Beantwoord

Afstandbediening werkt niet samen met ontvanger en een Samsung tv

  • 6 July 2019
  • 17 reacties
  • 675 keer bekeken

Beste KPN
Donderdag 4-7-2019 is er een monteur geweest om alles in te stellen , ivm met een overstap naar Kpn. Volgens de monteur zou alles goed werken, maar de afstandbediening die bij het pakket zit werkt niet goed samen met mijn Samsung tv , deze is nog maar 2 jaar oud., op 5 juli heb ik hierover gebeld naar Kpn en daar zeiden ze, dat kan kloppen want deze afstandbediening is er nog niet op voor bereid.
Je kan beter een universele afstandbediening kopen bij de MediaMarkt, die wel samen werkt met de tv en de ontvanger, of je kan ook contact opnemen met Samsung, misschien dat die nog iets kunnen doen. Sorry KPN maar hier ga ik niet mee akkoord, er is me beloofd dat ik met 1 afstandbediening de tv en de ontvanger zou kunnen bedienen, dit zei de monteur ook. Maar wel sturen jullie al er rekening 1 dag na de aansluiting, dit is echt niet normaal. Als dit niet goed wordt opgelost krijgen jullie alles terug, dan wordt de overeenkomst ontbonden. Zo werkt het niet bij mij , het moet eerst goed werken, niet met een smoesje dat ik een nieuwe afstandbediening moet kopen, zou ik zelf moeten betalen, raar verhaal van KPN. Dus de rekening wordt ook niet betaald !!
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 7 July 2019, 11:49

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag hderoeck1 kunt u de kpn afstand bediening niet koppelen met u nieuwe tv .er zijn volgens mij code voor om de afstand bediening te koppelen met u nieuwe tv 😉👍
Beste Cornelis48
Heb al 3x een code door gekregen , dat ging ook niet. Daarom werd er gezegd , je moet een universele afstandsbediening kopen bij de MediaMarkt , want de afstandsbediening die bij het pakket zit , is hier niet op voor bereid. Rare uitspraak, vind ik
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de a.b. niet samenwerkt met een Samsung TV. Dit merk is zó ingevoerd. Ik vind het dus ook een rare en aparte uitspraak van de medewerker aan de telefoon.

Mijn ervaring is wel dat het met de snelcode niet werkt: het volume gaat dan alleen in kleine stapjes.

Je kunt het beste even de losse codes aflopen. Daar werkt er één, of meerdere, zeker van voor volume, aan/uit en bronkeuze. Voor alle andere functies van de tv heb je diens eigen a.b. nodig.

Voor de lange dunne a.b. D3 (zie batterijvak).
Druk STOP ▪️ in totdat ledje knippert (ca. 5 sec). Typ een code in; ledje knippert en a.b. is gereed. Probeer de functies aan/uit, volume en bronkeuze. Werkt het niet goed, doe dan dezelfde procedure met de volgende code. Dit hoef je allemaal maar één keer te doen. Bij verwijderen batterijen houdt de a.b. de instelling vast.

Codes:
Deze werken het vaakst:
  • 307
  • 314
  • 523
  • 316
  • 302
En hier zijn ook nog voor Samsung:
  • 308
  • 424
  • 485
  • 9112
  • 148
  • 306
  • 311
  • 313
  • 280
  • 505
  • 9088
  • 811
  • 303
  • 428
  • 502
  • 9087
  • 199
  • 348
  • 446
  • 315
  • 310
  • 301
  • 249
  • 398
  • 309
  • 9089
  • 9104
  • 455
  • 522
  • 442
  • 271
  • 149
  • 276
  • 154
  • 153
Bron: http://kpn.com/afstandsbediening
De monteur van KPN zei, je kan met de a. b van de tv ontvanger alles bedienen ook de tv
Alleen aan/uit, volume en bronkeuze wordt ondersteund van een televisie. Je kan dus met één afstandsbediening kijken via de box.
Wil je het Smartmenu van je tv gebruiken of een instelling op je televisie wijzigen dan zul je de bij de tv geleverde a.b. moeten gebruiken.

De monteur bedoelde het eerste: bij gebruik van de box heb je inderdaad alleen de kpn-a.b. nodig.

Dat is bij Ziggo overigens ook zo met de a.b. van de XL en de Next. Mijn ervaring: met een a.b. van KPN gaat het wel beter (meer ondersteunde televisies). Ik heb ook al vele Ziggo-gebruikers geholpen met aansluiten/installeren.

Een a.b. van een settopbox bij een provider die ook álle functies van een tv kan bedienen ga je nergens vinden.
Dan snap ik het ook niet meer , de monteur wou de batterijen uit de 2 a.b van de tv er uit halen, want die heb je toch niet meer nodig zei ze.
Je hebt alleen die van de tv ontvanger nodig .

