Beantwoord

Afstandsbediening instellen

  • 30 May 2019
  • 31 reacties
  • 905 keer bekeken

We hebben een tijd geleden een nieuwe afstandsbediening ontvangen voor interactieve tv. Echter werkt de volume en mute knop niet. We lopen sindsdien steeds baar de tv zelf om het aan te passen. Maar dat zijn we inmiddels ook moe. Graag ontvangen we een nieuwe afstandsbediening.
icon

Beste antwoord door cornelis48 30 May 2019, 17:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag Natascha4kids heeft u de afstand bediening al gekoppeld aan u tv. Kijk eens in de beschrijving van hoe koppelt afstand bediening aan u tv een code in drukke van u tv ikzelf weet dat een Sony tv code 12 is en snel code 20 druk op menu tot Rechts boven het lampje rood knip dan code druk op tv in gedrukte houden tot u tv uit gaat. Als dat lukt is de afstand bediening gekoppeld met U tv dan kun u het geluid regelen met de kpn afstand bediening veel succes 👍😉

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Het is natuurlijk niet nodig om er steeds naar toe te lopen. Ben je de originele afst.bed. van de tv zelf kwijt?
Via de link die Kees geeft wordt uitgelegd hoe je de a.b. in kan stellen voor het volume en aan/uit van je tv. Ik neem aan dat je dat nog niet gedaan hebt.

Dan heeft wéér een nieuwe toesturen ook geen zin, daarbij zal het dan hetzelfde 'verhaal' zijn. Die staat ook niet ingesteld op jouw merk en type tv. Als ze verzonden worden staan ze nog helemaal niet ingesteld.
Dank je wel Cornelis48! Dat was mij dus niet bekend. Maar inmiddels is het opgelost!
Reputatie 7
Badge +24
Hi Natascha, welkom hier.

Dank je wel Cornelis48! Dat was mij dus niet bekend. Maar inmiddels is het opgelost!

Fijn om te lezen, je weet ons te vinden mochten we nog iets voor je kunnen doen. 🙂
Reputatie 1

Hoi, ook ik heb hetzelfde probleem als hiervoor geschetst. De AB werkt niet volledig met mijn HKC tv. Aan/uit is niet mogelijk, net als volume.

Ik heb de handmatige optie al geprobeerd, maar ook dat gaf geen oplossing. 

Kan de HKC in de lijst worden gezet?

Hoi!! Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik heb een Sony tv met modelnummer KD- 65XF9005

 

een volledige witte afstandsbediening D3. Maar hij vindt geen code voor dit modelnummer. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +9

Code 12 voor Sony of snel  code 20 ikzelf heb ook een Sony bravia 4k tv 

Reputatie 7
Badge +28

De oplossing vind je mogelijk in stap 2 van de instructie : 

 

Stap 2.

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

 

 

Reputatie 1

De oplossing vind je mogelijk in stap 2 van de instructie : 

 

Stap 2.

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

 

 

Voor mij geen oplossing omdat er geen snelcode is voor mijn tv.

Hoi @JohnB te Hengelo .Van welk merk en type is jouw tv?

Reputatie 1

Hoi@JohnB te Hengelo .Van welk merk en type is jouw tv?

Hallo @Erwin_ , Het is een HKC 43F6.

Reputatie 7
Badge +24

Hi John, ik ben bang dat het met dat merk niet zak werken. Dat wordt niet door ons ondersteund helaas. :(

Reputatie 1

Hi John, ik ben bang dat het met dat merk niet zak werken. Dat wordt niet door ons ondersteund helaas. :(

@Alex_P Jammer dat KPN niet ook de kleinere merken meepakt die juist voor tweede toestel heel geschikt zijn. Zo werken we langzaamaan naar overheersing van zo'n 5 merken en zijn andere (Nederlandse) merken gemarginaliseerd.

Voor HKC is dit extra zuur, omdat er ook nog eens een ideële kant aan het merk zit. https://www.hkc-eu.com/nl/service/about/ 

 

Hmm, ideëel én Chinees… Waarom strookt dat in mijn optiek niet met elkaar.

En dit.. “ mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt” is gewoon wettelijk geregeld. Dat zij er wat meer aan doen… swah.

