Beantwoord

Afstandbediening koppelen aan Sony TV

  • 10 January 2019
  • 6 reacties
  • 10844 keer bekeken

Reputatie 3
ik heb geprobeerd om de afstandbediening te kopelen aan de sony tv maar het lukt niet .is er een andere manier om dat te doen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 11 January 2019, 11:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Bert, bedankt voor je bericht!

Wat irritant dat het niet lukt om de afstandsbediening te koppelen. Voor een Sony TV zou dit niet zo'n groot probleem moeten zijn. Helaas is de enige manier om je afstandsbediening te koppelen, wel de stappen die worden uitgelegd op onze website. Kan je aangeven welke codes je al hebt gebruikt? Als ik op Sony zoek, krijg ik de volgende codes naar voren:
  • 534
  • 540
  • 539
  • 529
  • 295
  • 536
  • 541
  • 167
  • 535
  • 294
  • 537
  • 9122
  • 530
  • 441
  • 168
  • 9071
  • 169
  • 9120
  • 533
  • 424
  • 9121
  • 419
  • 259
  • 185
  • 9119
Zou je willen kijken of een van die codes werkt nadat je deze stappen hebt uitgevoerd?
Druk 5 seconden op [stop], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.
Voer één van de bovenstaande tv-codes in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer
Druk de [uit]-knop linksboven in om de tv uit te schakelen.
Schakelt je tv uit? Dan heb je de juiste code gevonden.

De snelcode voor Sony is 12 en kan je via deze stappen uitproberen:
Druk 5 seconden op de Menuknop tot het rode lampje 2x knippert.
Voer de gekozen snelcode in met de cijfertoetsen. Het rode lampje knippert opnieuw 2x en gaat daarna constant branden.
Richt de afstandsbediening op de televisie, druk op de 'Uit' knop en houdt die ingedrukt totdat je televisie uitgaat.

Werkt dit niet, dan hoor ik het graag 😉
Reputatie 3
Susan. Het is gelukt bedankt voor de uitleg.
Reputatie 7
Badge +21
Geen enkel probleem, fijn om te lezen dat het gelukt is. Bedankt voor de terugkoppeling 😉
Ook ik kreeg de witte afstandsbediening er doorgedrukt ik heb een universeel ab die zonder probleem met de Sony versterker communiceerd. Maar de witte ab ho maar de settop doos wil niet reageren op de geleerde codes. En de witte ab wil niet mijn Sony versterker aansturen.
Verder is die iptv doos niet erg groen neemt bijna 12 watt in standby. En de hdmi word niet meer geschakeld ivm de set je toestel aan screen.
Kpn begonnen als helers. En voeren nu de stoom rekening op. Goed geregeld kpn.
Wat wel lachen is. Als de iptv doos geboot word. Excess 4 all logo. En ik zit bij telfort

Helaas werkt dit bij mij niet. Als ik de snelcode invoer knippert het lampje niet. Na een tijdje knippert hij wel 1x, maar daarna niet constant. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Bartgrad06 

 

Waarschijnlijk heb je dan een andere afstandsbediening waarbij de koppeling net even anders werkt.

Je kan hier vinden hoe je de verschillende typesafstandsbedieningen koppelt: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm