Beantwoord

Afstandsbediening Fujitsu koppelt niet

  • 12 June 2021
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Vandaag mijn nieuwe abonnement geactiveerd. Alles werkt, ik krijg alleen de AB van mijn  Fujitsu plasma-tv niet gekoppeld. Ik heb al tig codes geprobeerd, allerlei lijstjes gecheckt maar ik vind de juiste code niet. Mijn andere tv lukte wel. Iemand een idee? TV is zeker 16 jaar oud.

icon

Beste antwoord door PeterG 13 June 2021, 11:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Je kan de afstandsbediening van KPN koppelen met je Fujitsu TV. Mits het type (!) wordt ondersteund. 16 jaar oud? En Plasma is een stroomvreter. Kan zo maar bij dagelijks gebruik tot wel 200 euro per jaar meer zijn t.o.v. moderne tv. Bron: Trouw artikel uit 2005. (in het artikel wordt 100 euro vermeld, maar sindsdien zijn led tv's nog de helft zuiniger. Vandaar dat ik 200 euro vermeld.

Houdt de source en ok knop samen tegelijkertijd ca. 5 sec. ingedrukt totdat rode led brandt.

Voer de (eerste) code voor Fujitsu in.

Druk kort op de ok knop om vast te leggen.

Test de tv knoppen op de kpn-ab: volume, tv aan/uit en evt. source.

Werkt het ben je klaar. Anders stappen met volgende code.

Codes Fujitsu (wil niet zeggen dat jouw type hiermee werkt)
005 022 030 155 180 193 200 213 261 322 325

 

Helaas werkt het niet en heb ik niet de middelen mijn tv te vervangen. Mss ook even aan denken bij het geven van advies…

heb ik niet de middelen mijn tv te vervangen.

Dat kan ik toch niet weten? En ik ga uit van ouderdom en stroomverbruik. En dan is vervangen wel het advies.

Een nieuwe 32 inch HD tv verbruikt 4 x minder stroom dan een Plasma. Die wordt dus wel terugverdient op termijn. 32 inch is verkrijgbaar v.a. 199 e. Vervelend dat vervanging niet kan.

Gebruik de originele afstandsbediening van je Fujitsu om deze aan en uit te zetten en het volume te regelen. Jouw type wordt helaas dan niet ondersteund via de kpn afstandsbediening.