox 7590 → VIP5202 → Philips 65OLED803 (bekabeld aangesloten)

 

Klacht: Zo af en toe heb ik korte freezes in beeld. Het geluid loopt gewoon door. Dezelfde zender in normaal HD heeft het probleem niet.

 

Voorbeeld: Ik heb vanavond naar “First Dates” op  663 (NPO3 HD-Glas) → Zo af en toe stopt het beeld. Verzet naar kanaal 3 (NOP3, HD)→ Alle freezes zijn weg. Ik heb dit ook al eens op RTL-7 op HD-Glas gezien.

 

Verder heb ik dit nog nergens gezien, ook niet op de 4K kanalen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Vanavond op RTL 7 HD-Glas (667) idem… Overgeschakeld naar RTL 7 HD op kanaal 7 → Geen enkele freeze.

Hier al dagen het zelfde probleem 661,662,663,664 enz. Zeer irritant 

heb 500/500 glasvezel V10A modem vip5202 

Nog geen antwoord van KPN???

5202 frisse start uitgevoerd naar fabrieksinstellingen lijkt opgelost te zijn.

Reputatie 6
Badge +8

5202 frisse start uitgevoerd naar fabrieksinstellingen lijkt opgelost te zijn.

Ah, dat zal ik morgen dan ook eens proberen.

Reputatie 6
Badge +8

Het lijkt wel minder, maar toch nog af en toe freezes op dit moment, ondanks het terugzetten naar fabrieksintellingen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @TFHFony, wat vervelend dat jij ook na een reset nog steeds af en toe freezes ervaart. Dit kan soms ook te maken hebben met de verbinding tussen de Experiabox en de Tv-ontvanger. Hoe heb je deze met elkaar verbonden?

Reputatie 6
Badge +8

Hoi @TFHFony, wat vervelend dat jij ook na een reset nog steeds af en toe freezes ervaart. Dit kan soms ook te maken hebben met de verbinding tussen de Experiabox en de Tv-ontvanger. Hoe heb je deze met elkaar verbonden?

Hoi Hanna,

Zoals ik in mijn eerste bericht heb geschreven zit de VIPS5202 rechtstreeks met een CAT6 kabel rechtstreeks op de Fritz!Box 7590 aangesloten.

Het gekke is dat het probleem dus ook niet voorkomt bij de 4K zenders (zoals Xite 4K en Love Nature 4K) welke veel meer bandbreedte gebruiken en ook niet bij de normale HD zenders. Heel specifiek alleen op de HD-Glas zenders. Zowel op NPO3 als RTL7 bijvoorbeeld.

Reputatie 6
Badge +8

Het blijft wat stil….

Reputatie 3

Het klinkt raar maar een slechte schakelende voeding in de netadapter kan ook voor onverklaarbare fouten zorgen.  Ik zou die even omwisselen met een andere die dezelfde spanning geeft. 

Reputatie 6
Badge +8

Het klinkt raar maar een slechte schakelende voeding in de netadapter kan ook voor onverklaarbare fouten zorgen.  Ik zou die even omwisselen met een andere die dezelfde spanning geeft. 

IK kan inderdaad wel eens kijken of ik nog een adapter met het zelfde voltage heb liggen. 

Reputatie 6
Badge +8

Het vervangen van de adapter heeft helaas niet geholpen. Toch bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7

Ik denk dat een heleboel glasvezelabonnees deze korte freezes kunnen bevestigen.

Ook wij ervaren die korte freezes. Met name de zenders als RTL 7 en NET 5 hebben hier last van maar ook de andere HD-"Glas" zenders zijn hier niet vrij van.

Ik hoop dat jullie dit toch eens aanhangig kunnen maken bij het developmentteam.

Reputatie 6
Badge +8

Ik denk dat een heleboel glasvezelabonnees deze korte freezes kunnen bevestigen.