Reputatie 1

Hmm, ideëel én Chinees… Waarom strookt dat in mijn optiek niet met elkaar.

En dit.. “ mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt” is gewoon wettelijk geregeld. Dat zij er wat meer aan doen… swah.

Ga er eens kijken....

Reputatie 7
Badge +24

Hi John, ik ben bang dat het met dat merk niet zak werken. Dat wordt niet door ons ondersteund helaas. :(

@Alex_P Jammer dat KPN niet ook de kleinere merken meepakt die juist voor tweede toestel heel geschikt zijn. Zo werken we langzaamaan naar overheersing van zo'n 5 merken en zijn andere (Nederlandse) merken gemarginaliseerd.

Voor HKC is dit extra zuur, omdat er ook nog eens een ideële kant aan het merk zit. https://www.hkc-eu.com/nl/service/about/ 

 

Keuzes, keuzes. Wij maken die van ons op basis van de keuzes van de consumenten. En die kiezen nog niet massaal voor HKC. 

De allernieuwste afstandsbediening beschikt wél over een code voor HKC. Die nieuwe ab is geheel wit, ook de ring, en heeft geen logo.
Ik denk dat @Alex_P je die vast wel wil toesturen, @JohnB te Hengelo :grinning: . Staan je (adres)gegevens al in je profiel hier op ‘t forum? (kan ik niet zien, dus mogelijk is de vraag ten overvloede)

Reputatie 7
Badge +24

Nah, wat slecht van mij. Ik zie het inderdaad ook. Zeker wil ik je eentje sturen @JohnB te Hengelo Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

Dankjewel @PeterG!

 

 

Reputatie 1

@PeterG  Dank je wel voor de opmerking. 

Het zou inderdaad fijn/leuk/handig zijn om met 1 afstandsbediening te kunnen werken :)

@Alex_P Het zij je vergeven hoor.  :wink: Hartstikke mooi als je er eentje kunt toesturen.

Natuurlijk heb ik mijn profiel (verder) ingevuld. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P Het zij je vergeven hoor.  :wink: Hartstikke mooi als je er eentje kunt toesturen.

Natuurlijk heb ik mijn profiel (verder) ingevuld. Alvast bedankt!

Fijn. :sweat_smile: Ik heb eentje voor je besteld, ik verwacht dat het maandag of dinsdag wordt bezorgd. 

Oh ja. Hier vast de instelprocedure (hoef je 'm niet op te zoeken). (bron: deze pdf)

Druk de source en OK knop samen in (ca. 5 sec.) totdat het rode ledje brandt.
Toets de code voor HKC (551) in.
Ledje knippert 2 X.
Nu zou het volume e.d. op de tv ingesteld moeten kunnen worden.
(dit is de enige code voor dat merk, maar er zijn dan ook nauwelijks modellen)

Reputatie 1

@Alex_P Het zij je vergeven hoor.  :wink: Hartstikke mooi als je er eentje kunt toesturen.

Natuurlijk heb ik mijn profiel (verder) ingevuld. Alvast bedankt!

Fijn. :sweat_smile: Ik heb eentje voor je besteld, ik verwacht dat het maandag of dinsdag wordt bezorgd. 

Dank, dank, dank. Fijn weekend!

Reputatie 1

Oh ja. Hier vast de instelprocedure (hoef je 'm niet op te zoeken). (bron: deze pdf)

Druk de source en OK knop samen in (ca. 5 sec.) totdat het rode ledje brandt.
Toets de code voor HKC (551) in.
Ledje knippert 2 X.
Nu zou het volume e.d. op de tv ingesteld moeten kunnen worden.
(dit is de enige code voor dat merk, maar er zijn dan ook nauwelijks modellen)

Hartstikke bedankt, ik heb alles ff opgeslagen in afwachting van de nieuwe afstandsbediening. Fijn weekend!

Reputatie 1

@Alex_P Helaas, helaas…. De procedure zoals hierboven door @PeterG beschreven doorgelopen, 5x de handleiding nog een doorgenomen…. Deze AB doet (helaas) hetzelfde als de andere. Aan/uit en volume kunnen nog steeds niet worden gebruikt. Denk dat het schone wens blijft 1 afstandsbediening te hebben voor deze tv. Of hebben jullie nog andere ideeën?