Beantwoord

afstandsbediening

  • 8 May 2021
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Mijnafstandsbediening voor interactieve tv is kapot: dwz de volumeknoppen doen het niet meer. Hoe kan ik een nieuwe krijgen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 May 2021, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @LeoSchr ,

 

Tijd voor een nieuwe afstandsbediening! 
 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

Als het alleen gaat om de volumeknop zou je nog kunnen proberen de afstandsbediening opnieuw te koppelen

Reputatie 7
Badge +17

@LeoSchr om even in te springen op de goede reactie van @Noordzee, als het alleen gaat om de volumeknop zou je nog kunnen proberen de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Als de toets helemaal verzonken is of er overduidelijke schade aan de afstandsbediening is hoef je daar natuurlijk geen tijd aan te verdoen. Maar voor werking van de aan/uit toets, source toets en volume toetsen moet de afstandsbediening goed gekoppeld zijn aan de TV. 

Hallo Noordzee, 

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een nieuwe afstandsbediening besteld 😁

Hallo Bram,

Nu ik toch even moeten wachten op de nieuwe afstandsbediening, kan ik jouw suggestie toch even proberen. Verslag volgt.😁

Hallo Bram,

Ik had een kleine vierkante afstandsbediening (model B1). Het bleek toch dat het volumeknopje om het geluid harder te zetten gewoon kapot was evenals de knop om het geluid helemaal aan en uit te zetten. Ik herinner me nog wel dat het installeren van deze afstandsbediening lastig was met een Loewe-tv. Bij de nieuwe afstandsbediening is dit na enig zoeken inmiddels gelukt. 😁

nogmaals dank voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te horen dat alles weer werkt! Veel kijk en luisterplezier gewenst. :relaxed: