Afstandbediening werkt slecht op HMB2260 ontvanger

• 7 november 2014
  • 13 reacties
  • 3882 keer bekeken

Hallo, mijn afstandsbediening werkt zeer slecht op de ontvanger.

Ik heb alle drie ontvangers en afstandbedieningen geprobeerd maar probleem blijft.

Waar ik achter kwam is dat als ik mijn tv uitzet het wel goed werkt.

Bij navraag bij de kpn hulp(eloos)lijn bleek mijn probleem bekend te zijn maar hier geen oplossing voor is.

Ik ben in het bezit van een LG 42PC51.

Het kan toch niet zo zijn dat ik hiermee akkoord moet gaan of een nieuwe tv moet aanschaffen.

Zelf heb ik dit probleem nog nooit gehad met mijn overige apparatuur.

Het probleem is zo erg dat als je tekst wilt invoeren dit niet mogelijk is en zender wisselen ook moeizaam gaat.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

13 reacties

Reputatie 7
Mogelijkheid 1

Zet in je TV de functie Easylink (of hoe ze 'm ook noemen bij LG) eens uit. Misschien werkt dat (apparaten met elkaar ab bedienen via hdmi) verstorend.

of

Mogelijkheid 2

Misschien zendt je tv continu een infrarood signaal uit (bv ten behoeve van extra speakers). Mogelijk zit dit dan dicht op de frequentie van de kpn-ab. Ook dit signaal moet je uit kunnen zetten via het menu van je tv.

Mogelijkheid 3

Inderdaad geven sommige combinaties variërende problemen. Dit is moeilijk oplosbaar. Een vriend van mij had een knalrood beeld na wisseling van decoder. Nog nog enkele wisselingen is het gelukkig weer ok. (Een ander toestel kan het probleem ook oplossen, maar dat is ook weer zoiets. Met kans dat je er weer een koopt die problematisch is i.c.m. IPTV)

Anders klinkt het mij wel wat apart in de oren. Dat de ontvanger niet goed reageert als de tv aan staat.

Succes.

Reputatie 4
Badge +1
Het klinkt alsof je een IR-blaster aangesloten hebt (wellicht ingebouwd in de TV), welke bedoeld is om zwakkere IR-signalen op te vangen en nu als resultaat heeft dat alle IR-signalen verstoort worden.

Ook kan LED verlichting een probleem zijn, omdat dit om een of andere reden IR-signalen verstoort.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is om de TV-ontvanger op een andere plek neer te zetten. (Met meer ruimte tussen de ontvanger en de TV.)

Reputatie 7
Mijn zoon heeft dat probleem met een Sony TV. Als je de ontvanger er wat verder vandaan zet (zover de HDMI-kabel toelaat) en/of afdekt met een doek of zo (maar zonder de IR-receiver af te dekken) heb je er minder last van (tip van de Telfort KS). Ik heb twee ontvangers direct onder een Philips en een Samsung staan zonder problemen.

Reputatie 7
Ik heb mijn HMB2260 TV ontvangers direkt onder/achter mijn Sony TV's en ervaar deze problematiek ook niet.

Bedankt voor jullie reacties.

Led verlichting heb ik niet in mijn woonkamer dus dat kan het probleem niet zijn.

Aan de andere kant van mijn woonamer heb ik een Philips tv en daar heb ik ook geen last, op mijn slaapkamer heb ik een Samsung tv en daar werkt het ook perfect op.

Wat ik raar vindt is dat ik nog nooit dit probleem heb gehad met alle apparatuur wat ik gehad heb.

Ik heb de ontvanger ook al dieper in het tv kastje gedaan en ook meteen onder de tv gezet maar niets baat.

Zal een Logitek afstandbediening wel werken of toch een andere tv kopen?

Reputatie 7
Twéé tv's in de woonkamer? Tjeempie :S

Ik zou in eerste instantie een tv neerzetten die geen problemen veroorzaakt op de plek waar je het meeste kijkt. Dan kun je later altijd nog beslissen of je de LG vervangt...

En met een Logitech ab blijven de codes natuurlijk hetzelfde. Dus of dat het probleem omzeilt/oplost...

Hoi ik heb het probleem zojuist ook ervaren op mijn lg tv (geen last met philips).
De oplossing is simplink uitzetten (op de originele lg afstandsbediening is dit de knop rechtsonder, staat ook simplink op)
Ik heb (had) precies hetzelfde. Als mijn TV (in mijn geval een Philips) aan staat reageerd de HMB2260 vrijwel niet op zijn AB. Zodra de TV uit staat werkt het perfect.
Ik heb ontdekt dat het op te lossen is door een creditcard/pasje te zetten voor de rechterkant van de HMB2260 (de gehele rechterkant afdekken direct naast de cijfers). De HMB reageerd dan weer prima op de AB, ook als de TV aan staat.
Ik heb een gewone Philips flatscreen en Naar mijn idee ligt het aan de HMB2260. Daar zit iets niet goed dan wel voldoet niet helemaal aan de specs.
Reputatie 4
Badge +1
Met specifiek een bankpas of is het noodzaak dat er daar een gedeelte afgedekt moet worden en heeft een bankpas alleen een mooi formaat?

Het zal sowieso zijn dat het te maken heeft met een verstoord infrarood signaal, dus ben nog even m'n hersens aan het kraken waarom je, door juist een gedeelte van de ontvanger af te dekken, op de ontvanger een zuiverder signaal ontvangt... 

Reputatie 7
Badge +18
Een stukje plakband (geen sellotape) liefst zwart over de IR ontvanger van de 2260 plakken, deze zit geheel rechts op het apparaat. 

Hallo, het werkt inderdaad goed als je er een bankpasje voor legt.

Ik heb erna isolatietape op de ontvanger geplakt en het werkt nu zoals het hoort.

Bedankt voor de oplossing(spaart me de voorruit uit, waar ik bijna de afstandsbediening doorheen gegooid heb.)

Gaat alleen om formaat.
Begrijp ook niet waarom het werkt, maar het maakt een verschil van dag en nacht. Zal iets van storing zijn alleen ik weet niet wat er aan de rechterzijde van de HMB2260 af te dekken valt.
Bij mij werkte afplakken met zwarte tape overigens minder goed dan het pasje.
Reputatie 7
Badge +18
PeterdeWit schreef:
Gaat alleen om formaat.
Begrijp ook niet waarom het werkt, maar het maakt een verschil van dag en nacht. Zal iets van storing zijn alleen ik weet niet wat er aan de rechterzijde van de HMB2260 af te dekken valt.
Bij mij werkte afplakken met zwarte tape overigens minder goed dan het pasje.
Aan de rechterkant van de 2260 zit de infrarode ontvanger van de afstandsbediening

Door het afplakken filter je het IR signaal en werkt het beter

Ook wil het voorkomen als de zon recht op de ontvanger staat dat de afstandsbediening dan niet of slecht werkt.

Reageer