Beantwoord

Afstandbediening 4K afstemmen op TV

• 13 februari 2018
  • 5 reacties
  • 203 keer bekeken

Wie kan mij helpen de nieuwe K4 afstandbedining te syncen met een Samsung QLED en een Philips Ambilight? Via de menu keuze "afstandbediening afstemmen" of op traditionele manier met code gaat dit niet lukken. KPN klantenservice adviseert om meerdere afstandbedieningen te gebruiken, wat ik mijn ouders van 73 graag wil besparen.
icon

Beste antwoord door huistijger 14 februari 2018, 06:08

hallo @sanderos
Als je naar het menu - instellingen - Afstandsbediening instellen gaat, dan staat als het goed is het merk van je TV er al in, zo niet, vul het dan handmatig in en druk op OK om naar het volgende veld te gaan.
Vul het typenummer van je TV in.
Weet je het typenummer niet van de TV of staat het er niet bij laat dan het veld leeg en druk op OK.
De TV-ontvanger gaat nu zelf zoeken en geeft je een optie voor de beste code.
Accepteer die en probeer de afstandsbediening uit.
Werkt het naar tevredenheid?
Dan is het natuurlijk OK
Werkt het niet goed, dan doe he het nog een keer tot je een tweede code krijgt enz.

Misschien ter overvloed nog even dit.
Het programmeren van de afstandsbediening heeft alleen betrekking op de knoppen:
Aan / Uit van de TV
Volume + -
En de Source, de ingangsbron van de TV.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
hallo @sanderos
Als je naar het menu - instellingen - Afstandsbediening instellen gaat, dan staat als het goed is het merk van je TV er al in, zo niet, vul het dan handmatig in en druk op OK om naar het volgende veld te gaan.
Vul het typenummer van je TV in.
Weet je het typenummer niet van de TV of staat het er niet bij laat dan het veld leeg en druk op OK.
De TV-ontvanger gaat nu zelf zoeken en geeft je een optie voor de beste code.
Accepteer die en probeer de afstandsbediening uit.
Werkt het naar tevredenheid?
Dan is het natuurlijk OK
Werkt het niet goed, dan doe he het nog een keer tot je een tweede code krijgt enz.

Misschien ter overvloed nog even dit.
Het programmeren van de afstandsbediening heeft alleen betrekking op de knoppen:
Aan / Uit van de TV
Volume + -
En de Source, de ingangsbron van de TV.
bedankt voor je reactie, ik ga het even proberen!!

Tot dusver heeft het niet geholpen het merk in te vullen in het menu, na het bevestigen met OK deed die niets meer.
Reputatie 7
Badge +18
Als het goed is dan staat het merk er al in dat vult hij zelf in.
Staat hij er niet in vul dan de eerste letter in en je krijgt een uitrolmenu en klik daar het juiste merk aan
Het typenr kan je leeglaten als je dat niet weet.
Door op OK te drukken gaat hij zelf een code zoeken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @sanderos, welkom op ons Forum! Is het gelukt met het goede advies van huistijger? Hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @sanderos, welkom op ons Forum! Is het gelukt met het goede advies van huistijger? Hoor graag van je!
Ik heb geen reactie meer van je gezien @sanderos. Geen bericht is vast goed bericht. Zo niet, geef dan een gil!

Reageer