Beantwoord

Nieuwe 4K-tv in combinatie met oude afstandsbediening

  • 23 August 2019
  • 8 reacties
  • 208 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Ik heb een nieuwe 4k tv gekocht. Kan ik deze optimaal bedienen met mijn huidige afstandsbediening die ouder is dan 6jaar?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 27 August 2019, 13:55

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @H46 , bij die TV krijg je toch een geschikte ab of bedoel je iets anders?
Wat de KPN afst.bed. betreft zie ik geen reden waarom je die tv niet kunt bedienen. Het enige wat de KPN afst.bed. met je tv doet is aan/uit, volume en ingangskeuze.
(kijk op deze pagina voor het mogelijk opnieuw instellen van de KPN-ab voor je nieuwe tv)

ALLE overige mogelijkheden van je tv bedien je gewoon met de bij dié tv geleverde ab.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @H46 Dat durf ik je oprecht niet te zeggen. Gaat het specifiek om de nieuwe tv? Wat voor een oude afstandsbediening heb je? Voor wat betreft de aan KPN-gerelateerde afstandsbedieningen heeft Peter volledig gelijk.
Reputatie 7
Je zegt dat jouw afstandsbediening ouder is dan zes jaar.
Welke type TV ontvanger heb je dan van KPN?
Mijn tv ontvanger is HMB 2260
Heb je de lange dunne afst.bed.? Model D3, zie batterijvak, is de 'nieuwste'.

Heb je nog het kleine model met groene knoppen, dan kan KPN je een nieuwe ab toesturen.
Ik heb de lange dunne C3
Stel 'm in voor je merk tv (niet op type zoeken) en als geen van de gevonden codes de functies volume, aan/uit en ingangskeuze tegelijkertijd ondersteunt zal een D3 nodig zijn. Maar fabrikanten wijzigen vrijwel nooit de IR frequentie/codes.

Meest gebruikte functies van de KPN ab t.o.v. je televisie zijn natuurlijk aan/uit en volume. Ingangskeuze wordt minder vaak gebruikt.

Reageer