Beantwoord

afstandsbediening 4k vip 5202 duurt lang

  • 2 December 2019
  • 13 reacties
  • 252 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb de Artis vip5202 en als ik die aanzet.. start die op heb ik beeld. Echter doet de ab het dan nog niet. Moet dan op een knopje drukken en een minuut later heeft de ab pas ‘verbinding’ die verbinding gebeurt pas na dat een willekeurige knop op de ab is ingedrukt. Zelfs als de vip5202 al 10 minuten of langer aanstaat. Waarom deze inconvenience? Is toch het nieuwe 4K kastje?? Ben daar niet te spreken over.. 

 

tevens 5.1 dolby lukt niet met Netflix… wel over de ps4

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 9 December 2019, 11:11

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @joren112. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de afstandsbediening pas na een minuut kan gebruiken. Begrijp  ik het goed dat je de tv-ontvanger wel gelijk bedienen en de tv zelf pas na een minuut? 

Reputatie 1

@Vikash het is juist dat de stb nog niet reageert.

echter nu gaat het iets beter. maar ik bemerk dat de ab nu ook bluetooth verbinding wilt maken. blauw lampje knipperd soms wel een kwartier. had laatst wel de software opnieuw geinstalleerd (hard reset)

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat het nu iets beter gaat. Wil je de afstandsbediening in het menu koppelen aan de tv-ontvanger, als je dit nog niet het gedaan? Als je in het menu naar ‘instellingen’ gaat en daarna voor ‘afstandsbediening instellen’ kiest, krijg je de mogelijkheid om de afstandsbediening te koppelen. Ik ben erg benieuwd of het probleem daarmee verholpen wordt.  

Reputatie 1

@Vikash ik zal dat vanavond gaan proberen. jij bedoelt hiermee dat de ab als soort van voorkeursverbinding 'mijn’ vip5202 ziet?

 

Trouwens nog een vraag, ik bemerk dat ik als ik netflix kijk ik enkel stereo geluid tot mijn beschikking heb. op andere devices en dezelfde manier verbonden met de versterker heb ik wel 5.1 van netflix.

komt hier een update voor? en zo ja wanneer? (net als amazon prime??)

 

Reputatie 7
Badge +21

@Vikashik zal dat vanavond gaan proberen. jij bedoelt hiermee dat de ab als soort van voorkeursverbinding 'mijn’ vip5202 ziet?

Inderdaad, ik ben benieuwd of dat het probleem verhelpt.

Trouwens nog een vraag, ik bemerk dat ik als ik netflix kijk ik enkel stereo geluid tot mijn beschikking heb. op andere devices en dezelfde manier verbonden met de versterker heb ik wel 5.1 van netflix.

komt hier een update voor? en zo ja wanneer? (net als amazon prime??)

We hebben dit probleem al intern doorgezet naar de juiste afdeling om te vragen of zij dit herkennen. Helaas hebben we nog geen antwoord ontvanger op deze vraag. Zodra er meer bekend is laat ik je het weten. 

 

Reputatie 1

@Vikashik zal dat vanavond gaan proberen. jij bedoelt hiermee dat de ab als soort van voorkeursverbinding 'mijn’ vip5202 ziet?

Inderdaad, ik ben benieuwd of dat het probleem verhelpt.

 

@Vikash  ik ben afgelopen weekend door het instellingen menu van de vip5202 stb gelopen. maar heb de functie maak ab favoriet (of iets wat daar mogelijker wijs op lijkt) niet gevonden...;

Reputatie 7
Badge +21

Is het wel gelukt om de afstandsbediening te koppelen in het menu van de tv-ontvanger?

Reputatie 1

in het menu van de televisie zelf bedoel je? dat kan niet bij mijn panasonic.

in het stb menu bestaat die functie bij mij niet

 

Reputatie 7
Badge +21

Bij de Arris VIP5202 heb je niet de optie om vanuit het menu van de ontvanger naar ‘Afstandsbediening instellingen’ te gaan. Dit kan enkel en alleen bij de 4K tv-ontvanger van ZTE ZXV8001.

 

Hieronder een aantal commandocodes voor de Bluetooth afstandsbediening i.c.m. de ZTE ZXV8001en de Arris VIP5202

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Zou je optie 1 willen proberen? Als dat niet werkt helpt misschien een reset van de afstandsbediening 

Reputatie 1

ik zal dat vanavond als ik weer thuis ben proberen

 

Reputatie 7
Badge +21

@joren112 Heb je het nog kunnen testen? Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

@Vikash ik heb het geprobeerd. en toen werkte het wel goed. maar vanochtend was het weer fkes een minuutje wachten eer de stb op de ab reageerde.

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat vreemd dat dit steeds gebeurd. Zou je het de komende tijd in de gaten willen houden. Als het probleem blijft, dan hoor ik het graag van je. Ik zal dan een nieuwe afstandsbediening toesturen. 

Reageer