Ook wij ervaren die korte freezes. Met name de zenders als RTL 7 en NET 5 hebben hiwr last van maar ook de andere HD-"Glas" zenders zijn hier niet vrij van.

Ik hoop dat jullie dit toch eens aanhangig kunnen maken bij het developmentteam.

Misschien moeten we dan iemand van KPN even in deze thread taggen, want afgezien van @Hanna_  2 weken geleden blijft het best stil hier vanuit KPN.

@Fred_  & @Paul_  misschien?

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @TFHFony,

Sorry dat het wat langer stil is gebleven, er werd door de community goed gereageerd en meegedacht en tijdens de feestdagen is deze er per ongeluk voor mij tussendoor geglipt. Nogmaals mijn excuses daarvoor. Dit klinkt als een probleem met de doorgifte van bepaalde zenders, ik heb een mail gestuurd naar de afdeling die hier over gaat of zij dit herkennen. Ik kom hier snel op terug. 

Reputatie 6
Badge +8

Mooi, we wachten het even af.

Reputatie 6
Badge +8

@Hanna_ Is er inmiddels een update?

Het lijkt namelijk minder voor te komen.

Reputatie 7

@Hanna_ Is er inmiddels een update?

Het lijkt namelijk minder voor te komen.

Dat kan ik niet beamen, bij ons lijkt de frequentie eigenlijk alleen maar groter te worden.

Badge +12

@Hanna_ Is er inmiddels een update?

Het lijkt namelijk minder voor te komen.

Dat kan ik niet beamen, bij ons lijkt de frequentie eigenlijk alleen maar groter te worden.

Same here. Ik ontwijk daardoor de glaszenders maar dat kan natuurlijk niet de oplossing zijn.

Reputatie 6
Badge +8

Mijn aanname dat het minder was, was op basis van nog geen uurtje TV kijken gisteren. Dus ik kan er inderdaad naast zitten.

Maar een update hier over zou wel fijn zijn. Theoretisch kunnen wij met glas dus naar een beter beeld kijken. In de praktijk al een flinke tijd niet door deze problemen. Het zou jammer zijn als ik weer t.net moet inschakelen (net als met het HDR debacle) om iets serieus op de kaart te krijgen bij KPN. Toen er genoeg media aandacht was, kon KPN ineens wel inzien dat iets een probleem was.

En wanneer zien we die glas zenders eindelijk eens op #1? Dit is ook al een belofte van meer dan 2 jaar geleden...

Reputatie 7

En wanneer zien we die glas zenders eindelijk eens op #1? Dit is ook al een belofte van meer dan 2 jaar geleden...

Helemaal eens, dit issue staat zelfs bovenaan het lijstje van de door mij voorgestelde goede voornemens voor 2021. Bij de goede voornemens voor 2020 stond dit issue nog op de tweede plaats. :confounded:

Reputatie 7
Badge +13

@TFHFony en @wjb 

Nog geen update helaas. Ik ga er nog eens naar kijken. 

Reputatie 6
Badge +8

@TFHFony en @wjb 

Nog geen update helaas. Ik ga er nog eens naar kijken. 

Graag. Want het beeld bevriest inderdaad nog steeds regelmatig op NPO3 HD-Glas zie ik vanavond.

Reputatie 6
Badge +8

Als ik trouwens “terug kijk” naar NPO3 HD-Glas, zie ik geen haperingen. Het lijkt dus in de live-stream te zitten?

Daar waar ik een maand geleden nog melden dat het probleem verholpen leek te zijn na een frisse fabrieksinstelling zie ik ook hier nog steeds haperingen in het beeld en kijk niet meer naar de glas zenders sterker nog ik heb, omdat ik hier nog maar pas woon twee abonnementen een bij KPN via glas :-( en een bij Ziggo via de kabel HD pakket puur om ze te vergelijken na 12 maanden ga ik er een weg doen, welke??

 

belagelijk dat dit zolang moet duren bij de KPN.