Beantwoord

Afspelen iTV app niet mogelijk, melding "Helaas niet mogelijk buiten de EU"

  • 11 juni 2019
  • 12 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik heb een Samsung S9 en wil voetbal kijken via de app. Ik krijg de melding: Afspelen niet mogelijk. Het is helaas niet mogelijk video's te bekijken buiten de EU. Ik heb de locatie aanstaan en zit gewoon in Nederland. Wie kan me helpen? Bij opnames krijg ik dezelfde melding. Op mijn eigen Wifi doet ie het wel.
icon

Beste antwoord door wjb 13 juni 2019, 09:14

Er zijn meerdere databases waarin de geolocatie van een IP adres vastgelegd is.
Het kan best zijn dat Ziggo en KPN verschillende databases gebruiken waarbij deze (wellicht) foutieve vastlegging alleen in de door KPN gebruikte database heeft plaatsgevonden.

Wat is het publieke IP adres van jouw werkgever?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Kijk je via wifi of via 3/4G?
Ik neem aan dat je geen VPN verbinding geactiveerd hebt die via een server buiten de EU loopt.
Via wifi van de zaak. Mijn collega heeft ziggo en die pakt hem wel. Als ik het via mijn eigen netwerk doe, staat 3g/4g aan. Dan doet ie het dus wel.
Reputatie 7
Dan ziet KPN het IP adres van de internet aansluiting van de zaak blijkbaar als "buiten de EU".
Interessant om eens via https://ip-lookup.net te kijken waar dat IP adres geplaatst wordt.
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Hammie, welkom hier.

Ik verwacht ook dat wjb gelijk heeft en dat de verbinding van je zakelijke nummer via een buitenlandse server loopt.

Dan ziet KPN het IP adres van de internet aansluiting van de zaak blijkbaar als "buiten de EU".
Interessant om eens via https://ip-lookup.net te kijken waar dat IP adres geplaatst wordt.


Ik ben ook benieuwd wat je hier krijgt te zien.
Ik heb gecheckt en zie daar USA staan. Wel raar dat mijn collega die Ziggo heeft, dat dan wel wordt opgepakt.
Reputatie 7
Er zijn meerdere databases waarin de geolocatie van een IP adres vastgelegd is.
Het kan best zijn dat Ziggo en KPN verschillende databases gebruiken waarbij deze (wellicht) foutieve vastlegging alleen in de door KPN gebruikte database heeft plaatsgevonden.

Wat is het publieke IP adres van jouw werkgever?
Waar kan ik dat vinden?
Reputatie 7
Waar kan ik dat vinden?
Als je op kantoor naar https://ip-lookup.net gaat dan zie je daar het WAN IP adres staan.
****

Admin: IP adres verwijderd.
Reputatie 7
Blijkbaar draait de omgeving van jouw werkgever in de Google Cloud in Mountain View California (USA).
Dat Ziggo GO wel beeld geeft moet haast wel betekenen dat de Ziggo GO app de GPS coördinaten gebruikt van de telefoon als deze beschikbaar zijn.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als jouw collega de Ziggo GO app geen rechten geeft voor de locatiebepaling (Uw locatie).


De iTV app van KPN gebruikt bij wifi verbindingen de locatie van het IP adres. Het kan zijn dat de Ziggo GO app dat ook doet als deze geen recht heeft om de (GPS) locatie op te vragen.

Wellicht een testje waard.
Mijn collega is nu op vakantie. En daarna ga ik. Dus ik denk dat we het hierbij moeten laten.
Reputatie 7
Badge +17
Helemaal goed, je weet ons te vinden mocht het nodig zijn.

Reageer