Beantwoord

Afstandsbediening app voor Arris

  • 8 March 2019
  • 9 reacties
  • 16849 keer bekeken

IIk hoorde dat er geen app was voor kpn interactie tv kastje nou bij deze heb ik er een gevonden die wel werkt op het merk arris

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door MelskeH 9 March 2019, 11:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @fctwente74, Begrijp ik goed dat je een afstandsbediening app hebt gevonden die werkt op de Arris tv-ontvanger? Ik ben erg benieuwd welke je gebruikt. Wil je in dit topic delen welke je gebruikt?
Reputatie 7
Begrijp ik goed dat je een afstandsbediening app hebt gevonden die werkt op de Arris tv-ontvanger?
Tja, dat is niet zo moeilijk.
Het vervelende is dat er vrijwel geen telefoons meer verkocht worden met ingebouwde infrarood zender. Vandaar dat ik twee jaar terug die vraag al stelde.
Reputatie 7
Badge +21
Heb je de 4k ontvanger dan lijkt het me geen probleem de tablet of telefoon zendt het vast wel in bluetooth uit. (geen ervaring mee hoor, ik gebruik dat niet, vind een afstandsbediening makkelijker dan een app.)
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb een Logitech Harmony 1100 werkt perfect, daarmee kan ik al mijn TV apparaten bedienen. Met 1 knop alles aanzetten en met de juiste instelling. Daar betaal je wel wat voor maar dan heb je ook wat.
Reputatie 7
Badge +19
Geen telefoon dus, maar een afstandsbediening met apps! Erg handig @MelskeH 👌

@wjb, voor zover ik weet gaat er nog geen app binnen afzienbare tijd komen voor mobiele telefoons zonder infrarood. Het staat jammer genoeg niet op de planning en er wordt ook (nog) niet over gesproken. 😞
Reputatie 7
@wjb, voor zover ik weet gaat er nog geen app binnen afzienbare tijd komen voor mobiele telefoons zonder infrarood. Het staat jammer genoeg niet op de planning en er wordt ook (nog) niet over gesproken. :(
Wat mij betreft hoeft KPN ook helemaal niet met een app te komen.
Het enige wat KPN zou moeten doen is de functionaliteit voor afstandsbediening via het netwerk op de TV ontvangers te implementeren. Dit is een internationaal gestandaardiseerd protocol en dus kunnen standaard apps daar dan eenvoudig op aansluiten.
Reputatie 1

Ik wil het arris kastje achter mijn tv verbergen op de slaapkamer. Dan zou een app die de ontvanger via WiFi aanstuurt wel erg handig zijn (hij heeft immers een netwerk verbinding) nu zou ik speciaal het Arris kastje met de voorkant naar voren moeten richten omdat anders de afstandsbediening niet werkt wat er is ook geen mogelijkheid om een extern infrarood oog aan te sluiten. Lijkt mij dat deze vraag veelvuldig aanwezig is voor slaapkamer tv's.....

Badge

Hallo. Jelzie, 

 

Voorzover ik weet kun je het Arris kastje gewoon in een kast zetten.. Afstandbediend gaat het via Bluetooth. 

Reputatie 7

Voorzover ik weet kun je het Arris kastje gewoon in een kast zetten.. Afstandbediend gaat het via Bluetooth. 

Bij de Arris VIP5202 wel maar bij de Arris VIP2952 niet loopt alles nog via IR.