afstandsbediening geluid en aan/uit werkt niet

  • 11 April 2020
  • 14 reacties
  • 13034 keer bekeken

Afstandsbediening koppelt niet 

het modelnummer vind hij ook niet 

het gaat hierbij alleen over de volumeregeling

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Nadia 3 jaar geleden

Hallo @Bert krol, welkom op het KPN forum. Je reageert hier in een oud topic, de nieuwe afstandsbediening koppelt nu net even anders dan het vorige model. Zie daarvoor: Afstandsbediening instellen of koppelen

Staat jouw merk televisie hierboven er niet bij?
Ga dan naar deze stappen voor een ander merk TV. 

Stappen:
1. Zoek jouw tv-code op in de lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven.

2. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.

3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.

4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

@Bert krol Welk type tv heb je? 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hallo @Bert krol, welkom op het KPN forum. Je reageert hier in een oud topic, de nieuwe afstandsbediening koppelt nu net even anders dan het vorige model. Zie daarvoor: Afstandsbediening instellen of koppelen

Staat jouw merk televisie hierboven er niet bij?
Ga dan naar deze stappen voor een ander merk TV. 

Stappen:
1. Zoek jouw tv-code op in de lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven.

2. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.

3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.

4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

@Bert krol Welk type tv heb je? 

Heb inmiddels nieuwe apparatuur besteld bij kpn

deze komen dinsdag,dank voor uw reactie

Reputatie 7

Ok, @Bert krol. Ik vraag me af of dat de oplossing is. Gezien jouw klachten zijn dat de afstandsbediening het volume niet meer regelt en aan / uit niet werkt. Daarvoor moet je opnieuw je afstandsbediening koppelen. Welk merk tv heb je? 

Alles heeft het twee jaar gedaan maar ineens stopte het,heb alle stappen gevolgt maar het lukte niet,vandaar ik nieuwe heb gevraagt.

 

Reputatie 7

Dat is vaak zo met apparaten, @Bert krol. Dat stopt er helaas ineens mee :(

Mogelijk door een update van je tv dat de afstandsbediening geen connectie meer heeft kunnen maken, waardoor de koppeling weer opnieuw doorlopen moet worden. Of misschien zijn de batterijen (bijna) leeg. Heb je die al eens vervangen en opnieuw gekoppeld? 

Er is nu al een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg. Maar, houd er rekening mee dat ook deze de eerste keer gekoppeld moet worden: Afstandsbediening instellen of koppelen. Welk type tv heb je?

Alles geprobeert niets werkt vandaar maar nieuwe apparaten en ontvangers gevraagt

hopen dat het helpt

dank voor uw reacties

Reputatie 7

Ik heb er een hardhoofd in dat het werkt, sterker ik weet wel zeker dat je nieuwe apparatuur moet koppelen. En daar gaat het hier mis, vermoed ik.

Ik zou graag van je willen weten: wat heb je exact geprobeerd, @Bert krol. Welke stappen en codes? En welk merk tv heb je? Ik zie graag je antwoord op deze vragen tegemoet :)

Samsung 7000 serie 

en ook hier volumeknop werkt niet met de bose solo

rest wrtkt alles perfekt

Heb keurig alle stappen afgewerkt

Alleen lastig heb nu een arris gekregen en die heeft geen afstandsbediening instellen in menu staan

gaat via afstandsbediening

maar werkt ook niet voor het koppelen volumeknop

Reputatie 7

Bose One werkt niet met de AB. Kun jij dit beter toelichten, @PeterG? :)

Bose One werkt niet met de AB. Kun jij dit beter toelichten, @PeterG? :)

Nooouuuu…. als je de nieuwe ab met de cijfers bovenaan hebt misschien wel. Er staat i.i.g. één code voor Bose in de lijst (pdf).

Probeer code 496

Houdt de source en ok knop tegelijkertijd ingedrukt totdat rode led brandt. Typ die code in. Led knippert 2 X. Nu werkt het …. of niet.

@Nadia.

Gelukkig hebben apparaten altijd nog ook hun eigen ab, @Bert krol . :wink: .

Reputatie 7

Bose One werkt niet met de AB. Kun jij dit beter toelichten, @PeterG? :)

Nooouuuu…. als je de nieuwe ab met de cijfers bovenaan hebt misschien wel. Er staat i.i.g. één code voor Bose in de lijst (pdf).

Probeer code 496

Houdt de source en ok knop tegelijkertijd ingedrukt totdat rode led brandt. Typ die code in. Led knippert 2 X. Nu werkt het …. of niet.

Iets te voorbarig dus. Dat biedt dan toch nog kansen, @Bert krol

Samsung 7000 serie 

en ook hier volumeknop werkt niet met de bose solo

rest wrtkt alles perfekt

Kun je wel de tv koppelen met de KPN afstandsbediening? Nieuwe batterijen eventueel ook al geprobeerd?

Ja alles werkt behalve de volumeregeling

maar wat gek is kpn zegt dit niet te ondersteunen maar het heeft altijd gewerkt en ineens binnen een week zou het niet meer kunnen erg raar allemaal.

heb inmiddels twee nieuwe arris ontvangers het nare daarvan is dat er geen afstandsbediening koppeling in het menu is maar alleen op de afstandsbediening

Reageer