Beantwoord

Afstandbediening koppelen akai

  • 17 January 2020
  • 14 reacties
  • 1842 keer bekeken

Ik heb een nieuwe afstandbediening van kpn, met een witte voorkant en een zwarte achterkant. Ik heb alle 20 codes geprobeerd, maar geen een werkt helaas. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 January 2020, 20:58

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@afstandbediening koppelen akai

Tegenwoordig wordt deze afstandsbediening verstuurd. Heb jij ook deze ontvangen? Het koppelen is dan vaak even een geduldig werkje. Het gaat met name om de eerste stap waarbij het vaak mis gaat. Probeer het nog eens: 

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

 

Stap 2.

Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

 

Stap 3.

Controleer dan of de volgende knoppen werken: tv, mute, geluid harder en zachter en source

 

 

 

 

Stap 4.

Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood en de afstandsbediening is ingesteld.

Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en test opnieuw.

 

 

Helaas werkt het niet. Het lampje brandt rood zodra ik de source knop indruk. Ik heb de codes uit de handleiding geprobeerd, maar geen een van die 20 werken.

Reputatie 7
Badge +28

Het lampje gaat ook niet gelijk branden. 

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Het is een precies en tijdrovend klusje. Om gek van te worden. 

Maar bij mij brandt het lampje al meteen, zonder dat ik de code intoets.

Reputatie 7
Badge +28

Ik weet niet hoe oud jouw TV is, maar ik vond ook nog een lijst met codes voor Akai uit 2013: 

In de handleiding van kpn staan een stapel codes voor akai.
188 101 103 108 114 121 123 126 156 169
172 190 198 216 260 261 272 284 287
303 314 315 375 386 422 454 463 470 506

Je kunt weer aan de slag… :sleepy:

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @afstandbediening koppelen akai, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het zou gewoon moeten werken met de instructies hierboven. Ook al brandt het lampje al, dan alsnog alle stappen uitvoeren lijkt me! Daarna werken de opties zoals volume en volgende zender nog niet?

En heb je ook de laatste tip van Noordzee al kunnen opvolgen?

Helaas alle codes hierboven al geprobeerd zonder effect

Reputatie 7
Badge +28

Dit wordt dan wel wat vervelend. 

Misschien kun je overwegen om een ander type afstandsbediening te bestellen? 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pos=202

Reputatie 7
Badge +21

Als je, nadat je de source code indrukt, een code hebt ingevoerd, op de fast-forward knop drukt en volume hebt getest, opnieuw op de fast-forward knop drukt? Dan wordt er een nieuwe frequentie gezocht, herhaal deze stappen totdat het werkt.

Mocht dit alsnog niet werken, probeer dan de ‘oude’ methode':
1. Zoek uw tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven.
2. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop 
 

 

Reputatie 7
Badge +28

@afstandbediening koppelen akai 

Hoe is het met het koppelen van de afstandsbediening? 

Zojuist de oude methode geprobeerd en daarnaast ook de methode waarbij ik 2 x de cast forward knop moest inhouden. Helaas zonder resultaat 

Reputatie 7
Badge +28

Dit wordt dan wel wat vervelend. 

Misschien kun je overwegen om een ander type afstandsbediening te bestellen? 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pos=202

@afstandbediening koppelen akai 

Overweeg anders deze afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +30

daarnaast ook de methode waarbij ik 2 x de cast forward knop moest inhouden. Helaas zonder resultaat 

 

Twee keer zal dan waarschijnlijk niet voldoende zijn.Je drukt dus eerst 5 seconden op de Source-knop en voert gelijktijdig het nummer van de snelcode in. Als dan het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt druk je 1x op de fast forward. Op dat moment probeert de afstandsbediening de eerste code. Test of deze werkt door de knoppen tv, mute, volume en source te gebruiken. Als deze niet werken druk je nog een keer op fast forward. Op dat moment probeert de afstandsbediening de tweede code. Test weer of de knoppen werken. Zo niet, druk opnieuw op fast forward. Kan zijn dat je dit een keer of twintig moet herhalen tot er een code is die pakt.

Reputatie 7
Badge +21

@afstandbediening koppelen akai, is het in de tussentijd (met de tip van Erik) al gelukt?

Reageer