Nu even iets anders, is het normaal dat ik van kanaal verander, dus van ned1 naar ned2 ga, dat in het begin het beeld even stil staat en na 2 seconden het beeld weer begint te bewegen. Bij de vorige provider had ik dit niet, daar bewoog het beeld direct, daar konden ze bij KPN ook geen antwoord op geven. Of is dit normaal bij KPN ❓
  1. Rare monteur. Heel merkwaardige actie (batterijen originele a.b. verwijderen) en advies. Kennissen van mij hebben toen van een vrij nieuwe tv de a.b. letterlijk weggegooid.... Die hadden ook zo'n monteur over de vloer.
  2. Ja, dat klopt. Het duurt even voordat de settopbox de nieuwe stream oppakt. Niks om je 'zorgen' om te maken.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @hderoeck1. Wat vervelend dat het nog niet gelukt is om de afstandsbediening van KPN te koppelen aan jouw Samsung TV. Wat is het modelnummer van jouw Samsung TV? Het modelnummer staat in de bijgeleverde handleiding van de televisie of op de aankoopbon. Meestal staat deze ook op de achterkant van de televisie.
Beste
het is een Samsung tv, is gekocht op 25-1-2017
UE55KS9000LXXN HDR 1000
Reputatie 7
Toch is het vrij simpel,...

Met de afstandsbediening van KPN;

  • Bedien je alle functies van de Tv-Ontvanger.
  • En kun je de vol +/-, Mute-knop en prog +/- en tv aan/uit bedienen.

Met de afstandsbediening van de tv,...

  • Bedien je alle Smart-Functies op de tv zelf.

Met een Universele afstandsbediening;

  • Kun je alles zo instellen dat je zowel de tv, tv-ontvanger, eventuele geluidsinstallatie kunt bedienen.

Misschien bedoelde de monteur ook wel dat je alle functies van de tv-ontvanger in combi met de tv, om het voor de klant makkelijk te houden en niet zozeer de smart functies op de tv zelf. Vrij logisch lijkt me, onze vorige 2016 Samsung werkte probleemloos met de functies die je kunt gebruiken om de tv te bedienen.
Reputatie 7
Badge +21
het is een Samsung tv, is gekocht op 25-1-2017
UE55KS9000LXXN HDR 1000


De code om de KPN afstandsbediening te koppelen aan de Samsung TV is 307. Zou je deze code eens willen proberen? Wanneer je gebruik wil maken van de smartfuncties gebruik je de afstandsbediening van de televisie zelf, dat kan niet met de afstandsbediening van KPN.
De monteur zei , je kan met de a.b van de tv ontvanger ook de tv bedienen, ze was zelfs bezig om de batterijen uit de 2 a.b van de tv te halen. Die heb je niet meer nodig, je kan met de a.b van de ontvanger alle functies bedienen, ook van de tv
Reputatie 7
Badge +21
Heel erg bijzonder dat de monteur dat heeft gezegd. Helaas is dit niet het geval. Sommige functie van een Smart TV zit tegenwoordig ook op de tv-ontvanger van KPN. Je kan Netflix en YouTube ook openen op de tv-ontvanger van KPN. Netflix of Youtube wordt dan opgestart op de tv-ontvanger van KPN i.p.v. de Smart TV. Daarvoor heb je de afstandsbediening van de televisie dus niet meer nodig. Welke functie/apps gebruik je op de Samsung TV?
Badge +19
Ieder apparaat z'n afstandsbediening werkt het best. Ik zie ook niet waarom dat problemen zou zijn.
Heel erg bijzonder dat de monteur dat heeft gezegd. Helaas is dit niet het geval. Sommige functie van een Smart TV zit tegenwoordig ook op de tv-ontvanger van KPN. Je kan Netflix en YouTube ook openen op de tv-ontvanger van KPN. Netflix of Youtube wordt dan opgestart op de tv-ontvanger van KPN i.p.v. de Smart TV. Daarvoor heb je de afstandsbediening van de televisie dus niet meer nodig. Welke functie/apps gebruik je op de Samsung TV?
Met de a.b van de ontvanger kan ik de apps van de tv niet openen, de knop met het huisje er op reageert niet , met de a.b van de tv lukt dat wel. En als we dan naar Netflix hebben gekeken, en ik wil terug naar tv programma’s , ( dit moet ook met de a.b van de tv), en ik klik op live tv, dan komt er een zwart scherm met de tekst controleer uw tv signaal . Maar als ik op app KPN klik dan heb ik wel terug beeld, het is wel helemaal anders dan bij de vorige provider. Maar uiteindelijk heb je dan toch wel 2 a. b nodig , dit is dan verkeerd uitgelegd. Zowel door de monteur en de klantenservice van KPN, want die zeiden dat ik een universele a.b bij de Mediamarkt moest kopen.
Ja. Die a.b. van de tv wordt niet helemaal overbodig.

Maar als je Smart-app's van de tv gebruikt heb je maar één a.b. nodig: die v.d. TV
Gebruik je de functies van de tv-box van kpn dan heb je ook maar één a.b. nodig: die van KPN
Eigenlijk nooit tegelijkertijd....

Overigens: Netflix zit ook in de tv-box van KPN. Kanaal 200.

Reageer