Beantwoord

Afstandsbediening code RCA 592 mute en standby verwisseld

  • 4 March 2021
  • 4 reacties
  • 167 keer bekeken

Goedendag allemaal.

Onlangs een nieuwe tv gekocht zo`n mooie enorme 65 inch android tv van RCA.

Top apparaat niks mis mee maar ja ab koppelen is een uitdaging.

Maar goed tv heeft bluetooth dus overgestapt naar hussel en meteen een 4k abonnement met de bijbehorende arris itv ontvangers en, jawel bluetooth ab`s

Pffff niet te koppelen middels dit protocol aan de tv jammer. 

Uiteindelijk voor mijn RCA 65 inch tv een enigszins werkende ab code gevonden namelijk 592

Maar wat wil nu het vreemde, volume werkt, source werkt maar aan/uit zit onder de mute knop en je raad het nooit mute is de aan uit knop. 

Natuurlijk kan ik de knopjes van de ab gaan verplaatsen maar ja beetje omslachtig.

Heeft iemand een idee wat hiervoor de oplossing is?

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 7 March 2021, 20:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mapestya! Allereerst gefeliciteerd natuurlijk met het mooie scherm! Ik heb niet direct een antwoord op de oorzaak. Wel begrijp ik dus dat je al andere codes gebruikt hebt en die helemaal niet werken? Zou je ook nog aan kunnen geven welk type ontvanger je hebt?

Hi @Mapestya! Allereerst gefeliciteerd natuurlijk met het mooie scherm! Ik heb niet direct een antwoord op de oorzaak. Wel begrijp ik dus dat je al andere codes gebruikt hebt en die helemaal niet werken? Zou je ook nog aan kunnen geven welk type ontvanger je hebt?

Hi Bram, ontvanger is de Arris VIP5202 met dus de bluetooth AB die met de zwarte achterkant en de cijfers aan de bovenkant en zoals gezegd inderdaad alle codes geprobeerd ook die van Thomson, het schijnt dat (had ik gelezen) deze f.a. tegenwoordig RCA tv`s maakt en dus de enige code die soort van werkt is 592 alleen is dus stndby en mute omgewisseld…. vreemd

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nogmaals voor je gekeken @Mapestya maar ik heb geen verklaring voor het probleem. Ik heb nog overleg gehad of het de hardware zelf zou kunnen zijn maar die kans is verwaarloosbaar. In dit geval kan ik dus niet iets voor je doen om het de functie van de twee toetsen om te ruilen ben ik bang. 

Ik heb nogmaals voor je gekeken @Mapestya maar ik heb geen verklaring voor het probleem. Ik heb nog overleg gehad of het de hardware zelf zou kunnen zijn maar die kans is verwaarloosbaar. In dit geval kan ik dus niet iets voor je doen om het de functie van de twee toetsen om te ruilen ben ik bang. 

Nou ja Bram, we raken er wel aan gewend.

Wellicht komt er ooit nog een goede code.

Bedankt voor je hulp !!

 

Groeten Marijn