Beantwoord

Afstand tv tot wandcontactdoos

  • 22 January 2020
  • 5 reacties
  • 150 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

Momenteel staat mijn tv, tv-ontvanger en experia box allemaal vlakbij de wandcontactdoos waar het signaal uitkomt in mijn woonkamer.

Nu ben ik van plan om de tv aan de andere kant van de kamer te zetten waardoor ik een kabel zal moeten trekken vanaf de wandcontactdoos tot de nieuwe locatie van mijn tv van circa 13 meter.

Wat is nu het beste? 

  1. Experiabox vlakbij wandcontactdoos laten en een lange kabel van ca 12 meter van experia box naar tv ontvanger.
  2. een lange kabel van ca 13 meter vanaf wandcontactdoos naar nieuwe locatie tv waar dan ook de Experiabox en tv-ontvanger staan.
  3. of is er een goede draadloze optie die topkwaliteit garandeert?

Groetjes Jesse

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 January 2020, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @yeszeb , optie 1 is de beste oplossing om de kwaliteit van het internetsignaal te waarborgen.

Gebruik een LAN-kabel met de kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

 

Reputatie 7
Badge +24

3 in ieder geval niet. Verder: als je glasvezel hebt, maakt het niets uit. Als je DSL hebt: Experiabox laten staan waar die staat.

Reputatie 1

Hallo @yeszeb , optie 1 is de beste oplossing om de kwaliteit van het internetsignaal te waarborgen.

Gebruik een LAN-kabel met de kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

 

Hoi @Jan-D , kan ik die LAN kabel bij KPN kopen of beter ergens anders?

Wat voor connector moet eraan zitten? Ik zie namelijk RJ45 Male staan. Maar is dat de juiste?

Hallo @yeszeb , die kabel kun je in iedere gewenste lengte kopen, RJ45 is een standaard, ieder onderdelenhuis of radio winkel, BCC, MediaMarkt verkoopt ze.

Reputatie 7

Hallo @yeszeb, ik sluit me aan bij Jan. Dat is inderdaad de beste optie. Als de Experia Box verder van het hoofdaansluitpunt wordt geplaatst kan dat het signaal niet ten goede komen. Het langer maken van de kabel tussen de tv-ontvanger en de Experia Box heeft daar geen invloed op, zodat je ook met de nieuwe indeling tv kunt kijken zonder problemen :slight_smile: