Beantwoord

Afstandsbediening

• 3 september 2017
  • 22 reacties
  • 619 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn afstandsbediening en ik vraag me af of iemand hetzelfde probleem wel eens heeft gehad. En wat dan de oplossing is.

Afgelopen week hebben wij een nieuw kastje van KPN gehad. Deze op dezelfde manier aangesloten op de tv als de vorige. Nu werkt de afstandsbediening (type C3) niet meer goed. Als de tv wordt aangezet werkt hij heel even nog goed, maar binnen een minuut al niet meer. Dan kan je tig keer op een willekeurige knop drukken totdat het "aankomt" bij de tv. Op de afstandsbediening brandt wel steeds een groen lampje.
Ik heb net voor de zekerheid opnieuw gekoppeld mbv snelcode, maar dat maakt niets uit helaas.
Dit werkt nogal irritant en maakt zappen naar een zender met 2 cijfers onmogelijk.

Iemand hier ervaring mee?

Groet,
Janneke
icon

Beste antwoord door PeterG 4 september 2017, 15:08

Okee. Dan lijkt ie me toch wat brak geworden.😢
Je kunt hier een nieuwe bestellen. Gebruik kortingscode AB2017 om hem voor € 0 te kunnen krijgen.
Het wordt dan een D3. Eenmaal in huis kun je hier de codes vinden voor jouw merk televisie voor volume en aan/standby. http://kpn.com/afstandsbediening
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Als de tv wordt aangezet werkt hij heel even nog goed, maar binnen een minuut al niet meer. Dan kan je tig keer op een willekeurige knop drukken totdat het "aankomt" bij de tv. Op de afstandsbediening brandt wel steeds een groen lampje.Zo te lezen is deze afst.bed. al een tijd (jaar of 2, 3 ?) in gebruik. Batterijen al eens vervangen????
Het ledje zal bij zwakke batterijen nog wel oplichten, dat gebruikt nauwelijks stroom. Maar de InfraRood zender voorin heeft iets meer stroom nodig...
Vervang dus eerst eens de batterijen 😉
Bedankt PeterG voor je reactie.
We hadden een paar weken geleden nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan, maar nu weer opnieuw gedaan voor de zekerheid.
Is nu wel wat beter... we hoeven nog maar 10 keer op een knop te drukken i.p.v. tig keer, maar we zijn er dus nog niet helemaal. Naar een zender gaan met dubbele cijfers is daardoor nog steeds erg lastig.
Misschien dat er een nieuwe afstandsbediening moet komen... Maar ik dacht eerst even het Forum checken 🙂
Reputatie 7
Okee. Dan lijkt ie me toch wat brak geworden.😢
Je kunt hier een nieuwe bestellen. Gebruik kortingscode AB2017 om hem voor € 0 te kunnen krijgen.
Het wordt dan een D3. Eenmaal in huis kun je hier de codes vinden voor jouw merk televisie voor volume en aan/standby. http://kpn.com/afstandsbediening
Bedankt Peter! Heb gelijk een nieuwe besteld.
En ook bedankt voor de kortingscode, dat scheelt toch weer 🙂
Hallo Peter,

Het is even geleden, maar ik wou de nieuwe afstandsbediening afwachten. Ik heb deze destijds gelijk besteld en ook snel ontvangen. Super service! Echter zijn onze problemen nog steeds hetzelfde, ook met de nieuwe afstandsbediening.
We moeten nog steeds tig keer op een knop drukken voordat hij het doet. Zou dit dan toch aan het nieuwe kastje kunnen liggen dat we hebben gekregen van kpn zodat we Netflix kunnen kijken? Daarvoor hadden we namelijk geen problemen.
We hebben nu dan wel Netflix, maar het is haast geen doen om daarin te komen...
Reputatie 7
Hoi, Janneke. Wat vervelend dan het nog niet is opgelost.
Staat de Arris wel in de zichtlijn van de afstandsbediening? Het werkt namelijk met (infrarood) licht. Dus als de Arris bv. half achter de tv staat kan het niet goed gaan.
Verder: je hebt toch wel nieuwe batterijen (uit verpakking) in de nieuwe afstandsbediening gedaan hè? Dus niet de batterijen uit de vorige gewoon overgezet. Ongeacht hoe nieuw die waren. Of i.i.g. even op de batterijtester gecheckt.

Verder: geen oplaadbare batterijen gebruiken.

p.s. heb webcare een kattebelletje gestuurd. Als bovenstaande niet het geval is dan lijkt omruil van de Arris nog te proberen. Dat kan alleen webcare doen.
Reputatie 7
...Verder: geen oplaadbare batterijen gebruiken...Waarom zou je geen oplaadbare batterijen mogen gebruiken?
Reputatie 7
Badge +28
Ha Janneke, jammer dat de tv-ontvanger ook niet goed reageert op de nieuwe afstandsbediening! Ik ben ook benieuwd of de 'weg' van de afstandsbediening naar de ontvanger vrij is en dat er geen glas o.i.d. tussen zit. Daarnaast kan je proberen om de tv-ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen . Als het hierna nog niet werkt, wil ik de tv-ontvanger omruilen. Reageer je daarvoor op mijn privébericht ? Dan heb ik wat meer informatie van je nodig.
Reputatie 7
...Verder: geen oplaadbare batterijen gebruiken...Waarom zou je geen oplaadbare batterijen mogen gebruiken?Het kan wel, maar soms geeft de lagere spanning van dat type problemen. Niet altijd inderdaad. Verder gaan batterijen in de afstandsbediening ruim 2 jaar mee, bij mij althans, dus zijn oplaadbare een béétje onzinnig. Die zijn juist om hoog gebruik van normale batterijen te verminderen.

en dat er geen glas o.i.d. tussen zit.Hele goede. Kastdeurtjes bevatten vaak glas met een licht kleurtje. Dan krijgt het IR licht een iets ander kleurtje en wordt het signaal niet meer (goed) herkend.
Reputatie 7
De plaatsing van de TV kastjes kan van grote invloed zijn op de werking van de afstandsbediening.
Zo hebben wij een HMB2260 die schuin achter de televisie stond, maar waarbij wel een zichtlijn was tussen afstandbediening en HMB2260. De TV ontvanger reageerde niet goed op de afstandsbediening. Ik heb toen de HMB2260 vijf centimeter naar voren geplaatst en daarmee was het probleem verholpen. Vraag me niet naar een verklaring, maar de praktijk kan soms interessante resultaten geven.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Er zitten nieuwe batterijen in de afstandsbediening, dus daar ligt het echt niet aan. Zelfs als we de afstandsbediening tegen het schermpje houden van de ontvanger moeten we tig keer drukken. De ontvanger staat niet in een meubel, maar naast de tv. Ik heb al allerlei plekken geprobeerd, maar helaas maakt dat niet uit. Met het vorige kastje (ontvanger) op dezelfde plek was geen probleem.
We gaan dit weekend nog proberen door de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Reputatie 7
Zie ook (met meer verstorende factoren):
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-ontvanger-reageert-niet-op-afstandsbediening-431598

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandbediening-werkt-slecht-op-hmb2260-ontvanger-293145
Badge
hier het zelfde probleem.
vandaag 1 van de 2 vip 1853 vervangen door een arcadyan hbm 2260
deze reageerde zeer slecht op de afstand bediening.
al een keer ontvanger naar fabrieksinstellingen gezet en batteryen vervangen maar geen resultaat.
ook andere afstandbediening geprobeerd geen resultaat
op de vip 1853 welke ik ook nog heb werken beide wel goed.
kpn gebeld wisten het ook niet.
sturen nu een nieuwe op
Reputatie 7
Badge +28
@Janneke heb je het nog kunnen controleren? Anders bestel ik graag een nieuwe voor je.

@danny1968 Ik ben benieuwd of de nieuwe afstandsbediening het op beide ontvangers gewoon doet zoals je mag verwachten!
Badge
Heb geen nieuwe afstand bediening bestelt .maar een nieuwe ontvanger daar het zo te zien niet aan de afstandsbediening ligt .
maar aan de ontvanger
Heb echter nog geen mail gehad of deze ook echt opgestuurd is
Heb zondag avond hiervoor gebeld
Badge
Krijg net bericht dat deze onderweg is dus afwachten maar
Of het aan de ontvanger ligt .
Vreemd is als ik de ontvanger op de oude plaats zet dat werktde afstandsbediening een paar keer wel dan niet meer.
Zet de ontvanger op de grond en richt specifiek de afstandsbediening op de ontvanger dan gaat het wel goed.
Maar dit is zo niet te doen heb een Panasonic plasma tv van ongeveer 7 jaar oud
De vip 1853 heeft nooit problemen met de ontvangst van de afstandsbediening gehad.
Vraag zit er dan nog verschil tussen de oude witte afstandbediening(mijne is 5jr oud) of de nieuwe witte?)
Albers
Reputatie 7
Badge +19
...Verder: geen oplaadbare batterijen gebruiken...Waarom zou je geen oplaadbare batterijen mogen gebruiken?

Omdat oplaadbare batterijen @wjb een spanning hebben van 1,2 Volt en gewone batterijen 1,5 Volt
dat is bij 2 batterijen al gauw een verschil van 0,6 Volt. en dat is procentsgewijze bij 3 Volt spanning een te groot verschil.
Reputatie 7
Badge +19
Wat ook nog kan dat er vals licht (zonlicht of lamplicht e.d.) op het oog van de afstandsbediening valt waardoor de afstandsbediening slecht of niet werkt.
Reputatie 7
Badge +28
Ah, dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry. Ik ben benieuwd of de nieuwe ontvanger z'n werk dan doet. De oude afstandsbediening werkt gewoon nog prima, maar apparaten gaan wel eens stuk. Geef dus gerust een gil als je daar ook een nieuwe voor wilt.

@huistijger dank voor je informatie!
Badge
inmiddels nieuwe ontvanger aangesloten.
tot nu toe geen problemen meer gehad.
wat misschien wel handig on te weten is dat de ontvanger welke niet goed werkte
productie jaar 2014 had
en deze 2015
Reputatie 7
inmiddels nieuwe ontvanger aangesloten.
tot nu toe geen problemen meer gehad.
Dazz goed nieuws! Al is 't wel wat zorgelijk dat je eerste nieuw opgestuurde hmb 2260 al direct niet goed werkte.🤔
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je terugkoppeling! Ik geef het intern ook door 🙂. Veel plezier ervan!

Reageer